• 0

Wetgeving verkoop voedingsupplement (uit China)

(aangepast)

Beste forumleden,

 

Jeej, mijn eerste post op dit forum! Ik ben Bram VW, software ontwikkelaar van origine, en momenteel bezig met het opzetten van een voedingssupplementen merk/webshop. Ik heb al een hoop gelezen maar voor een aantal zaken heb ik nog geen concreet antwoord kunnen vinden, misschien kunnen jullie mij helpen.

Mijn situatie:

 

We hebben verschillende samples van het beoogde plantenextract ontvangen van verschillende leveranciers uit China. 1 sample lijkt ons het beste, de leverancier hiervan beschikt ook over de mogelijkheid om de capsules te bottelen/sealen. Wij zouden dus alleen het label moeten maken/plakken, voor nu lijkt dit onze beste optie.

 

Mijn vragen:

 

1. Heb ik een vergunning nodig om deze voedingssupplementen te verkopen? Misschien andere "eïssen" of certificering?

2. Waar moet ik op letten bij het importeren?

3. Ik heb de betrouwbaarheid van de leverancier beoordeeld d.m.v. : rating op Alibaba, vergelijken van zijn sample t.o.v. andere samples, Certificate of Analysis die ik heb ontvangen, algemeen beeld m.b.t. de omgang/communicatie. Zijn er andere "checks" die ik kan of zou moeten doen?

 4. Moet de leverancier voldoen aan bepaalde certificering? Zo ja: welke?

 

Alle tips zijn van harte welkom! Ik ben ook benieuwt naar soortgelijke ervaringen van andere.

 

Alvast bedankt,

Bram VW

aangepast door Bramvw
Link naar reactie

Aanbevolen berichten

2 antwoorden op deze vraag

  • 1

Welkom op Higherlevel.