• 0

Retail display

Beste allen,

Ik wil voor mijn sokkenmerk een retail display laten maken. Die wil ik weer aanbieden aan de winkeliers. Ik wil het van duurzaam materiaal laten maken zodat ik het vaker kan gebruiken. Maar hoe zit het met de kosten? Moet ik een soort van borg van de retailer vragen? hoe gaat dat precies in zijn werking. Probleem is dat ik een nieuw merk ben en denk niet dat de retailers staan te wachten op een borg of wat dan ook.

Alvast bedankt voor jullie antwoord.

I Have Dream.

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

6 antwoorden op deze vraag

  • 0
Op 10-1-2022 om 12:32, Meto zei:

Moet ik een soort van borg van de retailer vragen?

Je moet niks. Zie je aanleiding om een borg te vragen? Ben je bang dat ze de display kapot maken?

 

Op 10-1-2022 om 12:32, Meto zei:

Maar hoe zit het met de kosten?

De kosten van het maken van die display zijn voor jou, het is immers jouw display. De kosten daarvan bereken je - als het goed is - wel mee in je totale kostenplaatje, die je weer terug zult moeten verdienen met de verkoop van je sokken.

Link naar reactie
  • 0
(aangepast)

Dit is nu een leuk onderwerp voor een brainstormsessie met vrienden of mede-ondernemers. Ik zou het persoonlijk heel goedkoop houden als deze vraag in je opkomt.

 

Een 3D golf kartonnen bouwpakket?

 

Een waslijn met [jouwmerk]knijpers, zou dat voldoen?

 

Sokken in of aan een heliumballon?

 

Mvg,

 

Wigbolt

aangepast door Wigbolt
Link naar reactie
  • 0
Op 10-1-2022 om 12:32, Meto zei:

Ik wil voor mijn sokkenmerk een retail display laten maken. Die wil ik weer aanbieden aan de winkeliers. 

 

Wie zijn de winkeliers?

 

Met een eigen display krijg je een prominente positie (hoewel je ook in een uithoek van de winkel kan belanden als je sokken niet goed lopen) dus met een beetje pech moet je extra betalen en kun je de borg op je buik schrijven. 

 

De ontwikkelingen in de display-wereld staan niet stil. Hergebruik van materialen is relatief gemeengoed*, dus displays gaan vaak retour afzender en worden gemaakt van herbruikbare materialen > karton in plaats van plastic. Een enkele leverancier probeert statiegeld in rekening te brengen, maar dat lukt volgens mij alleen bij kleine zelfstandigen en niet bij ketens met onderhandelingsmacht. Zou me verbazen.

 

* dit is zo te zien een reclamepraatje van een Belgische displayleverancier :thinking-face:

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Link naar reactie
  • 0

Soms laat de fabrikant de winkelier betalen voor het display. Soms alleen voor de vulling, maar ze verkopen dan alleen volledig gevulde displays. Soms stelt de fabrikant het display gratis beschikbaar. Soms moet de fabrikant betalen om het display in de winkel te krijgen.

 

Die wijsheid (ik ben zelf geen retailer) heb ik uit de volgende twee eerdere discussies:

 

(Met name de bijdrage van StefanO.)

 

 

Branko Collin, front-end web developer / prototyper / Drupal-developer.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    16 leden, 288 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.