• 0

Van A-locatie naar locatie buitenaf

Inmiddels heb ik 8 jaar mijn modezaak, gelegen aan een druk winkelcentrum. De omzetten zijn jaarlijks erg goed en we hebben een groot klantenbestand. Eigenlijk ben ik erg tevreden. Het loopt goed, personeel doet zijn best en ik heb voldoende vrije tijd over.

 

Toch blijf ik maar nadenken over een ander plan. We hebben thuis een hele grote schuur, op het moment nog zonder winkelbestemming. We wonen vrij met voldoende parkeergelegenheid en ruimte om de deur. Het lijkt me heerlijk om geen rekening meer te hoeven houden met andere ondernemers om me heen en heerlijk mijn eigen koers te varen.

 

Natuurlijk zitten hier veel haken en ogen aan. Ik ben benieuwd of er andere ondernemers zijn die zijn weggegaan bij een A-locatie en hoe dit is uitgepakt.

 

Heel hartelijk dank!

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

9 antwoorden op deze vraag

  • 0
Op 25-12-2021 om 16:23, mode123 zei:

Het lijkt me heerlijk om geen rekening meer te hoeven houden met andere ondernemers om me heen

Als je op Eerste Kerstdag op hét forum voor en door ondernemers durft te vragen hoe je van andere ondernemers af komt, lukt dat uiteindelijk vast wel.

 

Desalniettemin, welkom op Higherlevel.

Link naar reactie
  • 0
(aangepast)
Op 25-12-2021 om 18:46, Ward van der Put zei:

Als je op Eerste Kerstdag op hét forum voor en door ondernemers durft te vragen hoe je van andere ondernemers af komt, lukt dat uiteindelijk vast wel.

Het zou mijn inziens beter zijn om een antwoord op de vraag te geven … en in dat opzicht heb je rekening te houden met de andere winkeliers.
 

Wie een winkel bestiert in een druk winkelcentrum op een A-locatie zal zonder enige twijfel te maken met een winkeliersvereniging … en zoals met elke vereniging is het moeilijk  om aan ieders wensen tegemoet te komen.

 

Wat de vraag betreft … als het aanbod in het winkelcentrum weinig variatie kent -  je bent bijvoorbeeld de zevende modewinkel op rij - dan kan de locatie misschien wel eens een nadeel zijn. De andere kant van het verhaal is dat er wel veel potentiële klanten langslopen. Deze winkelcentrum-bezoekers zullen niet snel een bezoekje aan jouw schuurwinkel plegen. U krijgt daarmee een ander soort klanten. Misschien is het mogelijk om op twee locaties de verkoop ter hand te nemen, om te zien of de nieuwe locatie ook een goed rendement geeft.

 

aangepast door Cosara

Косара - Счетоводни и консултантски услуги / Cosara - Biuro Rachunkowe i Doradztwo Podatkowe

Instead of Thinking Outside the Box, Get Rid of the Box.

Link naar reactie
  • 0

 

Twee namen schieten me zo te binnen.

 

Piet Zoomers die in zijn boerderij te Wilp een herenmodezaak begon, thans een modemall. Nadeel: je moest er speciaal voor in de auto stappen. 

 

De Vrijbuiter die een grote hal in Roden tenten en kampeerspullen ging verkopen. Thans heet-ie Kampeerhal als gevolg van een faillissement onderweg.

 

Je zal als winkelier destination power aan je winkel moeten geven zodat mensen er een paar uur voor uittrekken, dus met een goede koffiehoek.

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Link naar reactie
  • 0

niet in de mode, maar gezondheid:  een collega ondernemer verloor meer dan 35% omzet van A naar C-locatie ook vertrouwend op zijn vaste klanten..

 

zoals eerder genoemd, op provincie niveau is nieuwe detailhandel buiten winkelcentra niet toegestaan

en  zoals genoemd waarom dan niet eerst beide proberen?

"zoek het maar uit"

Link naar reactie
  • 0
(aangepast)

Kledingzaak gaat online verder (Google-zoekopdracht)

 

Kledingwinkels op a-locaties groeien het hardst (beeld zomer 2019)

 

Wedervraag is of je ook online activiteiten hebt? En waarom het idee verhuizen (verplaatsen) en kennelijk niet verkopen van de zaak of verbreden en verdiepen van het assortiment is met een (online) opslaglocatie onder handbereik?

 

Mvg,


Wigbolt

aangepast door Wigbolt
Link naar reactie
  • 0
Op 28-12-2021 om 15:45, Gast zei:

Kledingzaak gaat online verder (Google-zoekopdracht)

 

Kledingwinkels op a-locaties groeien het hardst (beeld zomer 2019)

 

Wedervraag is of je ook online activiteiten hebt? En waarom het idee verhuizen (verplaatsen) en kennelijk niet verkopen van de zaak of verbreden en verdiepen van het assortiment is met een (online) opslaglocatie onder handbereik?

 

Mvg,


Wigbolt

 

Aanvullend hierop;

Het opslaan van goederen ter bate van een webwinkel aan huis is veelal toegestaan in het bestemmingsplan, of is eenvoudig een vergunning voor te krijgen. Immers, het is geen detailhandel.

Maar, dan moet je wel online activiteiten hebben. Dan zouden die vanuit huis gedaan kunnen worden.

 

Mocht online verkoop (al dan niet met ophalen op afspraak) meer opleveren dan verkoop op de A-locatie, dan zou je kunnen overwegen de A-locatie op te doeken.

 

Zomaar overstappen van een A-locatie naar een achteraf locatie zou ik persoonlijk niet snel doen. De concurrentie is moordend op de A-locatie, maar dat geldt beide kanten op. 

Klanten die bij jou niet slagen, slagen bij de buren. En andersom ook.

De eerste groep houd je op een achteraf locatie -je kunt immers niet iedereen altijd tevreden houden-, maar de tweede groep raak je kwijt. De mate van spontane aanloop is belangrijk.

Link naar reactie
  • 0
(aangepast)

mode123 heeft naar eigen zeggen erg goede omzetten (een groot klantenbestand), enthousiast personeel en ook nog eens voldoende vrije tijd over, maar over rendement (ondernemersinkomen) en risico wordt feitelijk niks gezegd in het openingsbericht. Ik ben daarmee benieuwd naar een aanvulling of reactie op diverse berichten.


Is einde huurperiode (opzegtermijn) in zicht? Of wat is de onderliggende gedachte?

Mvg,

 

Wigbolt

aangepast door Wigbolt
Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    8 leden, 190 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.