Als ik wat Google geven diverse websites voorbeelden in de trend van: laptop, telefoon, notariskosten etc etc.
Ik kan helaas nergens vinden of de opbouw van een begin voorraad ook gezien mag worden als aanloopkosten.
Dus stel ik heb in december al wat artikelen gekocht die ik in januari wil gaan verkopen zodra ik mijn BTW nummer heb. Mag ik dan de in december betaalde BTW op deze artikelen nog aftrekken? Of valt het opbouwen van een voorraad niet onder de definitie van aanloopkosten?
Zie jij kansen voor je onderneming/bedrijf in het buitenland? Met RVO onderneem je verder.
Kijk wat onze kennis, contacten en financiële mogelijkheden voor jou kunnen betekenen.
We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.
John de Vries
John de Vries
Beste forum leden,
De belastingdienst geeft op zijn website aan dat de BTW op aanloopkosten in bepaalde gevallen aftrekbaar zijn:
https://www.belastingdienst.nl/wps/wcm/connect/bldcontentnl/belastingdienst/zakelijk/winst/inkomstenbelasting/inkomstenbelasting_voor_ondernemers/zakelijke_kosten/kosten_gemaakt_in_de_aanloopfase
Als ik wat Google geven diverse websites voorbeelden in de trend van: laptop, telefoon, notariskosten etc etc.
Ik kan helaas nergens vinden of de opbouw van een begin voorraad ook gezien mag worden als aanloopkosten.
Dus stel ik heb in december al wat artikelen gekocht die ik in januari wil gaan verkopen zodra ik mijn BTW nummer heb. Mag ik dan de in december betaalde BTW op deze artikelen nog aftrekken? Of valt het opbouwen van een voorraad niet onder de definitie van aanloopkosten?
Alvast bedankt voor jullie mening!
Link naar reactie
https://www.higherlevel.nl/forums/topic/72647-btw-op-aanloopkosten-valt-begin-voorraad-hier-ook-onder/Delen op andere sites
Aanbevolen berichten
3 antwoorden op deze vraag