• 0

Loon als ZZP van winst aftrekken?

Hallo, 

 

IK heb en vraag. MIjn bedrijf loopt nu beter dan ooit maar ik vraag me af of ik om winst te verlagen soort Loon aan mezelf kan afboeken-gewoon als privé opname. IK heb gehoord dat het normaal is-Loon Afboeken die ongeveer gelijk is aan loon dat ik zou krijgen als ik dezelfde functie in loondienst had. Tot nu toe heb ik het niet gedaan, niet regelmatig en niet hetzelfde bedrag. Ik wil het doen alleen als het mag en als het "normaal"is. Bedankt alvast voor tips. 

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

9 antwoorden op deze vraag

  • 0
Op 29-11-2021 om 23:50, Siwa2528 zei:

MIjn bedrijf loopt nu beter dan ooit maar ik vraag me af of ik om winst te verlagen soort Loon aan mezelf kan afboeken-gewoon als privé opname. 

 

Nee, dat kan niet. De winst van je eenmanszaak is je loon. Over die winst betaal je belasting.

 

Die belasting betaal je, ongeacht of je de winst uit de zaak haalt als privé opname of niet. Het is dus ook niet zo dat je belasting omlaag gaat als je je winst in de zaak laat zitten. En je belasting gaat ook niet omhoog als je meer privé opnames doet.

 

The goal of a resonance cascade is to plant the seeds of growth rather than yearning. If you think pseudo-profound bullshit quotes are inspirational, you're, well, kinda dumb. https://goo.gl/fZf4oe

Link naar reactie
  • 0
Op 30-11-2021 om 00:18, TwaBla zei:
Op 29-11-2021 om 23:50, Siwa2528 zei:

Tot nu toe heb ik het niet gedaan.

Waar leef je nu van?

Hum …

“Tot nu toe heb ik het niet gedaan, niet regelmatig en niet hetzelfde bedrag.”

 

 

Косара - Счетоводни и консултантски услуги / Cosara - Biuro Rachunkowe i Doradztwo Podatkowe

Instead of Thinking Outside the Box, Get Rid of the Box.

Link naar reactie
  • 0

Wat je wel kunt doen, is meer (zakelijke) kosten te maken, zoals het doen van investeringen in productiemiddelen.

Het enigste nadeel daarvan is, dat - als je het goed doet - je met die investeringen meer geld verdient, waardoor je winst omhoog gaat en je meer belasting mag moet betalen.

 

Investeringen dienen ook een ander (goed) doel … de miljarden aan Corona-steun moet ook ooit eens terugbetaald worden.

Het moet toch een goed gevoel geven om daar een steentje aan mee te mogen dragen?

:smiling-face-with-sunglasses:

Косара - Счетоводни и консултантски услуги / Cosara - Biuro Rachunkowe i Doradztwo Podatkowe

Instead of Thinking Outside the Box, Get Rid of the Box.

Link naar reactie
  • 0

Bedankt voor jullie reactie. Ik werkte ook in loon naast mijn bedrijf. Nu ga ik me volledig inrichten op mijn bedrijfje. Loondienst heb ik afscheid van genomen. Als ik het nu terug lees dan zie ik dat mijn vraag eigenlijk best amateuristisch was. Maar, tja. Nogmaals bedankt iedereen.

Link naar reactie
  • 0
(aangepast)
Op 30-11-2021 om 11:04, Siwa2528 zei:

Als ik het nu terug lees dan zie ik dat mijn vraag eigenlijk best amateuristisch was.

Neem het jezelf niet kwalijk … Elke wijze Uil is als uilskuiken geboren.


…. en we houden hier (soms) wel van een grapje op z’n tijd. 

aangepast door Cosara

Косара - Счетоводни и консултантски услуги / Cosara - Biuro Rachunkowe i Doradztwo Podatkowe

Instead of Thinking Outside the Box, Get Rid of the Box.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    6 leden, 176 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.