Oproep voor designers: Higherlevel.nl gaat off-line!

Aanbevolen berichten

De community ís al gegroei, het is nu zaak om mee te groeien en die groei richting te geven en ervoor te zorgen dat we niet crashen.

 

Er zijn honderden verschillende meningen, maar als niemand keuzes maakt en er druk achter zet loopt uiteindelijk alles dood.

 

Moderators zijn nooit betaald. Enkel wat webbouwers en één iemand bij TechnoPartner die alles zelf (mede-)opgericht heeft en namens DS/TP alles een beetje in de gaten houdt.

 

We hebben het niet over bakken geld, we hebben het over wat budget om HL wat handen en voeten te geven in de off-line wereld, omdat we mógen piggy-backen met TP mee.

 

HL kalft niet af en het zijn niet telkens dezelfde mensen die de kar trekken. Er komen telkens meer mensen bij, met telkens andere invalshoeken en kennisniveau's.

 

Mods steken er enorm veel tijd in en krijgen enorm veel gezeik over zich heen. Dat doen zij vrijwillig. Dat zij daarvoor wat terugkrijgen is op élk groot forum wereldwijd het geval, ondanks dat het niet gevraagd of geëist wordt. Alleen maar een mooi gebaar van de organisator, voor de mensen die zich er hard voor inzetten. Geld wordt daarbij niet overhandigd, dus óók ons printerpapier moeten we zelf betalen Annedien.

 

Sorry hoor, ik heb nooit iets tegen je gehad, maar je laatste post komt echt over als stemmingmakerij Annedien...

Link naar reactie

Annedien, je lijkt te vergeten dat moderators, als ze eenmaal die taak op zich nemen, een verplichting aangaan jegens het forum en haar gebruikers en ook als ze een mindere dag hebben beschikbaar dienen te zijn. Als jij eens een off-day (of een day off) hebt, dan kun je ervoor kiezen niets te doen. Mods MOETEN optreden, jij hebt 100% vrijheid in de keuze of je reageert of niet :)

http://www.mediabattery.com | http://www.startupidentity.nl

visual identity, webdesign & -development, tv consultancy and music artists support

Link naar reactie

Ik denk persoonlijk dat het helemaal niet zo erg zou zijn als "er wat motortjes weg zouden vallen". Ik denk dat HL prima blijft bestaan, zelfs zonder een aantal mods. Een frisse wind door de organisatie zou nieteens zo slecht zijn misschien. Ook denk ik dat iedereen die naar iets als HL/ondernemerschap op zoek is, HL zeker zou vinden. Zoek maar eens op google op bepaalde termen die vaak worden gebruikt betreffende ondernemersschap, dan vind je HL vrijwel altijd.

 

 

De nieuwe Nederlandse Clickbank : www.paypro.nl

sms-marketing toepassen in jouw organisatie? www.smsdistrict.nl

e-mailmarketing toepassen? Verstuur gratis nieuwsbrieven via www.enormail.nl

eBay PowerSeller worden? www.powerseller.nl

Link naar reactie
Ook denk ik dat iedereen die naar iets als HL/ondernemerschap op zoek is, HL zeker zou vinden. Zoek maar eens op google op bepaalde termen die vaak worden gebruikt betreffende ondernemersschap, dan vind je HL vrijwel altijd.

 

De vindbaarheid kan ook in je nadeel werken, je trekt iedereen aan die 'webshop beginnen' intypt, niets leest of heeft gelezen en z'n vraag gaat posten. Meer "rommel" en meer modereerwerk (en daardoor meer borrels ;D) In die zin vind ik offline reclame naar gerichte doelgroepen wel een goed middel.

 

Liever low profile je kennis delen. Dat was altijd de charme en dat wil ik graag zo houden.

Ik ook. Maar helaas ontkom je er niet aan dat je groeit en die groei zul in je goede banen moeten leiden. Misschien kan dit door de SEO uit te zetten en met een PR budget doelgerichter mensen hier heen te lokken (overigens is dit mijn visie, geen idee of TP kwaliteit of kwantiteit wil meten)

Link naar reactie

... "er wat motortjes weg zouden vallen". Ik denk dat HL prima blijft bestaan, zelfs zonder een aantal mods. ....

 

Nou, er zijn wel wat motortjes die een aardige slinger hebben gegeven, en nog heel wat (forum-)ervaring meebrengen. Ook Annedien valt onder die motortjes, ook al is ze geen mod, maar een expert-member. Het belang van die motortjes is niet duidelijk zichtbaar, maar is er wel. Dat belang is dat mensen met kennis gezamelijk alle psots lezen, en die ook op kwaliteit beoordelen, zodat klinkklare onzin ook als zodanig bestempeld kan worden. Daarmee behoud HL zijn kwaliteit, en weordt het geen ondernemen,pagina.nl of zoiets.

 

Een forum glijd gemakkelijk af naar adviezen van onwetenden aan onwetenden. Kennisbronnen die regelmatig langskomen zijn toch wel erg belangrijk.....

Link naar reactie

ik vind het helemaal geen punt als er een (wat meer) professionele marketing voor HL plaatsvindt. Ons uiteindelijke doel is ALLE (aankomende) serieuse ondernemers ondersteunen, dus wat extra naamsbekendheid is prima.

 

We mogen dan wel heel tevreden zijn met bijna 10.000 leden, waarvan zo'n 1.400 actieve, maar er zijn ook fora waar ze om dit soort aantallen lachen.

 

Voor niets gaat de zon op. Als er extra werk moet worden uitgevoerd, welke normaliter betaald wordt, waarom zou HL daar dan niet voor betalen. Op deze wijze kunnen beide werelden prima naast elkaar bestaan, de vrijwillige en onbetaalde wereld, en de normale zakenwereld.

 

Daar doen we toch allemaal ook zelf aan mee. De adviezen die hier gratis worden gegeven, worden irl dik betaald, waarbij ze uiteraard veel diepgaander kunnen worden behandeld.

 

Ik zelf zou het ook ernstig toejuichen als we straks van dat saaie grijze achtergrondje af zijn en een wat meer 21e eeuwse uitstraling krijgen.

 

keep going!

Pitch Coach | Pitch Trainer | Public Speaker | Sparring Partner | Mentor | Pitcholoog (c)

"Your product, idea or business deserves a great pitch. I love to help you!"

Link naar reactie

Meer bezoekers is niet erg, zolang de regels maar strikt zijn. Daarnaast is het, op den duur, misschien interessant om een board te openen voor mensen die hun eerste post op HL doen. Als elke beginner z'n post daar neerplant, kunnen de moderators de interessante discussies naar het juiste board verplaatsen. Hierdoor blijven de èchte boards verschoond van semi-spam.

 

Groei hoeft 'em niet per se in het huidige stramien te zetten. Wanneer het op bepaalde boards erg druk wordt, kan er specifieker op onderwerp worden gesorteerd (bijvoorbeeld Marketing opslitsen in B2B en B2C, om maar een dwarsstraat te noemen :)).

 

Zolang die groei gefaseerd gaat, komt het goed! Vergeet niet dat gerichte marketing ook interessante mensen aantrekt die iets bij te dragen hebben. Die zullen blijven plakken, de mensen die hier alleen maar komen om te vragen hoe ze miljonair worden (ofzo :P) druipen snel af als blijkt dat het niveau iets hoger is. En, ondernemers van Nederland, denk ook aan uw netwerk ;)...

http://www.mediabattery.com | http://www.startupidentity.nl

visual identity, webdesign & -development, tv consultancy and music artists support

Link naar reactie

Ik denk persoonlijk dat het helemaal niet zo erg zou zijn als "er wat motortjes weg zouden vallen". Ik denk dat HL prima blijft bestaan, zelfs zonder een aantal mods. Een frisse wind door de organisatie zou nieteens zo slecht zijn misschien. Ook denk ik dat iedereen die naar iets als HL/ondernemerschap op zoek is, HL zeker zou vinden. Zoek maar eens op google op bepaalde termen die vaak worden gebruikt betreffende ondernemersschap, dan vind je HL vrijwel altijd.

 

Hmm, met deze stelling ben ik het voorzichtig niet eens. Het nodeloos verlies van mods EN expert members (en actieve leden natuurlijk) is te betreuren en slecht voor de community.

Heeft mijn antwoord je goed geholpen? Dan is een reusje nooit weg.

 

contact: www.dewitte.org | Innovation + Business + Finance

Link naar reactie

Nu zie ik dat men opeens ook als een "echt" bedrijf wil gaan opereren, marketing en communicatie, PR en een huisstijl.

Reclame en imago. Naamsbekendheid (targets?).

Tsja, ik weet het niet. Ik word oud. Wat mij betreft hoeft dit niet. Laat TP lekker het geld aan een eigen campagne besteden of desnoods doneren aan de borrelpot voor HL meetings.

Want de keerzijde van een communicatiecampagne is dat er ook iemand vroeger of later gaat bekijken en "evalueren" of dit medium wel voldoet aan alle criteria en zo er geen criteria zijn worden deze vast snel opgesteld en dan is de vrijwillige vrijblijvendheid er snel af.

Liever low profile je kennis delen. Dat was altijd de charme en dat wil ik graag zo houden.

 

Dat ben ik helemaal met je eens Bernd. Zo werkt het in grote organisaties en zeker binnen een onderdeel van EZ.

Vroeg of laat wil iemand weten wat er met die centjes gebeurt, en krijgt dan ineens een forum op zijn bord. En met de huidige innovatiekaping die er in Den Haag plaatsvind, waarin het centraal politburo heeft gesteld dat innovatie een overheidsaangelegenheid is geworden, vind ik dit een gevaarlijke ontwikkeling.

Link naar reactie

De discussie hier, aangezwengeld door Bernd en versterkt door Annedien, is er één die ik ook terug zie komen bij onze sportvereniging.

 

De vereniging draait ook op vrijwilligers, vaak dezelfde personen waar al het werk telkens op neerkomt. Die doen dat voor bepaalde redenen, maar dus duidelijk niet voor geld. Toch gaat er geld om in een vereniging en niet zo'n beetje ook. De baanhuur moet betaald worden (atletiek), er is briefpapier, posters, materialen, een clubgebouw en dat is op de volgende manier gefinancierd;

  • Inzet vrijwilligers (arbeid)
  • Sponsoring in geld of goederen
  • Financiële bijdrage van de leden (en subsidie gemeente)

 

De leden hebben zich verenigd (in de vereniging) met als doel hun sport zo goed en betaalbaar mogelijk te kunnen bedrijven. De leden zien in dat sommige zaken geld kosten omdat niet alles door de leden gedaan kan worden en sommige partijen verdienen daarom aan de vereniging.

 

Trek dit nu eens door naar higherlevel, daar zijn gemakkelijk parallelen te trekken toch?

 

Alleen met het verschil dat de leden op dit moment zelf niets betalen, maar dat dit breder gedragen wordt, namelijk door de samenleving (TP). De vrijwilligers (moderators, expert members) stoppen hun tijd in het zorgen van kwaliteit en de dagelijkse werking (bij de sportvereniging zijn dat de trainers, bestuur, koffiezetters, wedstrijdmensen, klusjesmensen etc.). Toch zijn er bepaalde zaken die ervoor moeten zorgen dat de stijgende vraag naar kwaliteit gewaarborgd kan worden en die niet door de vrijwilligers gedragen kunnen worden omdat dit scheve verhoudingen zou geven. Die zaken moeten dus ingekocht worden.

 

Voorbeeld is natuurlijk dit forum zelf. Het clubgebouw van onze atletiekvereniging is door vele vrijwilligers gebouwd, maar toch moesten er dingen ingekocht worden. Deze website is daar niet anders.

 

Ook binnen de vereniging ontstaan deze discussies wel eens en er wordt dan ook wel eens over weglopen gesproken door vrijwilligers die zich tekort gedaan voelen. Sommigen gaan ook daadwerkelijk, maar de meesten zien toch in dat zo'n organisatie niet zonder de professionele buitenwereld kan om te voorzien in de behoeften van de gehele vereniging.

Overzichtelijke website statistieken van ICStats, Visitor Engagement praktisch toepasbaar!

Link naar reactie

Ik vind dat de vergelijking niet op gaat. Leden van een sportvereniging zijn "nemers". Hier zijn er ook genoeg leden die (even hard als de moderators) "gevers" zijn. Het enige verschil is dat moderators zaken in banen moeten leiden. De vergelijking zou wel opgaan als alle actieve leden moderator zouden zijn, maar dat is niet het geval.

 

Zolang er geen voorkeursposities komen binnen het forum zelf (dat moderators sneller gelijk hebben of censuur toepassen), is er geen probleem.

Technisch innovator.

Link naar reactie
Leden van een sportvereniging zijn "nemers". Hier zijn er ook genoeg leden die (even hard als de moderators) "gevers" zijn. Het enige verschil is dat moderators zaken in banen moeten leiden.
Niet alle leden zijn nemers, net zoals hier zijn er ook leden die koffie zetten, blaadjes rondbrengen etc. Dragen dus actief bij (even hard als..) . Er is dus geen enige verschil dat de moderators zaken in banen moeten leiden, want dat doet bij de vereniging het bestuur. Zie je dat de vergelijking aardig goed opgaat ;)

 

Belangrijkste punt in mijn betoog is echter dat overal op een bepaald moment een bepaalde professionaliteit ingebracht moet worden die niet op de schouders van vrijwilligers gelegd kunnen worden en dan moet er dus geld over de brug komen.

Overzichtelijke website statistieken van ICStats, Visitor Engagement praktisch toepasbaar!

Link naar reactie

Het gaat er wel om of de investering dan ook door de leden gewaardeerd wordt. Een nieuw clubhuis is iets anders dan een reclamecampagne. Ik weet zeker dat de leden bij mijn sportclub het daar niet mee eens zouden zijn namelijk.

Link naar reactie

Tja, dit forum lijkt in zoverre op een voetbalclub dat iedereen over alles mee kan praten en dat het merendeel van de werkzaamheden door vrijwilligers verricht wordt. De vergelijking gaat mank waar het bestedingen betreft, want we geven geen geld uit dat afkomstig is uit ledenbijdragen. Er is tot op zekere hoogte inspraak en invloed op budget dat van elders komt.

 

Er is een groeiende off-line dimensie aan HL die tot uiting komt in bijeenkomsten in het land en deelname aan evenementen. Daar is wat drukwerk voor nodig, en daarom zijn designers uitgenodigd te pitchen op een huisstijl-opdracht. Tegelijk is er blijkbaar ruimte in een campagne die door TechnoPartner gepland is.

 

Daar kan iedereen een mening over hebben (hoera, daar is een forum voor) maar uiteindelijk dient dit forum een doel dus is het logisch dat de middelen daarvoor ingezet worden en dat de effectiviteit daarvan gemeten en geëvälueerd wordt.

 

Dat doel heeft iets te maken met ondernemers en innovatie en waarschijnlijk ook nog eens starters. Ik lees dat andere fora lachen over onze bezoekerstallen en ik denk: laat ze maar lachen. Zo belangrijk is het aantal bezoekers immers niet. Veel belangrijker is dat dit forum een goeie match biedt tussen vraag en antwoord van innovatieve starters. Starters is kwantiteit, innovatief is kwaliteit. Plak daar maar eens meetbare doelstellingen aan vast...

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Link naar reactie

De dag des oordeels! Wordt de uitslag publiekelijk bekend gemaakt of worden de drie geselecteerde ontwerpers alleen persoonlijk benaderd?

 

Nee, we houden alles geheim 8)

 

 

 

Nee, grapje. Hoe het precies gaat weet ik niet. Wat ik wél weet is dat traditioneel bij HL alle inzenders keurig bericht met uitleg krijgen. Gezien de eerdere analyse van TwaLevel over de complexiteit en duur van inspraak- en besluitvormingsprocessen bij vrijwilligersorganisaties kan het nog ff duren.

Heeft mijn antwoord je goed geholpen? Dan is een reusje nooit weg.

 

contact: www.dewitte.org | Innovation + Business + Finance

Link naar reactie
In Memoriam
Retired Mod     11,3k 479

Elke inzending is met veel enthousiasme door ons ontvangen.

Alle voorstellen zijn vanuit diverse beslispunten bekeken en beoordeeld

De definitieve beslissing heeft iets langer op zich laten wachten, maar uiteindelijk is er een selectie gemaakt.

 

Twee indieners zijn inmiddels uitgenodigd voor een tweede persoonlijke briefing.

 

Netwerken: Het gaat er niet om wie je bent, maar wie je kent !

Link naar reactie

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuw account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    1 lid, 141 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.