• 0

Incasso via Premium SMS

Aanbevolen berichten

10 antwoorden op deze vraag

  • 0

Je mag inderdaad niet zomaar betaalde SMS berichten versturen zonder dat daar toestemming voor gegeven is door degene die de SMS berichten gaat ontvangen. Toestemming geven kan alleen maar door het sturen van een SMS bericht, bijvoorbeeld: "wanbetaler aan" naar 4999.

 

Ik denk dus dat je niet erg veel aanmeldingen zult krijgen, maar het idee is leuk!

Gatenine Mobile Media & Marketing

 

http://www.gatenine.nl/

Link naar reactie
  • 0

Maar stel je voor dat je digitale diensten levert waarvoor je een gebruikersnaam en wachtwoord afgeeft aan je klant. Je stelt dat je klanten deze moeten opvragen per sms en daarmee ook akkoord gaan met je voorwaarden. Voldoe je dan aan de regels?

 

Ik begrijp dat er eigenlijk geen wetgeving is die premium sms beschrijft alleen dat er een gentlemens-agreement is genaamd 'code of conduct' ?

 

Hawai plan is misschien toch mogelijk dan? 8)

Link naar reactie
  • 0

Nee helaas voldoe je dan nog steeds niet aan de regels, ik zal even kort uitleggen hoe SMS verkeer hoort te werken.

 

Betaalde SMS berichten ontvangen kan op 2 manieren.

 

1. Klant stuurt 1 SMS bericht en ontvangt 1 betaald SMS bericht terug, dit moet dus 1 op 1 verkeer zijn.

 

2. Klant meld zich aan voor een abonnementsdienst:

Klant stuurt SMS bericht vervolgens krijgt de klant een SMS bericht met daarin de volgende tekst " U bent aangemeld voor een SMS dienst, u ontvangt max. (getal) berichten per (week, dag of maand) a (tarief). Wilt u zich afmelden SMS dan

 

Het is inderdaad zo dat we ons houden aan de code of conduct, dit wordt ook streng gecontroleerd door de telco's. Indien we onszelf hier niet aan houden lopen we de kans afgesloten te worden van de betreffende telco.

 

Er schijnt lang geleden, toen deze regels nog niet zo streng waren, een slimmerd te zijn geweest die met nieuwjaar een hele waslijst 06-nummers een "gelukkig nieuwjaar" bericht heeft gestuurd a € 0,70. (Hij is wel gepakt geloof ik)

 

Voorlopig nog geen Hawai denk ik? ;)

Gatenine Mobile Media & Marketing

 

http://www.gatenine.nl/

Link naar reactie
  • 0

@ Roelio maar het lijkt me ook mogelijk om een abonnementdienst te nemen voor de duur van het 'klant' zijn, laat maar zeggen. Je ontvangt dan alleen een sms-bericht wanneer je na de tweede herinnering niet hebt betaald.

 

Eigenlijk net zoals bijvoorbeeld TalpAlarm. Je meld je aan voor die dienst en ontvangt geloof ik een sms-bericht wanneer de samenvatting van jouw club werkelijk op tv is. Hierbij weet je dus ook niet hoeveel berichten en wanneer je deze krijgt lijkt me.

 

IDEE: je kunt natuurlijk ook doen alsof het een betaald bericht is terwijl dit niet het geval is. Dat zie je waarschijnlijk pas op je afrekening na een maand ofzo... :P

Link naar reactie
  • 0

 

Dat klopt, het maakt ook niet uit wanneer je het bericht krijgt het gaat er meer om dat er een maximum aan het aantal berichten binnen een bepaalde is gesteld. Dus als jij in je aanmeld SMS zet: u ontvangt maximaal 1000 berichten per dag a € 0,70, en de klant gaat hiermee akkoord dan zou je toch nog kunnen gaan verhuizen en daarnaast heb je meteen die openstaande rekening via SMS geïnd.

 

Wie weet toch nog naar Hawai!!

 

 

Gatenine Mobile Media & Marketing

 

http://www.gatenine.nl/

Link naar reactie
  • 0

Tja, klanten zullen niet zo gek zijn zich te abonneren op een dienst die dergelijke ladingen premium sms'tjes stuurt. Waarschijnlijk zit er sowieso wel een bovengrens aan wat nog toegestaan is door de telco's (die zitten anders met de onbetaalde telefoonrekeningen).

 

Je zou wel gewone sms'jes als herinnering kunnen sturen natuurlijk - als je dat via een online systeem doet is het niet eens zo duur (in de orde van 5 ct/bericht).

Link naar reactie
  • 0

Dat is dan inderdaad nog voordeliger en meer effectief (denk ik) dan een herinnering per post. Maar 5 cent per SMS-bericht is wel erg laag. Heb hier en daar eens geinformeerd maar dat ligt meer tegen de 10 cent aan denk ik, zeker met een laag volume.

 

Misschien kan Roelio daar nog wat marktprijzen van noemen?

Link naar reactie
  • 0

 

Inderdaad, € 0,05 is erg weinig, berichten ingekocht bij nederlandse providers worden aangeboden voor ongeveer € 0,13 per stuk als je klein inkoopt. Uiteraard is het zo dat hoe groter je inkoopt hoe goedkoper het wordt.

 

Maar je hebt wel gelijk, een postzegel kost al € 0,39, dan moet je de herinnering nog maken, dan uitprinten en vervolgens naar het postkantoor brengen. Al met al denk ik inderdaad dat je op den duur goedkoper uit bent als je het via SMS doet. Je zult wel rekening moeten houden met een set-up fee of iets dergelijks maar dat is in principe een makkelijke rekensom.

Gatenine Mobile Media & Marketing

 

http://www.gatenine.nl/

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    0 leden, 92 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.