Jump to content
  • Welcome to HigherLevel, the Dutch business forum

    Do you have a business question, do you want feedback on your business plan or do you want to advise others? Then you are at the right place at a higher level. Here entrepreneurs come together to take each other to the next level.
    Ask your question, get a quick answer and share your experiences with entrepreneurs. The moment it suits you!
    During the day, evening and weekend 24/7 free advice and exchange of experience with entrepreneurs who understand!
Mikky Vrolijk

Oproep voor designers: Higherlevel.nl gaat off-line!

Recommended Posts

Higherlevel.nl is sinds 2002 een begrip in ondernemers www . nl.

Maar …. Higherlevel.nl is bij steeds meer off-line activiteiten aanwezig. Om die reden is er behoefte aan een eigen identiteit voor Higherlevel.nl.

 

Ben je een actieve bezoeker van HL? Ken je HL en denk jij dat HL met jouw design zichzelf herkenbaar kan maken tijdens promo-activiteiten?

Dan is dit een oproep voor jou!

Want … Higherlevel.nl is op zoek naar een eigen gezicht!

 

Higherlevel.nl is op zoek naar een designer!

 

Bij het design hebben wij – moderatoren – een paar randvoorwaarden:

 

* Inspiratie:

Trefwoorden: ondernemers, innovatie, daadkrachtig, praktisch, stout, eigenwijs, vernieuwend, lef, passie..

 

* Beeld: naast een logo is het wenselijk dat we ook illustraties (foto o.i.d.) binnen ons bereik hebben om op posters en flyers de aandacht te trekken (conform de trefwoorden hierboven).

 

* Middelen:

- Visitekaartjes, posters, flyers, - indien nodig: pennen, blocenotes (gadgets) e.d.

 

* Randvoorwaarden:

Alhoewel we een onafhankelijk forum zijn, worden we wel volledig gefinancierd én gesteund door TP. We willen daarom kleurstellingen en fonts gebruiken van TechnoPartner. Verder wordt de vrije hand gegeven in het beeldmerk en het gebruiken van extra (steun)kleuren.

 

* Advertenties: TP is aan het inventariseren welke vakbladen/tijdschriften interessant en relevant zijn voor haar primaire doelgroep. TP koopt hier advertentie-ruimte in. HL krijgt de mogelijkheid om in een deel hiervan zichzelf te profileren.

 

* In het digitale stadium: website en nieuwsbrief

Het template van de vormgeving zal (in een later stadium) ook doorgevoerd worden op de website en de digitale nieuwsbrief,

 

Kun jij met boventaande je creativiteit voor HL in look & feel vormgeven?

 

Stuur dan voor 16 december 2005 je ontwerp naar bakker@paragin.nl

 

Je design wordt geplaatst in het gesloten admin board. Daar maken de moderatoren een keuze uit de drie meest aansprekende ontwerpen die aansluiten bij het gevoel van HL.nl.

 

Op 19 december 2005 worden drie designers uitgenodigd om de vormgeving voor HL verder uit te werken en te presenteren. Als je bij die drie zit, dan krijg je voor het uitwerken van je creativiteit een vergoeding van 500 euro. De beste uit deze drie krijgt vervolgens een betaalde opdracht om HL een eigen gezicht te geven.

 

Vriendelijke groet,

Moderatoren HL

 

 

 

 

 


Netwerken: Het gaat er niet om wie je bent, maar wie je kent !

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pardon?????? :o

 

Mail mij even (of bel morgen overdags, zie m'n website voor het nummer) Victor, ik weet niet wat er tot nu toe wel of niet besproken is maar heb wel meer info in het algemeen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zijn er al een hoop reacties?

Wil best een voorstel maken, maar moet ook nog een scriptie schrijven... :-\

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik twijfel nog steeds. Heb het erg druk. Misschien doe ik een inzending als ik 's nachts opeens een creatieve impuls heb en een goed idee voor higherlevel, maar ik ga er niet vanuit.

 

Ik wens in ieder geval de participanten heel erg veel succes !


Technisch innovator.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tsja...het is de aanpak die creatieven niet altijd even plezierig vinden als uitgangspunt: Maak een gratis ontwerp en dan zien we wel of we je inhuren. Je moet er maar net van houden om zo te werken, om gratis te pitchen. De kwaliteit van de voorstellen die je dan binnenkrijgt is bovendien nogal oncontroleerbaar dan, tenzij je je pitch bewust uitzet onder een aantal bedrijven dat je op het oog hebt- maar dat is niet het geval.

't Is een beetje gokken met de kwaliteit...

 


Rent a War Room® 

Ruimte voor creativiteit en innovatie • http://www.rentawarroom.nl

Share this post


Link to post
Share on other sites

De ervaring luidt, het resultaat zegt meer iets over de jury dan over de kwaliteit van de ontwerpen. ::)

 

Ik ga niet reageren, absoluut geen tijd voor.

Betaalde opdrachten gaan voor en die scriptie natuurlijk >:(

Share this post


Link to post
Share on other sites

Volgens mij hebben we deze discussie eerder gehad. Creatieven die niet willen pitchen. Ik blijf dat toch een beetje raar vinden. Als ik offerte maak voor een project, heb ik dat zelfde probleem. Moet ik ook eerst een hele projectomschrijving maken met deliverables etc. Echter; geen offerte geen order. Dua: geen pitch geen opdracht. Volgens mij is deze opdracht, gezien de bezoekersaantallen en de uitstraling, best interessant voor een jong ontwerpteam.


Heeft mijn antwoord je goed geholpen? Dan is een reusje nooit weg.

 

Iedere vrijdag in Utrecht, gratis uurtje "sparren" met ervaren ondernemers en investeerders. www.innosquad.nl

 

contact: www.dewitte.org | Innovation + Business + Finance

Share this post


Link to post
Share on other sites

gezien de bezoekersaantallen en de uitstraling

 

En gezien het feit dat EZ je opdrachtgever wordt, ook niet onaardig weet ik uit eigen ervaring (want uiteindelijk komt er gewoon een "echte", betaalde opdracht uit). Dit is in mijn ogen júist een manier om je in de kijker te spelen, hoe groot of hoe klein je ook bent. En aan de reacties die ik krijg te horen slaat dat wel aan, ik heb al mooie dingen voorbij zien komen en hoop nog een aantal voorstellen te mogen ontvangen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Keep your shirt on :)

 

Er zijn gewoon verschillende manieren om er tegenaan te kijken-- uiteraard is er ook genoeg voor te zeggen om er wel aan mee te doen, ik geef alleen aan wat in mijn ogen de zwaktes zijn van zo'n aanpak.

En als je het goed doet, zo'n offerte schrijven, dan verschiet je niet je kruit al. Dat wordt met pitchen al een stuk lastiger, als designer. Je kunt niet opschrijven hoe je het gaat maken..."De schets is het ding meestal al." zei een bevriend ontwerpster eens. Daar zit vaak de creatieve vonk, het idee al in.

Het kan ontzettend de moeite zijn om mee te doen met dit traject, dat betwijfel ik niet.


Rent a War Room® 

Ruimte voor creativiteit en innovatie • http://www.rentawarroom.nl

Share this post


Link to post
Share on other sites

Gezeur. In de projectbeschrijving staat precies je aanpak en de deliverables. Het is een soort businessplan, dat vervolgens wordt gebruikt om je concurrent de opdracht te geven. Bij design ben je nog beschermt door het auteursrecht. Daar hebben de meeste technische aanbieders geen voordeel aan.


Heeft mijn antwoord je goed geholpen? Dan is een reusje nooit weg.

 

Iedere vrijdag in Utrecht, gratis uurtje "sparren" met ervaren ondernemers en investeerders. www.innosquad.nl

 

contact: www.dewitte.org | Innovation + Business + Finance

Share this post


Link to post
Share on other sites

De waarheid ligt ergens in het midden.

 

Echter is het wel zo dat bij het opzetten van offertes en een projectaanpak(+evt. analyse) je nog geen concreet resultaat produceerd.

 

Dat is bij het maken van een goed winnend design wel zo, daar zit het verschil. Veel designers sturen dan oude designs op of iets wat ze ergens hebben liggen. Hetgeen wat er in deze opdracht gevraagd wordt kost bij een gerenomeerd ontwerp het 3 dubbele en best wat ontwikkel tijd. Bij een laag of geen budget dus wel een slimme oplossing, die ik ook zou overwegen. Overigens niets aan te merken op de 'briefing' hoor.

 

Om de kwaliteit van de inzendingen te garanderen zou ik kiezen voor het beoordelen van designers (aan de hand van een portfolio). De beste drie daarvan mogen door naar de pitch. Enzovoorts. Dit maakt het meer laagdrempelig en kost het alle ontwerpers minder investement.

 

Ging het mij er alleen om of er al een hoop reacties waren.

Om de situatie in te schatten vanwege mijn tijdsdruk. Dat terzijde...

Share this post


Link to post
Share on other sites

 

Tja, ik begrijp de aarzeling wel. Hep je een online community waar allerlei ontwerpers en creatieven in zitten, ga je een off-line huisstijl laten maken die dan via een omweg ook je digitale activiteiten gaat kaderen. Dit forum dient centraal te staan, niet allerlei statische identiteiten zoals de instituten, Kremlinkleuren en andere elementen uit de paper age.

 

Laat ik es een voorstel doen om deze pitch te kapen. Te high-jacken. HL reserveert dit voorjaar een aantal bannerposities (ander format mag uiteraard ook) op sites die door de doelgroep bezocht worden, en daar laten we een paar designs roteren. Na een tijdje stellen we vast wat de click-through rate was, en aan de hand daarvan worden keuzes gemaakt, een paar leuke beloningen uitgekeerd en opdrachten voor off-line materiaal verstrekt. Een Banners Battle danwel Clickers Contest, lekker actie-gericht en helemaal Age of Engagement.

 

Dat past bij de forumopzet, het dynamische karakter van HL (de briefing mag van mij ook een stuk interactiever) en is lekker rommelig, wat aansluit bij de open source identiteit van HL. Reeds ingediende voorstellen kunnen gewoon meelopen, dus dat is geen verspilde tijd.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Overigens, iemand een idee wat DKNY en NYPD betekenen?

 

Wij hebben nu HL.NL - daar heb ik verdorie veel moeite voor gedaan. Zo'n begrip kun je laden....

Share this post


Link to post
Share on other sites

ja, ik weet het meteen mag namelijk graag tv kijken en ben ook een beetje op de hoogte van de mode.

DKNY Donna Karen New York

NYPD New York Police Department.

Heb ik nu een prijs gewonnen.

 

Of ben ik nu een beetje bijdehand aan het doen??? ;D

 

Groetjes Ingrid


www.voetsieraden.nl

Share this post


Link to post
Share on other sites

Overigens, iemand een idee wat DKNY en NYPD betekenen?

 

Ik zal er maar vanuitgaan dat dit geen serieuze vraag is, maar voor degenen die het daadwerkelijk niet weten:

 

DKNY - Donna Karan New York

NYPD - New York Police Department

 

Maar vind het idee van TwaLevel idd wel beter passen bij het hele concept en de innvotieve gedachte achter HL.

 

Reusje voor TwaLevel ;)


Life is like a roll of toilet paper. The closer you get to the end the faster it goes.

Share this post


Link to post
Share on other sites

 

Het waren slechts voorbeelden van afkortingen die vanzelf ingevuld worden. Een identiteit hoeft niet meteen duidelijk te zijn. Een imago mag rijpen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Overigens, iemand een idee wat DKNY en NYPD betekenen?

 

Wij hebben nu HL.NL - daar heb ik verdorie veel moeite voor gedaan. Zo'n begrip kun je laden....

 

Donna Karan New York en New York Police Department. Ik had in mijn huisstijl ook wel iets met HL.NL kunnen doen, maar ik denk dat Higherlevel.nl op het moment meer de lading dekt. :)


http://www.mediabattery.com | http://www.startupidentity.nl

visual identity, webdesign & -development, tv consultancy and music artists support

Share this post


Link to post
Share on other sites

Oeh, zei je "hijack"? :o

 

Waarom gaat higherlevel.nl eigenlijk offline?

Het is een online community-- als het om promotie gaat, is het dan niet efficiënter om je budget aan online marketing en/of guerrillamarketing te steken?

 

Is het probleem niet ook een beetje dat HL.NL dat spreekwoordelijke vlooiencircus in de jaszak van EZ is?

Who owns the brand?

 

 

 


Rent a War Room® 

Ruimte voor creativiteit en innovatie • http://www.rentawarroom.nl

Share this post


Link to post
Share on other sites

Waarom gaat higherlevel.nl eigenlijk offline?

 

TechnoPartner gaat meer de media in en zal daar stukken actiever worden. Als deal is nu besloten dat de helft (o.i.d.) van alle advertentieruimte die TP inkoopt, aan HL wordt geschonken. Banners en dergelijke zijn dus wel leuk, maar niet echt praktisch haalbaar in een offline publicatie :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Als deal is nu besloten dat de helft (o.i.d.) van alle advertentieruimte die TP inkoopt, aan HL wordt geschonken. Banners en dergelijke zijn dus wel leuk, maar niet echt praktisch haalbaar in een offline publicatie.

 

Dat is wellicht een mooie opportunity, maar geen reden om van een trekezel een duwpaard te maken. HL is primair een forum, een digitale plek voor hangondernemers, dus dat zou het startpunt van een identiteit / het design moeten zijn. Het is bovendien makkelijk om uit een dynamisch idee statische aspecten af te leiden dan andersom.

 

Dat TP budget heeft voor een print-campagne zou eigenlijk aanleiding moeten zijn om aan de bel te trekken en een deel van dat budget te verschuiven naar internet, om vervolgens vanuit een dynamische campagne een printvertaling te maken. Ook binnen die printcampagne lijkt het me zaak om een vinger aan de pols te houden, want voor je het weet zitten we aan 1/1 pagina's business bladen vast, terwijl het wellicht veel spannender is om te IMMEN in de dagbladen (dat lijkt trouwens heel erg op banners) of iets op de radio te doen. Oeps, dat is geen print.

 

Maar misschien wel veel beter. Radio. Waar zit de doelgroep van HL? Iemand een idee?

 

En wat kan een doelstelling van zo'n campagne zijn?

 

Een campagne-idee is trouwens weer wat anders dan een huisstijl. We beginnen nu met visitekaartjes en leiden daar reclame van af. Dan krijg je snel zo'n opgeblazen corporate identity die jaren mee moet, en mis je de kans op leuke tijdelijke ideeën mee te nemen. Suggestie is een dienstbaar design te maken, dat vervolgens keer op anders ingevuld kan worden. Ik heb MTV al eens genoemd als voorbeeld, en ook Google heeft een outline design dat wisselt met de seizoenen. Zo'n dynamisch design past beter bij HL.

 

En nou hou ik effe op te pleidooien. 8)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Een ding lijkt me duidelijk, onze doelgroep is in ieder geval te vinden op het internet. En wat al die ontwerpen betreft, erg leuk allemaal, ziet er profi uit.

 

Maar zolang ik tijdens bijeenkomsten zoals die van New Venture, Technostarterdagen, Holland Innovation ,en weet ik wat al niet meer geen visitekaartje/reminder heb, weet ik niet of HL slim bezig is. Ik denk dat ik niet overdrijf als ik zeg dat ik afgelopen jaar aan minimaal 200 rmensen uit de hl doelgroep een tastbare link naar ons forum had kunnen geven. Onthouden doen mensen ze niet, ze gaan pas zoeken als de behoefte er is.

 

Ook zouden de partners wel eens wat actiever kunnen zijn.

Tijdens de prijsuitreiking van New Venture werd het forum weer niet genoemd. Men neemt wel de moeite sprekers uit te nodigen om deelnemers te motiveren en inzicht te geven in de overwegingen die zij gemaakt hebben. Laten we zorgen dat we ons ook actief presenteren tijdens dit soort bijeenkomsten, waar toch weer zon 400 mensen uit onze doelgroep aan mee doen. Allemaal met als doel een onderneming op te zetten.

En hoe bereik je ze ? niet met een dagblad advertentie of iets in een of ander ander blaadje.

 

Die lege Technopartner stand tijdens dat gedoe in Maarssen is mij ook nog steeds een doorn in het oog.

 

"We" zijn hier af en toe lekker bezig om andere ondernemers te vertellen hoe ze hun doelgroep moeten bereiken. Maar wat zouden we de bezoeker HigherLevel adviseren als zij de vraag bij ons neerlegt "hoe bereik ik mijn doelgroep? , is ons antwoord dan briefpapier ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

heel vroeger was hl een vrijwilligers forum waar deelnemers hun ervaringen uitwisselden over nieuw ondernemerschap. het was een gewoon forum op internet, nhiet meer en niet minder.

daarna kreeg je een onderscheid in experts en leden, waarbij experts dan gevraagd werden om hun ervaring aan te wenden om andere (vaak nieuwe) leden een handje te helpen.

Je had toen 2 vrijwillige moderatoren.

Weer later werd HL een onderdeel van Technopartner (na uit de boedel van Dreamstart te zijn geplukt). Niet dat TP daar nu zo om stond te springen maar onder druk van de toenmalige actieve leden werd zo wel besloten en werd HL geadopteerd door TP.

Er kwamen meer moderatoren en er worden mensen betaald door TP.

Op zich prima, maar de kern bleef toch nog een vrijwilligers forum, redelijk low profile en op basis van gedeelde expertise van deelnemers onderling.

Nu zie ik dat men opeens ook als een "echt" bedrijf wil gaan opereren, marketing en communicatie, PR en een huisstijl.

Reclame en imago. Naamsbekendheid (targets?).

Tsja, ik weet het niet. Ik word oud. Wat mij betreft hoeft dit niet. Laat TP lekker het geld aan een eigen campagne besteden of desnoods doneren aan de borrelpot voor HL meetings.

Want de keerzijde van een communicatiecampagne is dat er ook iemand vroeger of later gaat bekijken en "evalueren" of dit medium wel voldoet aan alle criteria en zo er geen criteria zijn worden deze vast snel opgesteld en dan is de vrijwillige vrijblijvendheid er snel af.

Liever low profile je kennis delen. Dat was altijd de charme en dat wil ik graag zo houden.


drs. Bernd W. Mintjes

Maxwell Group (van idee naar onderneming)

 

Kapitaaltrein bijeenkomsten over risicokapitaal

Share this post


Link to post
Share on other sites

Uhm...Bernd, nu je dát zo zegt krijg ik een beetje de kriebels. Er wordt nu een bak geld aan een club designers gegeven, en daarna aan een drukkerij, en die mogen dan geld verdienen aan TP/HL.

Ondertussen zitten de enthousiastelingen/gekken/liefhebbers die al jááááren vrijwillig hun energie in HL steken hun tijd alsnog gratis ter beschikking te stellen. Alleen dan is er ineens bovenop gesprongen door de overheid, en wordt er middels promotie nóg meer volk naar de HL-trog geleid en mogen de vrijwilligers nóg meer (dezelfde...) vragen gaan beantwoorden....

 

Het voordeel van als er nauwelijks of geen geld is, is dat je initiatief drijft op goodwill. Op het moment dat er ineens geld is en je allocatie van je budget is niet slim (of erger nog; niet rechtvaardig) ga je de fundamenten van een community ondergraven. Als er één Webwolff wegvalt omdat hij het voor gezien houdt, ach, dat overleven we wel (no offense, Webwolff :-*, het is slechts een voorbeeld). Een Webwolff én een TwaLevel misschien ook wel. Maar als er meer motortjes van je forum wegvallen heb je denk ik een beginnend maar progressief en bovendien exponentieel probleem. Als er een stukje van je oevers afkalft moet je opschieten want voordat je het weet heeft het water de hele wal verslonden. (Sprak ze dramatisch... ;))

 

Op zich zie je die 'voorkeursbehandeling' al. Ben je geen mod maar "slechts" expertmember dan word je niet uitgenodigd voor etentjes. Mij maakt het persoonlijk niet echt uit, maar het geeft wel een denkwijze aan die indicatief is voor de houding ten opzichte van de mensen die het forum maken en het gaat dus ook niet ongemerkt voorbij.

(Overigens mag ik af en toe wel gewoon aanschuiven hoor ;))

Uiteraard snap ik ook wel wat ik er voor terugkrijg om hier zo actief te helpen en wat het aan exposure oplevert, maar je mag best weten dat ik mijn voldoening vooral moet halen uit mensen die geholpen zijn en blij zijn met m'n bijdrage-- en daar kan ik nog geen pak printerpapier voor kopen.

Dat gééft niet, maar zodra anderen wel printerpapier kunnen gaan kopen voor iets wat hun verdienste niet is wordt het lastig. Dit bedoel ik over de hele linie, niet slechts over mezelf gesproken.

 

Het risico is, dat je straks alleen nog met geld mensen motiveert om iets op je forum te gaan doen, en daar gáát een community niet over.

Big honking wake-up call, TP people!

 

Sterke analyse, Bernd, en ik onderschrijf wat je zegt.

 

 

 

 

 


Rent a War Room® 

Ruimte voor creativiteit en innovatie • http://www.rentawarroom.nl

Share this post


Link to post
Share on other sites
Let op: het laatste bericht in het topic waar je op wilt reageren is meer dan zes maanden oud. Onnodig oude topics omhoog halen wordt niet altijd gewaardeerd, maar natuurlijk mag je nog wel op oude topics reageren.

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


  • Bring your business plan to a higher level!

    All topics related to entrepreneurship are discussed on this forum.

    • Ask your entrepreneur questions
    • Answers / solutions from fellow entrepreneurs
    • > 65,000 registered members
    • > 100,000 visitors per month
    •  Available 24/7 / within <6 hours of response
    •  Always free

  • Who's Online

    Er zijn 3 leden online en 120 gasten

    (See full list)    
  • Ondernemersplein



EN

×

Cookies on HigherLevel.nl

Cookies are necessary for Higherlevel.nl to function properly. By using HigherLevel.nl you declare to have read and accepted our terms and conditions.

 More information   I accept