Featured Replies
Cookies op HigherLevel.nl
We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.
We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.
alpac1
Beste forum leden ik heb wat advies nodig, om problemen voor anderen te voorkomen.
Het gaat om het volgende, vorige jaar ben ik mijn bedrijf kwijt geraakt (eenmanszaak) door prive omstandigheden kon ik niet meer fysiek aanwezig zijn voor meer dan een jaar. Er is nog in het begin door personeel geprobeerd om het schip te redden maar dat ging niet. Ik werk met vast cliënten en vaste inkomens het gaat namelijk om een zorgboerderij.
Nou is er iemand van de personeel opgestaan en die heeft eigenlijk toen ik afwezig was een nieuwe zorg bedrijf opgestart in mijn oude pand. En alle oude cliënten overgeplaatst naar zijn eenmanszaak en zo een doorstart gemaakt.
Het probleem is dat mijn bedrijf nog een openstaande bedrag heeft van 2 ton + bij de fiscus. Ik kan dat bedrag niet betalen en de fiscus wil mijn faillissement aanvragen.
Nou is de vraag kan de fiscus de eigenaar van de nieuwe eenmanszaak vervolgen om alsnog hun schuld te innen ( want geld komt gewoon nog binnen) als ze het bestempelen als een overname ? Want zelfde pand en klanten.
Mijn boekhouder zegt dat er wel een kans aanwezig is dat de fiscus het als een overname ziet en zelfs de rechter zal
proberen te overtuigen dat het een overname is.
Wat denken jullie ?
De eigenaar van de nieuwe zorg boerderij is geen familie of echtgenoot !