• 0

Mogelijk om een Chinese partij zoals Grandado aan te klagen in NL?

We hebben zakelijk gekocht bij Grandado. Ze houden zich nu niet aan de leverovereenkomst. Ze hebben slechts een klein deel van de goederen geleverd die zijn afgesproken. Nu blijkt dit min of meer het businessmodel van Grandado te zijn en ze zeggen basically "vette pech, doei".

 

Het gaat om best een flinke som en het is ook tijd dat er maatregelen worden genomen tegen dit soort buitenlandse partijen die Google overspoelen met advertenties, maar zelden leveren wat is beloofd.

 

Is het mogelijk om Grandado in NL aan te klagen? Of moeten we daarvoor naar China?

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

7 antwoorden op deze vraag

  • 1
Op 17-12-2021 om 13:51, ShopJeRot zei:

en het is ook tijd dat er maatregelen worden genomen tegen dit soort buitenlandse partijen die Google overspoelen met advertenties, maar zelden leveren wat is beloofd.

 

Als ik google op Grandado kom ik alleen maar negatieve verhalen tegen: onvolledige zendingen, verkeerde producten, SSD drives zonder geheugen en altijd gedoe over retour en terugbetaling. En dat al  meer dan 3 jaar lang. 

 

Dan vraag ik me  3 dingen af:

  1. wie anno 2021 bestelt nog iets bij een webwinkel zonder eerst de reviews te checken
  2. wie anno 2021 zou er durven te bestellen bij een webshop met zoveel negatieve reviews?
  3. Wat heeft optreden voor zin als mensen kennelijk toch niet lezen en de volgende keer weer bij de eerste maar beduidend niet de beste partij bestellen? Voor iedere webwinkel die je aanpakt, komen er weer 2 terug

 

Quote

Is het mogelijk om Grandado in NL aan te klagen? Of moeten we daarvoor naar China?

 

Hong Kong is the place to be. 

 

Over wat voor bedrag aan (ontbrekende) bestelling praten we hier? Ik vermoed dat je je geld helaas kwijt bent. 

 

Wellicht is het nog wel een optie om contact op de nemen met de Autoriteit Consument en Markt, die heeft Grandado al eerder op de vingers getikt . Echter; jij bent bij deze koop geen consument. 

Beluister mijn nieuwste podcast: de verplichte AOV, wat moet jij er mee?

 

Link naar reactie
  • 0

Je kunt in principe iedereen ter wereld in Nederland aanklagen. Of je daar iets aan hebt is een tweede. Ten eerste zal een rechter zich bevoegd moeten verklaren; hij moet grip hebben op die partij, bijvoorbeeld omdat het feit zich in Nederland heeft voorgedaan. Mocht je een vonnis hebben gekregen dat (deels) in jouw voordeel is, zul je het ook nog moeten kunnen laten uitvoeren. Lastig. Je kunt geen Nederlandse poltieagent naar China sturen.

 

Dus, uitzoeken:

- waar heeft die transactie plaatsgevonden? (de wet regelt dit)

- wat zeggen de algemene voorwaarden over welke rechter bevoegd is en welk recht wordt toegepast?

- wie heeft er geleverd (dezelfde naam kan voor meerdere rechtspersonen worden gebruikt)?

- zit die partij in Nederland? zo nee, mag je een Nederlandse dochter aanklagen?

Branko Collin, front-end web developer / prototyper / Drupal-developer.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    11 leden, 196 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.