• 0

Automatisering leverancier [i.p.v. handmatig adressen invullen]

(aangepast)

Hallo,

Ik heb me onlangs ingeschreven bij de kvk. Omdat ik een dropshipping webshop wil starten met ecologische producten.
Maar het zit een beetje tegen met het zoeken van leveranciers. Dit komt vooral omdat het aanbod van leveranciers van ecologische producten heel klein is in nederland.
En bij alle leveranciers die ik heb gevonden moet je handmatig de adressen invullen van je klanten.
Ik vroeg me af hoe toegankelijk het is voor een bedrijf om dit te automatiseren. Omdat ik weet dat het bij veel andere dropshipping leveranciers wel geautomatiseerd is. Om heel eerlijk te zijn begrijp ik ook niet zo goed waarom het niet geautomatiseerd is, omdat het het dropshippen veel toeganklijker maakt en omdat mijn webshop nooit meer producten kan verzenden dan dat ik handmatig in kan vullen op een dag.
Heeft iemand hier ervaring mee of kan iemand mij advies geven hoe ik het beste verder kan.

Alvast bedankt voor de reacties

 

aangepast door Mikky Vrolijk
Titel aangepast
Link naar reactie

Aanbevolen berichten

7 antwoorden op deze vraag

  • 1

Welkom op Higherlevel, Emiel!

 

Een interessante volgorde om je eerst in te schrijven en je webshop op te tuigen, voordat je een leverancier hebt gevonden die je geschikt lijkt om mee samen te werken. 

 

Op 16-12-2021 om 13:37, Emielvg2 zei:

Ik vroeg me af hoe toegankelijk het is voor een bedrijf om dit te automatiseren

Heb je dit ook met die leveranciers besproken die je hebt gesproken? Wil jij het voor hun gaan automatiseren? Zien ze dat zitten?

 

Op 16-12-2021 om 13:37, Emielvg2 zei:

Om heel eerlijk te zijn begrijp ik ook niet zo goed waarom het niet geautomatiseerd is

Zijn de leveranciers die je hebt gesproken wel gefocust op dropshipping? Of zijn het 'gewone' leveranciers die normaal aan retailers leveren, die nu best even met je mee wilden denken om te kunnen dropshippen?

 

Op 16-12-2021 om 13:37, Emielvg2 zei:

of kan iemand mij advies geven hoe ik het beste verder kan.

Of het voor die leveranciers mogelijk is om te automatiseren: als het anderen is gelukt, zal het bij hun ook wel kunnen. Maar dan moeten ze het wel willen. En of jij je daar op moet gaan richten, moet je je natuurlijk ook afvragen. Als het dropshippen van ecologische producten blijkbaar nog niet lekker werkt, kun je ook overwegen om de voorraad zelf aan te leggen. Dan heb jij de regie over de logistiek.

 

Link naar reactie
  • 1

 

Of je vind een leverancier die dropshipt en alles makkelijk toegankelijk maakt > zodat jij meteen honderden concurrenten hebt.

 

Of je vindt een leverancier die niet toegankelijk is > zodat jij veel minder concurrenten hebt.

Dat is nou juist het leuke van ondernemen. Je mag ondernemen! :nerd-face:

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Link naar reactie
  • 1

Emiel,

 

jouw leverancier(s) hebben misschien niet zoveel dropshipping klanten die net zo denken als jij. Hun bestelproces automatiseren kost best een aardige duit en dat hebben ze er blijkbaar niet voor over. Zo heel veel dropshippers die ik ken die het wel volledig hebben geautomatiseerd zijn er ook niet, pas als ze heel groot zijn wordt dat gedaan.

 

Dan terug naar jouw probleem. Je kunt natuurlijk met je leverancier in overleg gaan om ze zo ver te krijgen dat ze het gaan automatiseren. Of wellicht staan ze er voor open om op basis van een mail te verzenden?

 

Iets anders wat ik in het verleden heb gedaan (met een soortgelijk probleem), was het bestelformulier bij de leverancier laten invullen door een script. Nog steeds handmatig naar de pagina toe gaan, maar dan met twee klikken alle velden in laten vullen. Dat script heb ik niet meer, maar kan door een willekeurige programmeur zo gemaakt worden.

Automatisering: Implementatie en beheer van uw bedrijfssoftware

Consultancy: Advies en onderzoek naar uw applicatielandschap

Hosting: Full-service websitebeheer

Link naar reactie
  • 0
(aangepast)

Bedankt voor alle reacties:slightly-smiling-face:

 

De volgorde van mijn aanpak is inderdaad niet zo handig. Dat ik eerst een bedrijf start voordat ik goede leveranciers heb. Maar dat komt vooral omdat ik me heb vergist in de leverancier die ik in eerste instantie in gedachten had. 

 

Ik heb contact gehad met de leverancier over de automatisering en ik kreeg als antwoord dat ze daar in de toekomst naar zou willen kijken maar op dit moment nog niet. Daar kan ik natuurlijk wel inkomen, maar daar hang ik dan wel erg van af. Het is voor mij heel duidelijk dat risico's horen bij ondernemen. Maar ik weet ook dat ik mijn tijd en geld maar 1 keer kan investeren en om het te investeren in een bedrijf waar ik geen toekomst in zie vindt ik zonde. Het is mijn bedoeling om een webshop te automatiseren en niet de rest van mijn leven adressen te kopiëren en plakken.  Ik weet ik niet of ik van hun mag verwachten dat ze het ook daadwerkelijk automatiseren in de toekomst wanneer ik bijvoorbeeld een bepaalde omzet behaal. Waarmee ik bewijs dat mijn bedrijf potentie heeft.

 

 

Het is mij niet helemaal duidelijk of de leverancier gefocust is op dropshipping. Ik ga uit van niet omdat het niet geautomatiseerd is.

 

IJsbrand Schipperus Een goede tip over het script voor het invullen van de adressen. Ik heb gelijk contact op gezocht met een programmeur. Bedankt!

Maar ik begrijp niet precies wat je bedoelt met het verzenden via mail.

 

Iedereen heel erg bedankt voor brainstormen en het vertellen van jullie visies over mijn probleem.

aangepast door Emielvg2
Link naar reactie
  • 0
Op 17-12-2021 om 10:57, Emielvg2 zei:

Het is mijn bedoeling om een webshop te automatiseren en niet de rest van mijn leven adressen te kopiëren en plakken.  Ik weet ik niet of ik van hun mag verwachten dat ze het ook daadwerkelijk automatiseren in de toekomst wanneer ik bijvoorbeeld een bepaalde omzet behaal. Waarmee ik bewijs dat mijn bedrijf potentie heeft.

Belangrijk om dat goed af te wegen. Als ze op termijn wel gaan automatiseren heb je het uitzicht om niet de rest van je leven adressen te hoeven kopiëren en plakken, maar dan moet je wel zeker genoeg weten dat die automatisering er gaat komen. Daar komt vooral een stuk inschatting en vertrouwen bij kijken. Je kunt zelf het beste beoordelen in hoeverre dat er is.

 

Op 17-12-2021 om 10:57, Emielvg2 zei:

Maar ik begrijp niet precies wat je bedoelt met het verzenden via mail.

Ik denk dat hij bedoelt dat je per e-mail de adresgegevens van de eindklant naar je leverancier kunt sturen. Dat is een methode die wel vaker voorkomt. Daarmee verleg je het invullen van het formulier van jou naar de leverancier. Als ze daarvoor open staan, scheelt dat jou natuurlijk tijd. Die e-mails zijn voor jou prima te automatiseren, waardoor je geen last meer hebt van dat formulier.

 

Op 17-12-2021 om 10:57, Emielvg2 zei:

Iedereen heel erg bedankt voor brainstormen en het vertellen van jullie visies over mijn probleem.

Succes met het vervolg, altijd leuk als je uitkomsten hier deelt!

Link naar reactie
  • 1
Op 17-12-2021 om 10:57, Emielvg2 zei:

Ik heb contact gehad met de leverancier over de automatisering en ik kreeg als antwoord dat ze daar in de toekomst naar zou willen kijken maar op dit moment nog niet. Daar kan ik natuurlijk wel inkomen, maar daar hang ik dan wel erg van af.

 

Jouw leverancier gaat niet automatiseren voor 1 reseller. Gevolg is dat er meer resellers van exact hetzelfde product bijkomen, dus je krijgt meer concurrenten. En dan kun je eigenlijk alleen de prijs verlagen. Tot je op je tandvlees loopt.

De situatie waar je nu op moppert is een buitenkans. Jouw leverancier moet niet jou helpen met verkopen maar andersom. Jij moet iets bedenken waardoor jouw leverancier in staat is makkelijker bestellingen te verwerken. Plaats een labelprinter bij die onderneming! Dan houd je langer het online alleenrecht.

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Link naar reactie
  • 1

Eerst naar de KVK —> dan een leverancier vinden. Is misschien niet zo handig zoals je zelf aangeeft. gelukkig komt dat goed en zijn er nu alsnog leveranciers dus heeft je onderneming levensvatbaarheid. 
 

Eerst druk maken over een automatisering —> dan druk maken over orders binnenhalen lijkt mij ook een omgekeerde volgorde. 

Je hebt het immers over een niet bestaand luxeprobleem. Geef mij 100 orders per dag en ik type ze elke dag met een grote smile handmatig over. Met andere woorden: wie dan leeft wie dan zorgt. Zorg eerst maar eens dat je “te veel” orders krijgt om over te typen en zoek dan naar een creatieve (ondernemers eigen) oplossing. Denk aan je buurjongen van 13, of een VIrtualAssistant die voor 4$ per uur voor je werkt. Of zeg hey ik nu 100 bestellingen per dag, laten we kijken naar een systeem dat dingen automatiseert. 
 

Ik klink misschien pessimistisch maar een webshop openen betekent niet dat je vanzelf bestellingen krijgt. En als je er van overtuigd bent dat je die wel krijgt, maar geen zin hebt in handmatig werk, denk dan eens na over een onderneming waarbij jij orders regelt voor andere webshops. Dat past dan misschien beter. 

 

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    6 leden, 184 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.