• 0

Inschrijving KvK geweigerd eenmanszaak

(aangepast)

Beste mensen,
Ik wil weer gaan ondernemen als eenmanszaak maar kan niet langsgaan bij de KVK in verband met gezondheidsredenen. Ik heb tot tweemaal gevraagd hoe ik dit kon aanpakken en er werd mij medegedeeld dat ik langs de notaris moest om mijn handtekening te legaliseren. Ik heb alle stukken die daar voor nodig waren opgestuurd en 2 dagen later kreeg ik ze weer retour met de vermelding ''legitimatieplicht''. 
Dan nog een note daaronder*
In het kader van de wet AVG zijn de door u ingediende kopieen van legitimatiebewijzen niet bij deze brief gevoegd. Deze stukken zijn door ons op juistheid en geldigheid gecontroleerd en vervolgens vernietigd. Bij het terugsturen van de hierbij geretourneerde opgave(n) behoefd u dus niet opnieuw de betreffende legitimatiebewijzen bij te voegen.
Nou ben ik niet zo erg juridisch onderlegd maar dit lijkt mij een standaard brief. Want hoe kun je nu stukken vernietigen die de notaris heeft opgestuurd en vervolgens weer compleet aan retour zend. 
Ik ben daardoor als uitkeringsgerechtigde die weer wil gaan starten € 45,= kwijt en het schijnt dat een notaris er ook niet meer toe doet. 

Wie heeft er voor mij advies hoe ik dit kan aanpakken?

Dank u wel 


 

aangepast door Mikky Vrolijk
Titel aangepast
Link naar reactie

Aanbevolen berichten

19 antwoorden op deze vraag

  • 0
Op 17-12-2021 om 18:45, Morgenster31 zei:

er werd mij medegedeeld dat ik langs de notaris moest om mijn handtekening te legaliseren. Ik heb alle stukken die daar voor nodig waren opgestuurd en 2 dagen later kreeg ik ze weer retour met de vermelding ''legitimatieplicht''. 

Ontving je dat bericht van de notaris of van de Kamer van Koophandel?

 

Wat was het advies van de notaris toen je het kantoor hierover belde?

Link naar reactie
  • 0

Uit interesse; Leg eens uit als je wilt: je kunt wél bij een notaris langs maar niet bij de KvK?
 

Is er iets bij de KvK mis dat de notaris wel kan regelen (bezoek aan huis wellicht?) of dat wellicht door de KvK verbeterd kan worden aan hun dienstverlening?

Ik adviseer over en bemiddel in verzekeringen voor ondernemers en bedrijven.

Vragen of offertes?  Contact

 

Link naar reactie
  • 0

De notaris is bij mij op de hoek en de KVK is in Rotterdam 60 KM van mijn woonplaats. Door gezondheidsredenen kan ik niet lang reizen en openbaar vervoer is nog erger. Er is mij door de KVK medegedeeld dat ik dan naar de notaris moet gaan om mijn handtekening te legaliseren en dan moest ik de stukken opsturen en het zou 10 dagen in beslag nemen dus de duur van de inschrijving. 
Vroeger kwam een medewerker 1 X per maand naar het gemeentehuis en dat was ook gericht voor mensen die door omstandigheden niet langs konden gaan maar dit is allang weer wegbezuinigd.   

Link naar reactie
  • 0
Op 17-12-2021 om 19:19, Morgenster31 zei:

Ik moet de notaris hierover nog bellen wordt maandag.

 

Zou het niet beter, handiger en verstandiger zijn om maandag met de Kamer van Koophandel te bellen en om uitleg te vragen wat er fout is gegaan  …als er al iets fout is gegaan?

Косара - Счетоводни и консултантски услуги / Cosara - Biuro Rachunkowe i Doradztwo Podatkowe

Instead of Thinking Outside the Box, Get Rid of the Box.

Link naar reactie
  • 0
(aangepast)

Klinkt op afstand alsof de bladzijden van het inschrijfformulier niet volledig of niet juist ingevuld en ondertekend (geparafeerd?) zijn. De legalisatie van de handtekening lijkt al accoord.

 

Mvg,

 

Wigbolt

aangepast door Wigbolt
Link naar reactie
  • 0

Dan zullen die twee medewerkers op hun vingers getikt moeten worden die mij de informatie gaven dat ik dit op deze manier kon doen. En dan zal de notaris dit toch ook moeten weten en niet zomaar klakkeloos een legalisatie opstellen. Mensen die op de Wadden wonen kunnen dat ook. Ik zie het probleem niet maar ik ben dan ook niet juridisch onderlegt. Toch bendankt voor de info

Link naar reactie
  • 0
(aangepast)
Op 17-12-2021 om 20:32, zzpegel zei:

Er is niets fout gegaan maar je dient je persoonlijk te legitimeren bij de KVK OF met een gelegaliseerde kopie van je ID. 

Dat laatste is dus al gebeurt  … maar ze willen nog iets anders.

aangepast door Cosara

Косара - Счетоводни и консултантски услуги / Cosara - Biuro Rachunkowe i Doradztwo Podatkowe

Instead of Thinking Outside the Box, Get Rid of the Box.

Link naar reactie
  • 0
Op 17-12-2021 om 21:01, Cosara zei:

Dat laatste is dus al gebeurt  … maar ze willen nog iets anders.

 

Zo lees ik het ook.

 

De legitimatie van die notaris is goedgekeurd maar er ontbreekt nog iets anders. "Bij het terugsturen van de hierbij geretourneerde opgave(n) behoefdt u dus niet opnieuw de betreffende legitimatiebewijzen bij te voegen." De geretourneerde stukken dienen terug gestuurd te worden, wellicht omdat er nog iets ontbreekt.

 

Deze beschrijving van de KvK verdient inderdaad geen schoonheidsprijs.

 

Maar de opwinding over de vernietiging lijkt ook niet nodig. :thinking-face:

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Link naar reactie
  • 0
(aangepast)
Op 17-12-2021 om 18:45, Morgenster31 zei:

2 dagen later kreeg ik ze weer retour met de vermelding ''legitimatieplicht''. 
Dan nog een note daaronder*

 

Hoe moeten we "vermelding" precies zien?

 

Is er met pen handmatig "legitimatieplicht" geschreven op een standaardbrief die ze gebruiken voor alle gevallen waarin er iets mis is met een aanvraag?

 

Heeft de brief nog een onderwerp regel?

aangepast door Maxn
Link naar reactie
  • 0

Biedt de brief van KvK werkelijk niet meer informatie?

 

Wat is het besproken betaalmoment en de besproken betaalmethode bij inschrijving op afstand?

 

Mvg,

 

Wigbolt

Link naar reactie
  • 0
Op 17-12-2021 om 23:15, Morgenster31 zei:

Hier de brief dat praat wat makkelijker

 

 

Er gaat dus iets mis bij de KvK.

Wat wil je maandag met de notaris bespreken dan? die heeft toch jou handtekening gelegaliseerd? 2 kvk medewerkers hebben uitgelegd dat dit zo kon. Je zult dus moeten bellen met de KvK en aan hen opheldering vragen waarom je gelegaliseerde handtekening onder het formulier is geweigerd.
 

Wat belangrijk is dat bij legalisatie de notaris (of gemeente*) niet beoordeeld of het formulier goed en volledig is maar alleen verklaard dat jou handtekening echt is omdat zij jou hebben zien tekenen (en hebben vergeleken met je ID) en het is aan de ontvangende partij om daar op af te gaan, maar als er een (andere) fout in jet formulier zit kan een inschrijving nog steeds geweigerd worden. Een legalisatie garandeert dus niet dat je inschrijving wordt geaccepteerd, maar hier lijkt wel een fout gemaakt door de KvK door de gelegaliseerde handtekening als onvoldoende aan te merken.

Uiteraard kun je maandag de notaris bellen voor advies, maar de kans is vrij groot dat deze geen oplossing kan bieden, hooguit een tip voor de volgende stap. MAar je zult met de KvK een oplossing moeten vinden.

 

________________

* je kunt ook door je gemeente documenten laten legaliseren dat kost tussen 10-20 euro dat verschilt per gemeente

Link naar reactie
  • 0
Op 17-12-2021 om 21:41, TwaBla zei:

Deze beschrijving van de KvK verdient inderdaad geen schoonheidsprijs.

… zachtjes uitgedrukt.

 

Op 17-12-2021 om 23:47, Roel J zei:

Er gaat dus iets mis bij de KvK …

… MAar je zult met de KvK een oplossing moeten vinden.

Online Inschrijven is stap 1 …

Het persoonlijk legitimeren op een KvK-kantoor is stap 2.

 

Op dat persoonlijk legitimeren ter plaatse bestaan nogal wat uitzonderingen, dus helemaal onmogelijk is het niet.

Blijkbaar is niet elke KvK-medewerker op de hoogte van deze uitzonderingen … maar dat komt wel vaker voor.

 

KvK >> Wat is een geldig legitimatiebewijs?

https://www.kvk.nl/inschrijven-en-wijzigen/inschrijven-bij-de-kamer-van-koophandel/wat-is-een-geldig-legitimatiebewijs/

 

Gewoon maandag even contact opnemen van de Kamer van Koophandel.

Косара - Счетоводни и консултантски услуги / Cosara - Biuro Rachunkowe i Doradztwo Podatkowe

Instead of Thinking Outside the Box, Get Rid of the Box.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    2 leden, 149 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.