• 0

Klanten benadering [nieuw werkgebied Nederland]

(aangepast)

Hi iedereen,

 

Ik maak deel uit van een werving en selectie bureau dat over de laatste jaren vooral actief was in België. Wij hebben sinds kort ook een kantoor in Nederland  als Nederlanders, wonende in België al 12jr maar lopen tegen enkele problemen aan om klanten te vinden in ons nieuw werkgebied. Wij hebben een vermoeden dat onze huidige aanpak niet werkt door een verschil in werkwijze bij Belgische klanten.
Aan kandidaten hebben we geen tekort, maar een voet tussen de deur van potentiële bedrijven krijgen, daar lopen we enorm tegen aan.

 

Tot nog toe hebben we onze potentiële klanten benaderd via een mooie  duidelijke richtingsgestuurde mail waarin oa een voorstelling gedaan wordt van een relevant profiel in ons bestand in de hoop hen warm te krijgen voor een leuke samenwerking. Deze aanpak werkt goed in België om een open gesprek te beginnen over de profielen, maar wat Nederlandse bedrijven betreft krijgen wij meer afwijzingen dan positieve reacties, echter stookt dit niet met de huidige arbeidsmarkt.

Wij hebben het gevoel dat deze aanpak echt gebaseerd is op de huidige Belgische markt. Zit hierin zo een groot verschil?  heeft iemand hier een uitleg over voor ons?
Enige tips of opinies hoe we een betere aanpak kunnen formuleren?

Hoe pakken dit het beste aan?

 

Zo zonde, gezien wij ons werk met passie doen.

Groetjes Veronique



 

aangepast door Mikky Vrolijk
Titel aangepast
Link naar reactie

Aanbevolen berichten

  • 0
Op 7-12-2021 om 10:37, Veronique Stas zei:

Tot nog toe hebben we onze potentiële klanten benaderd via een mooie  duidelijke richtingsgestuurde mail

Ben je ervan op de hoogte dat je niet zonder toestemming mag mailen? Zie artikel 11.7 van de Telecommunicatiewet (de spamwet).

Met vriendelijke groet, Ron van der Kolk MSc MBA

 

Ik werk via Inflection als interimmanager voor de publieke sector aan betere

dienstverlening, bedrijfsvoering & informatievoorziening door de overheid. 

Link naar reactie
  • 0

HI Ron,

 

Aangenaam kennis te maken en bedankt voor je reactie!

Ik heb dit nagezien en GDPR gewijs ( of ik moet fout zijn) correct me pls!

Dit zijn openbare email adressen, waarbij geen vermelding staat tot geen ongevraagde communicatie.

Deze mail adressen staan op bedrijf websites, bij de genoemde vacatures, waarop wij dan reageren met de voorstelling.

 

Als ik jou dan begrijp, dan mag dit niet?

Dan is mijn vraag, hoe communiceer ik mijn diensten op de markt bij de juiste klant want voor telefoonnummers geldt dan het zelfde , deze staan ook open,  maar zijn dan onbenaderbaar, terugkoppelend naar het wetsartikel 11:7

 

Wij hebben dit terzijde onze reclame campagnes op de radio, LinkedIn en Fb. ( ergens doen we iets fout)

Note: wij hunten niet op privé adressen of zoeken Google af voor side gegevens.

 

Ik hoor graag je feedback, dit is voor ons zeer belangrijk. Dank je wel alvast voor je moeite!!!

Link naar reactie
  • 0
Op 7-12-2021 om 10:48, Ron van der Kolk zei:

Ben je ervan op de hoogte dat je niet zonder toestemming mag mailen? Zie artikel 11.7 van de Telecommunicatiewet (de spamwet).

Hi Ron, aangenaam! 

Ik ben de verantwoordelijke binnen ons kantoor, ik heb dan ook de wetgeving er op nagelezen en vind het een lastige. 

 

Want zoals Veronique al meegaf, wij mailen vanuit de behoefde van de klant. 

Er zijn zeker ook positieve reactie ' niet alles is even zwart wit' maar er vloeit niks uit ' geen vervolg' Wij hebben ons netwerk waar wij nu op werken, echter om te willen groeien hebben wij ook nood aan nieuwe klanten, ons kaarten bakje zit vol en dit is verloren tijd als je hier niks mee kan doen. 

 

Het is dus tweedelig, 1 kandidaat gewijs en 2 groeien. 

Hoe pak ik dit het beste aan in Nederland? 

Het loopt dan mis, als ik het goed begrijp op de eerste communicatie?

 

Groetjes Marjolein 

 

 

Link naar reactie
  • 0
(aangepast)

Komen jullie de term 'acquisitie wordt niet op prijs gesteld' wel eens tegen bij het doorspitten van vacatures?

 

Het kan ook goed zijn dat Nederlandse (Hollandse:winking-face:) bedrijven geen externe kosten willen of kunnen (hoeven te) maken voor lokale en regionale werving. Of dat ze al een samenwerkingspartner of communicatiestrategie hebben op dit gebied.

 

Hebben jullie ook specifieke Nederlandse webteksten? Jullie intro hier heeft een onmiskenbaar Vlaams sausje. Niks mis mee, maar dat is wel zo.

 

Mvg,

 

Wigbolt

aangepast door Wigbolt
Link naar reactie
  • 0
Op 7-12-2021 om 11:12, Veronique Stas zei:

Dit zijn openbare email adressen, waarbij geen vermelding staat tot geen ongevraagde communicatie.

Dat maakt niet uit.

 

Op 7-12-2021 om 11:12, Veronique Stas zei:

Als ik jou dan begrijp, dan mag dit niet?

Dat klopt.

Met vriendelijke groet, Ron van der Kolk MSc MBA

 

Ik werk via Inflection als interimmanager voor de publieke sector aan betere

dienstverlening, bedrijfsvoering & informatievoorziening door de overheid. 

Link naar reactie
  • 0
Op 7-12-2021 om 12:33, Gast zei:

Komen jullie de term 'acquisitie wordt niet op prijs gesteld' wel eens tegen bij het doorspitten van vacatures?

 

Het kan ook goed zijn dat Nederlandse (Hollandse:winking-face:) bedrijven geen externe kosten willen of kunnen (hoeven te) maken voor lokale en regionale werving. Of dat ze al een samenwerkingspartner of communicatiestrategie hebben op dit gebied.

 

Hebben jullie ook specifieke Nederlandse webteksten? Jullie intro hier heeft een onmiskenbaar Vlaams sausje. Niks mis mee, maar dat is wel zo.

Mvg,

 

Wigbolt

Hi Wigbolt, 

 

Wij hebben bewust een Nederlands Marketing bedrijf aangesteld haha voor de Hollandse tint! 

Ja ik ken de term en nee dat staat er nooit ' dat is in België gelijk inderdaad' 

 

De website als de reclame spot is geheel in zijn ' Hollandse huisstijl' 

Het Vlaamsesausje hahah vind ik in mijn geval wel grappig! hahaha ik ben zo Amsterdams als het kan en sta hier bekent als de Amsterdammer :p hiihih 

 

Dank je wel voor je input! Het is toch best frustrerend, wetende dat de arbeidsmarkt het heel zwaar heeft en wij zeker en vast voor vele de uitkomst kunnen zijn! 

Ik blijf denken en aanpassen :) Aldoende leert ons! 

Link naar reactie
  • 0
Op 7-12-2021 om 10:48, Ron van der Kolk zei:

Ben je ervan op de hoogte dat je niet zonder toestemming mag mailen? Zie artikel 11.7 van de Telecommunicatiewet (de spamwet).

 

Op een vacature mag een kandidaat mailen. Of de reactie van onze zuiderburen acquisitie/spam is, hangt ervan af.

 

Op 7-12-2021 om 10:37, Veronique Stas zei:

Tot nog toe hebben we onze potentiële klanten benaderd via een mooie  duidelijke richtingsgestuurde mail waarin oa een voorstelling gedaan wordt van een relevant profiel in ons bestand in de hoop hen warm te krijgen voor een leuke samenwerking. 

 

Het aanreiken van een relevant profiel zou gezien kunnen worden als een nette 1:1 reactie op de vacature. Maar Vlaams is een tikkeltje verhullend, dus ik weet niet of een relevant profiel een echte kandidaat is of een denkbeeldig voorbeeld. De toevoeging 'in de hoop hen warm te krijgen voor een leuke samenwerking' riekt vervolgens wel erg naar acquisitie en is dus spam in de zin van de wet. Ik denk dat een Nederlandse reactie op zo'n sluikse benadering weleens negatief kan zijn.

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Link naar reactie
  • 0
Op 7-12-2021 om 11:12, Veronique Stas zei:

Wij hebben dit terzijde onze reclame campagnes op de radio, LinkedIn en Fb. ( ergens doen we iets fout)

 

Op jullie website vind ik geen pagina die relevant is voor werkgevers. Op de homepage wordt vooral over WIJ gepraat en een beetje over kandidaten. Er staat iets over een nieuwe wind die over een andere boeg gegooid wordt, en dat is ook in het Vlaams geen gekende zeiltechniek. Volgens mij loont het zich om de naam waar te maken en een relevant verhaal te maken voor de doelgroep die je nu noemt. Dan heb je iets waar belangstellenden kunnen landen als je een goeie social selling campagne hebt.

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Link naar reactie
  • 0
Op 7-12-2021 om 13:16, TwaBla zei:

 

Op jullie website vind ik geen pagina die relevant is voor werkgevers. Op de homepage wordt vooral over WIJ gepraat en een beetje over kandidaten. Er staat iets over een nieuwe wind die over een andere boeg gegooid wordt, en dat is ook in het Vlaams geen gekende zeiltechniek. Volgens mij loont het zich om de naam waar te maken en een relevant verhaal te maken voor de doelgroep die je nu noemt. Dan heb je iets waar belangstellenden kunnen landen als je een goeie social selling campagne hebt.

Super toffe reactie!!!! Dank je wel, zo heb ik het nooit bekeken :) Ik ga dit meteen oppakken en aanpakken!!!!!!! Dank je wel 

Link naar reactie
  • 0
(aangepast)
Op 7-12-2021 om 13:06, TwaBla zei:

 

Op een vacature mag een kandidaat mailen. Of de reactie van onze zuiderburen acquisitie/spam is, hangt ervan af.

 

 

Het aanreiken van een relevant profiel zou gezien kunnen worden als een nette 1:1 reactie op de vacature. Maar Vlaams is een tikkeltje verhullend, dus ik weet niet of een relevant profiel een echte kandidaat is of een denkbeeldig voorbeeld. De toevoeging 'in de hoop hen warm te krijgen voor een leuke samenwerking' riekt vervolgens wel erg naar acquisitie en is dus spam in de zin van de wet. Ik denk dat een Nederlandse reactie op zo'n sluikse benadering weleens negatief kan zijn.

 

 

Hi TwaBla,

 

Bedankt voor de waardevolle reactie!
Wij hebben inderdaad ook het gevoel dat onze benadering wat sluiks overkomt voor de gemiddelde Nederlander en zitten even met de handen in de haren hoe we dit beter kunnen aanpakken....


De profielen worden blind verstuurd, dit zijn kandidaten die reeds gescreend en gesproken zijn. Dus zeker geen denkbeeldig voorbeeld :)

Concreet dus, ligt het aan onze vlaamse woordenboek, of aan de aanpak. of een combinatie van...

aangepast door Veronique Stas
Link naar reactie
  • 0
Op 7-12-2021 om 10:37, Veronique Stas zei:

Deze aanpak werkt goed in België om een open gesprek te beginnen over de profielen, maar wat Nederlandse bedrijven betreft krijgen wij meer afwijzingen dan positieve reacties, echter stookt dit niet met de huidige arbeidsmarkt.

Als bureau reageren op een vacature voor een dienstverband wordt in Nederland als erg ongewenst beschouwd. Als de vacaturehouder een wervingsbureau zoekt of wil inhuren, dan plaatst hij/zij geen vacature voor een dienstverband. 

Met vriendelijke groet, Ron van der Kolk MSc MBA

 

Ik werk via Inflection als interimmanager voor de publieke sector aan betere

dienstverlening, bedrijfsvoering & informatievoorziening door de overheid. 

Link naar reactie
  • 0

 

Eerst even over het wettelijk aspect. Stel dat iemand een oproep plaatst voor een kruiwagen, is een mail van een kruiwagenleverancier dan spam in de zin van de wet? Ik denk niet dat daar handhavingstijd aan besteed gaat worden. Jullie kunnen dus beargumenteren dat een concreet aanbod (een kandidaat) als reactie op een oproep geen ongewenste reclame is. Ga je in dezelfde mail echter je diensten als werver aanprijzen, dan wordt het natuurlijk meer als opdringerig ervaren.

 

Bij arbeidsbemiddeling zit je altijd met de kip/ei-kwestie. Je moet groeien in kandidaten en jobaanbiedingen tegelijk. Het zou kunnen helpen als je een duidelijke marktafbakening kiest. Ik noem maar wat: commerciële jobs in Zeeland en Noord-Brabant. Dus geen commerciële opportuniteiten:nerd-face:

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Link naar reactie
  • 0
Op 7-12-2021 om 13:34, TwaBla zei:

 

Eerst even over het wettelijk aspect. Stel dat iemand een oproep plaatst voor een kruiwagen, is een mail van een kruiwagenleverancier dan spam in de zin van de wet? Ik denk niet dat daar handhavingstijd aan besteed gaat worden. Jullie kunnen dus beargumenteren dat een concreet aanbod (een kandidaat) als reactie op een oproep geen ongewenste reclame is. Ga je in dezelfde mail echter je diensten als werver aanprijzen, dan wordt het natuurlijk meer als opdringerig ervaren.

 

Bij arbeidsbemiddeling zit je altijd met de kip/ei-kwestie. Je moet groeien in kandidaten en jobaanbiedingen tegelijk. Het zou kunnen helpen als je een duidelijke marktafbakening kiest. Ik noem maar wat: commerciële jobs in Zeeland en Noord-Brabant. Dus geen commerciële opportuniteiten:nerd-face:

Toffe reacties dank je!!! Heb betreffende de website al het nodige opgenomen. Betreffende de benadering van de klanten gaan we morgen eens verder in overleg met ze alle :) 

Ik neem het allemaal mee, de Belgische markt werkt inderdaad heel anders dan de Hollandse markt daar zijn we achter genomen. 

 

Alle tips of feedback is welcome, wij hebben van onze passie samen destijds ons beroep gemaakt en willen dit in NL met net zoveel passie uitoefenen op een correcte manier en vooral een fijne manier. 

 

Link naar reactie
  • 0
Op 7-12-2021 om 13:34, TwaBla zei:

Eerst even over het wettelijk aspect. Stel dat iemand een oproep plaatst voor een kruiwagen, is een mail van een kruiwagenleverancier dan spam in de zin van de wet? Ik denk niet dat daar handhavingstijd aan besteed gaat worden.

Of het spam is in de zin van de wet en of er handhavingstijd aan besteed gaat worden zijn natuurlijk twee verschillende zaken.

 

 

Op 7-12-2021 om 13:24, Veronique Stas zei:

Concreet dus, ligt het aan onze vlaamse woordenboek, of aan de aanpak. of een combinatie van...

Andere methodes dan acquisitie naar aanleiding van vacatures lijkt dus verstandig. Jullie geven ook al aan campagnes op radio en social te hebben. Waar zijn die campagnes op gericht? Sturen ze mensen naar jullie website? Dat lijkt me namelijk de plek waar jullie het verschil nog meer kunnen maken dan nu gebeurt. Er is volgens mij erg veel concurrentie in jullie branche, dus je zult je duidelijk moeten onderscheiden.

 

De homepage lijkt vooral gericht op bedrijven. Het meest concrete voorbeeld dat jullie geven hoe jullie het verschil maken, is het gebruik van software die jullie gebruiken/huren. Jullie zijn vast niet de enige die dat gebruiken, dus dit zal vast niet het meest onderscheidende zijn. Dat jullie verder bij je missie en visie beschrijven dat jullie altijd ergens mee bezig zijn en dat ieder teamlid iets toevoegt, maakt het dan nog niet veel concreter. Verder op de homepage richten jullie je dan specifiek op vier sectoren, maar vanuit daar kan ik niet doorklikken of meer informatie krijgen over jullie werkwijze, aanbod, of wat dan ook. Ik krijg eigenlijk totaal geen beeld van wat jullie voor mij als werkgever kunnen betekenen en waarom ik voor jullie zou moeten kiezen i.p.v. voor een van de (vele) andere werving- en selectiebureaus die Nederland rijk is.

 

Op 7-12-2021 om 14:49, marjolein.karbet zei:

en willen dit in NL met net zoveel passie uitoefenen

Maak op je website duidelijk wat die passie van jullie dan is, wat ik daar als werkgever van merk en vooral: waarom ik daar iets aan heb.

 

Link naar reactie
  • 0
Op 7-12-2021 om 15:36, RubenT zei:

De homepage lijkt vooral gericht op bedrijven.

 

Dat is blijkbaar een andere pagina dan de jobs.pagina in de signatuur. Inderdaad wordt daar iets meer aandacht besteed aan mogelijke opdrachtgevers, maar het is nog steeds overwegend WIJ-gericht. Kijk vervolgens eens onder het kopje data-gedreven en vindt er een verhaal over dromen. Als er zoiets als een methode is (die je met Match.hr suggereert) dan zit is nog niet in de uitleg gereflecteerd. Wel zie ik een toespitsing op vier sectoren.

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Link naar reactie
  • 0
Op 7-12-2021 om 15:45, TwaBla zei:

 

Dat is blijkbaar een andere pagina dan de jobs.pagina in de signatuur. Inderdaad wordt daar iets meer aandacht besteed aan mogelijke opdrachtgevers, maar het is nog steeds overwegend WIJ-gericht. Kijk vervolgens eens onder het kopje data-gedreven en vindt er een verhaal over dromen. Als er zoiets als een methode is (die je met Match.hr suggereert) dan zit is nog niet in de uitleg gereflecteerd. Wel zie ik een toespitsing op vier sectoren.

Hi hi, dank je wel voor je feedback! :) Hier kan ik iets mee. Ik heb vandaag al het een en ander aangehaald bij het marketing kantoor dat wij hebben aangenomen voor de site voor zowel de opbouw als wel de uitvoering =) ik ben nog van de oude stempel en heb dit inzicht niet zo snel, dank je wel. Wij gaat het meer personaliseren naar wie wij zijn en waar we voor staan en vooral wat wij te bieden hebben, want inderdaad ' dat is de mis match!' ik zie het na de feedback ook, ik zie precies wat jij verwoord. 

Al doende leert men :) 

 

Ps ja inderdaad de Jobs is de pagina voor de kandidaten, dat gedeelte loopt eigen beter dan we hadden verwacht. De band, relatie, contact met onze kandidaten is uitermate goed en een hele grote tevredenheid over onze werkwijzen. Daarmee dat wij het zo ' jammer' vinden dat wij het juist net DAT stukje nog niet kunnen overbrengen naar de klanten. Zeker omdat wij juist het tegenovergestelde zijn van wat hier als feedback kwam, betreffende het pushen ' opdringerig enz' juist niet! wij luisteren en zoeken doel gericht met de juiste methodes achter ons. 

 

 

Link naar reactie
  • 0
(aangepast)

Hi alle, 

 

Naar aanleiding van ons topic gister over het prospecteren naar klanten hebben wij het nodige op poten gezet bij ons marketing team en als wel zelf flink gebabbeld over het nodige. 

 

Nu rest mij nog 1 vraag, om niet weer de zelfde fout te maken :) 

 

Prospecteren via de mail is dit nu slim of niet? 

Staat een bedrijf eerder open voor een directe telefonische aanpak, of zie je als bedrijf liever een mail ' met de gedachte' dat je deze altijd kan terug pakken wanneer het jou als HR partner uitkomt. ( de mail wel wat genuanceerder dan voordien dat is wel duidelijk ' eerder meer kennismaking gericht dan sales gericht' 

 

Dit is hoe ik ' nu kijkend naar mijn eigen bedrijf  ' het zelf fijn zou vinden:

 

Via de mail....

Ik leg de mails opzij en zodra ik deze nodig heb pak ik deze er uit en contacteer de kantoren wanneer het mij uitkomt. 

 

Al vast bedankt voor de zeer waardevolle feedback! 

tussenhaakjes :) Top forum! Waar wij nog zeker veel actief zullen zijn en voor HR gerelateerde vragen staan wij ook zeker klaar om te antwoorden voor jullie :) 

 

 

aangepast door Mikky Vrolijk
Titel aangepast
Link naar reactie
  • 0
Op 8-12-2021 om 10:40, marjolein.karbet zei:

Staat een bedrijf eerder open voor een directe telefonische aanpak, of zie je als bedrijf liever een mail ' met de gedachte' dat je deze altijd kan terug pakken wanneer het jou als HR partner uitkomt. ( de mail wel wat genuanceerder dan voordien dat is wel duidelijk ' eerder meer kennismaking gericht dan sales gericht' 

 

Zowel een ongevraagd telefoontje als een ongevraagde mail is in strijd met de regulering. Maakt niet uit of ze op sales of op kennismaking gericht zijn. Daar gelden in België trouwens ook regels voor.

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Link naar reactie
  • 0
Op 8-12-2021 om 12:50, TwaBla zei:

 

Zowel een ongevraagd telefoontje als een ongevraagde mail is in strijd met de regulering. Maakt niet uit of ze op sales of op kennismaking gericht zijn. Daar gelden in België trouwens ook regels voor.

Hi hi, 

 

Klopt wat je zegt, betreffende België, hier is het wel de gewoonte als kantoor dat je mailt. ( miss is dit ook niet helemaal correct) Maar als bedrijf, ik zit als HR partner geregeld bij klanten ben je juist blij met de mails op bepaalde momenten. 

 

Daarop reageren de recruiters wanneer zij interesse hebben.  Vaker kom je in de ' vergeten mails' maar zodra er nood is wordt je boven gehaald.

Een goede kandidaat leveren is al het halve werk. 

Gezien het antwoord wat niet mag ;) heb je wellicht ook een antwoord op hoe wij het wel het beste kunnen aanpakken?

Want dat zoek ik eigenlijk.

De juiste en correcte uiteraard manier van werken, wij zijn zeer flexibel en proberen ons te matchen met de toekomstige klanten. Belangrijk voor ons om mee te geven naar hen wat wij voor hen kunnen betekenen. 

Dit is met onze ervaring als bureau maar zeker als persoon met ruime ervaring onze sterkte. 

 

Link naar reactie
  • 0
Op 8-12-2021 om 10:40, marjolein.karbet zei:

Prospecteren via de mail is dit nu slim of niet? 

Ik hoop dat ondertussen duidelijk is van niet: je merkt dat het niet werkt en daarnaast mag het niet.

 

Op 8-12-2021 om 16:38, marjolein.karbet zei:

Maar als bedrijf, ik zit als HR partner geregeld bij klanten, ben je juist blij met de mails op bepaalde momenten. 

Ik heb aardig wat organisaties van binnen gezien, maar ken geen managers of recruiters die blij worden van dit soort spam. 

 

Op 8-12-2021 om 16:38, marjolein.karbet zei:

Heb je wellicht ook een antwoord op hoe wij het wel het beste kunnen aanpakken? Want dat zoek ik eigenlijk.

Een brief sturen op een vacature mag nog wel, maar zal net zo weinig effect hebben. Als je kandidaten wil leveren, zorg dan voor algemene naamsbekendheid zonder directe benadering (adverteren, beurzen, etc) zodat bedrijven jullie benaderen als ze een lastig vervulbare vacature hebben. Of schrijf je in op aanbestedingen van grote organisaties, om preferred supplier te worden van kandidaten voor tijdelijke of vaste functies. Dat is ook de weg als je zaken zou willen doen met overheidsorganisaties.

Met vriendelijke groet, Ron van der Kolk MSc MBA

 

Ik werk via Inflection als interimmanager voor de publieke sector aan betere

dienstverlening, bedrijfsvoering & informatievoorziening door de overheid. 

Link naar reactie
  • 0
Op 8-12-2021 om 16:58, Ron van der Kolk zei:

Ik hoop dat ondertussen duidelijk is van niet: je merkt dat het niet werkt en daarnaast mag het niet.

 

Ik heb aardig wat organisaties van binnen gezien, maar ken geen managers of recruiters die blij worden van dit soort spam. 

 

Een brief sturen op een vacature mag nog wel, maar zal net zo weinig effect hebben. Als je kandidaten wil leveren, zorg dan voor algemene naamsbekendheid zonder directe benadering (adverteren, beurzen, etc) zodat bedrijven jullie benaderen als ze een lastig vervulbare vacature hebben. Of schrijf je in op aanbestedingen van grote organisaties, om preferred supplier te worden van kandidaten voor tijdelijke of vaste functies. Dat is ook de weg als je zaken zou willen doen met overheidsorganisaties.

 

 

Bedankt voor de waardevolle imput! Dit is de informatie die we zochten.
Wij zijn vooral op zoek naar positieve opbouwende feedback waarmee we aan de slag kunnen, en dit hebben we zeker gevonden op dit forum.
Onze methodes hebben goed gewerkt op Belgisch grondgebied maar we wisten van dag één dat Nederland een andere aanpak nodig had...

Naamsbekendheid was onze prioriteit bij opstart, advertenties en alle social media kanalen zijn reeds actief. 
Er zijn grote stappen vooruit gezet! Top forum met top leden en advies!


Thanks!

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    5 leden, 240 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.