• 0

Hulp bij ondernemingsplan

Wij zoeken iemand die ons kan helpen bij het schrijven van een ondernemingsplan voor een webwinkel en een affiliate netwerk.

 

Momenteel hebben wij middels easy start reeds een ondernemingsplan geschreven maar deze dient herzien te worden. Gezien het feit dat wij geen schrijvers zijn en geen verstand hebben van het opzetten van een ondernemingsplan kan het nog beter ingevuld worden.

 

Kent iemand een bedrijf of student die tegen betaling mee kan helpen?

 

Alvast bedankt.

Link ruil geboden, ga naar Belservice.nl Linkpagina en voeg uw link automatisch toe. Of doe mee met onze affiliate programma.

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

25 antwoorden op deze vraag

  • 0

de enige die een ondernemingsplan kan schrijven ben je zelf. Jíj bent de ondernemer en jij weet wat je wilt gaan doen en hoe je het gaat doen.

 

Daarnaast, het schrijven van het plan is het minst moeilijke, het succesvol uitvoeren is 10 keer lastiger. Ook dan kan je het niet aan anderen overlaten, jij bent de ondernemer.

Pitch Coach | Pitch Trainer | Public Speaker | Sparring Partner | Mentor | Pitcholoog (c)

"Your product, idea or business deserves a great pitch. I love to help you!"

Link naar reactie
  • 0

Bij ons zijn er geen echte schrijvers die teksten zodanig weten neer te zetten dat het banken zal overtuigen.

 

Daarnaast lopen we vast op het finaciele gedeelte. Hoe kan je een finacieel plan maken?

 

Beste Belserviceverlener,

 

Als je niet weet hoe je een financieel plan maakt, dan moet je je afvragen of je wel rijp bent voor het ondernemerschap.

 

Mvg

 

Link naar reactie
  • 0

Onze onderneming bestaat al een aantal jaar en heeft al een aardige omzet weten te realiseren. Dat wij geen financieel plan kunnen en willen maken betekent niet dat we geen onderneming kunnen leiden.

 

Middels dit forum willen wij hulp vragen. Alle mensen die bijdehande opmerkingen hebben met de bedoeling te demotiveren kunnen beter hun tijd gebruiken voor wat anders.

 

Graag alleen reageren als je denkt dat je ons kan helpen en als je eventueel wat geld wilt verdienen.

 

Bedankt

Link ruil geboden, ga naar Belservice.nl Linkpagina en voeg uw link automatisch toe. Of doe mee met onze affiliate programma.

Link naar reactie
  • 0

Bij ons zijn er geen echte schrijvers die teksten zodanig weten neer te zetten dat het banken zal overtuigen.

 

Daarnaast lopen we vast op het finaciele gedeelte. Hoe kan je een finacieel plan maken?

 

Beste Belserviceverlener,

 

Als je niet weet hoe je een financieel plan maakt, dan moet je je afvragen of je wel rijp bent voor het ondernemerschap.

 

Mvg

 

 

???

 

Dit is wel wel heel erg scherp kort door de bocht, daar maak je op dit forum geen vrienden mee.

Boekhouden is niet meer dan een kunstje leren, ondernemen is toch iets anders, dat haal je niet uit boekjes.

Link naar reactie
  • 0

Onze onderneming bestaat al een aantal jaar en heeft al een aardige omzet weten te realiseren. Dat wij geen financieel plan kunnen en willen maken betekent niet dat we geen onderneming kunnen leiden.

 

Middels dit forum willen wij hulp vragen. Alle mensen die bijdehande opmerkingen hebben met de bedoeling te demotiveren kunnen beter hun tijd gebruiken voor wat anders.

 

Graag alleen reageren als je denkt dat je ons kan helpen en als je eventueel wat geld wilt verdienen.

 

Bedankt

 

Snel aangebrand. Ook een slechte eigenschap voor ondernemers. Hoe heb je de business tot nu toe bestuurd. Geen prognoses, geen budgetten. Zie maar wat op ons afkomt?

Link naar reactie
  • 0

belservice, ik denk dat je twee dingen moet onderscheiden bij het maken van een business plan: het proces en het resultaat.

 

Dat je je zorgen maakt over de taalkundige kwaliteit is te snappen als je je geen schrijver voelt. Het eindresultaat "bekt" dan niet zo lekker als je zou willen en je denkt dat dit minder impact heeft op investeerders.

 

Maar belangrijker is dat je het process meemaakt. Of je nu een creatieve schrijver bent of niet, is niet zo relevant: het schrijven dwingt je je gedachten, ambities, aannames e.d. op papier te zetten. Het stelt je in staat in veel meer detail en rijkheid je ideeen uiteen te zetten.

 

Het proces houdt je als ondernemer een spiegel voor, het is alsof je opeens een hele kritische gesprekspartner hebt. Je gaat wellicht nadenken over dingen die je over het hoofd hebt gezien of komt tot nieuwe inzichten.

 

Door een ander je business plan te laten schrijven, mis je dit alles. Omgekeerd: de vraag is of iemand, die goed kan schrijven en de structuur van business plannen kent, ooit in staat zal zijn met dezelfde scherpte en kennis van zaken naar jouw onderneming te kijken.

 

Mijn tip: gebruik de zoekfunctie, kijk naar business plannen en maak er een die voor jou het beste werkt. Gewoon gaan met die banaan en niet teveel inzitten over de taalkundige kwaliteit.

 

Als je dan helemaal klaar bent, en je tevreden bent met de inhoudelijke qualiteit van je plan, kun je altijd nog een redacteur er overheen laten gaan. Die kan zorgen dat het lekker loopt en er geen domme fouten in zitten.

 

Ik heb trouwens ook zelf mijn eigen plan geschreven, maar heb iemand in de hand genomen die de getallen voor mijn maakte. Dat wil zeggen, ik moest de input leveren (omzetdoelen, welke kosten denkte in te gaan maken etc, dat moet van mijn komen) en die persoon heeft alles netjes doorgerekend en met mij besproken.

 

 

 

Download: Capture. Deliver. Excel. to learn about the principles, strategies and processes of business writing.

Link naar reactie
  • 0

Het lijkt me helemaal geen slechte zaak om een partij aan te trekken die, als het plan eigenlijk al rond is, er eens grondig doorheen loopt - als je het plan tenminste nodig hebt om een lening, subsidie of iets dergelijks aan te vragen.

 

Als je inhoudelijk maar weet wat je wilt, daarvoor kun je eigenlijk geen externe partij gebruiken, het is en blijft -jouw- plan.

 

Iets vergelijkbaars geldt waarschijnlijk ook voor de getalletjes: Als je ze zelf op een rijtje hebt, kun je best een ander vragen ze goed in te delen in een voor een bankier duidelijk format.

Link naar reactie
  • 0

Ik zal met dit bericht waarschijnlijk veel mensen blij maken gezien mijn na minder dan 10 posts reeds tot -10 gedaalde karma. Ik kap op mijn eerste dag maar weer met posten op dit forum. Een kritische noot lijkt hier niet gewaardeerd te worden. Het lijkt wel een jaren zeventig flower power sfeertje. Alles moet lief en aardig zijn.

Er worden hier veel vragen gesteld die mensen met een beetje googlen zelf al hadden kunnen beantwoorden. Daar is dit forum toch niet voor?

:-X

Link naar reactie
  • 0

Belondernemer, nu aan jullie. Uit eigen ervaring kan ik vertellen dat wat jij aangeeft een hele goede zet kan zijn.

 

Voor mijn eigen onderneming hadden wij een globaal businessplan geschreven op hoofdlijnen en een oude hoofdredacteur van een vaktijdschrift heeft vervolgens het echte bp gemaakt met als gevolg dat wij hiermee in 6 weken de financiering hebben opgehaald.

 

Dus wat mij betreft zit je op het juiste spoor. Wel is het essentiele (diepte) informatie bij jou bekend is en overgradragen wordt.

Voor cijfermatige onderbouwing heb je genoeg mensen die dat heel goed kunnen. Ook dat deel hebben wij door een ander laten doen.

Als je weet waar je eigen sterke punten liggen kan het derhalve een heel wijs besluit zijn om lekker door te gaan op de weg die je ingeslagen bent.

Als je wilt dan heb ik wel suggesties voor jullie. In ieder geval succes.

René

 

Serendipity: datgene wat op je pad komt en je verder brengt op de weg des levens.

 

Serendipity

Link naar reactie
  • 0

Ik zal met dit bericht waarschijnlijk veel mensen blij maken gezien mijn na minder dan 10 posts reeds tot -10 gedaalde karma. Ik kap op mijn eerste dag maar weer met posten op dit forum. Een kritische noot lijkt hier niet gewaardeerd te worden. Het lijkt wel een jaren zeventig flower power sfeertje. Alles moet lief en aardig zijn.

Er worden hier veel vragen gesteld die mensen met een beetje googlen zelf al hadden kunnen beantwoorden. Daar is dit forum toch niet voor?

:-X

 

Laat je niet kisten. Gewoon volhouden. Dat karma stelt niks voor. Een negatief karma laten we niet (te lang) staan. Het is wél zo, dat het lastig is "adviezen" van volstrekt onbekenden op waarde te schatten.

 

En verder is er nauwelijk reden voor je gemopper, want dit forum zit helemaal vol met kritische noten. Er worden hier aardig wat harde noten gekraakt.

 

@belservice:

Voor het cijfermatige gebeuren zou je 1 van de vestigingen van stichting nieuwe bedrijvigheid kunnen benaderen. Het maken van businessplannen is hun core business. Als je het echt "mooi" wil maken schaar ik mij achter de suggestie van René Moerman. Zoek een goede eindredacteur.

Heeft mijn antwoord je goed geholpen? Dan is een reusje nooit weg.

 

contact: www.dewitte.org | Innovation + Business + Finance

Link naar reactie
  • 0

Ik zie trouwens dat je in Rotterdam zit, daar is Jan Verkooijen van http://www.businessforce.nl/ goed ingevoerd. Het is een aardige vent en hij weet alles van ondernemingsplannen.

 

Verder staan er nog wel wat "nuttige partijen" op startkapitaal.com Zit ook een schrijver bij.

Heeft mijn antwoord je goed geholpen? Dan is een reusje nooit weg.

 

contact: www.dewitte.org | Innovation + Business + Finance

Link naar reactie
  • 0

Bedankt voor de kneuzen, maar dit zal mij er niet van weerhouden waar nodig en zinvol negatieve kritiek te leveren. Daar leer je van.

 

Negatieve kritiek is naar mijn mening nooit zinvol. Dat is alleen een vinger op de pijnlijke plek leggen.

 

Positieve feedback geven is veel nuttiger voor die persoon...en moeilijker om te brengen voor de ander :)

Link naar reactie
  • 0

Bedankt voor de kneuzen, maar dit zal mij er niet van weerhouden waar nodig en zinvol negatieve kritiek te leveren. Daar leer je van.

 

Negatieve kritiek is naar mijn mening nooit zinvol. Dat is alleen een vinger op de pijnlijke plek leggen.

 

Positieve feedback geven is veel nuttiger voor die persoon...en moeilijker om te brengen voor de ander :)

 

Dat ben ik niet met je eens, onderbouwde negatieve kritiek is altijd welkom en een vinger op de zere plek leggen is helemaal welkom. Door die kritiek kan je nalopen of er geen fouten of gebreken zijn, die je dan op tijd kan herstellen. Het zou ook mooi zijn als je daarnaast nog oplossingen zou krijgen, maar dat hoeft niet altijd. Ik heb een tijd geleden ook met een echte pessimist gesproken om mijn plan te bespreken en hem te overtuigen en hij kwam met een paar goeie mogelijke belemmeringen.

 

mijn visie

Durf te dromen maar wees ook realistisch.

Geloof in het grote, maar realiseer eerst het kleine.

Niet alleen maar praten, ook doen.

Wie niet waagt die niet wint.

Link naar reactie
  • 0

Hallo

De beste tip die ik jullie kan geven is om een ander sjabloon voor je ondernemingsplan te gebruiken. Bijvoorbeeld het plan dat wickedgirlie aanprijst en dat inmiddels door 67000 mensen is bekeken.

 

Ik heb veel plannen onder ogen gehad die met easystart waren gemaakt, ze zijn direct herkenbaar aan de matige kwaliteit.

 

succes

Peter Bosman

Ondernemer, adviseur, samensteller Prijzen & Tarievengids, ZZP Gids, Handboek Parttime ondernemen.

Link naar reactie
  • 0

Overigens de tip van de Rabobank is voor mij een afrader want nadat alles is ingevuld kun je het niet downloaden maar worden de gegevens aan een adviseur van de bank doorgestuurd die contact met je opneemt. Dit is leuk als je businessplan klaar is maar niet om een nieuw bp te schrijven.

René

 

Serendipity: datgene wat op je pad komt en je verder brengt op de weg des levens.

 

Serendipity

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    9 leden, 262 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.