• 0

Horeca in mini theater: Wat kan wél met zo weinig mogelijk gedoe

Ik overweeg een mini popup theater te starten in de zomer.  Met cursussen en voorstellingen. 

 

Ik wil zo weinig mogelijk gedoe, qua horeca vergunningen en wetten. Tot nu toe lees ik alleen over wat de vergunningen van me vragen. 

 

Omdat het van korte duur zal zijn (tussen half en anderhalf jaar), zijn grote financiële investeringen niet interessant. En omdat het een idealistisch plan is,  zal ik ook weinig inkomsten genereren. Ook grote tijdsinvestering is dus niet heel interessant.

 

Maar ik wil wel in meer of mindere mate (al dan niet alcoholische) consumpties aanbieden aan het publiek. Ik denk aan een koelkast met bier en cola. Hoe moeilijk kan het zijn? 

 

Hoe maak ik dit zo leuk mogelijk voor iedereen, met zo weinig mogelijk gedoe? Zonder dat ik echt iets doe wat niet mag? 

 

In welke gradaties van gedoe, heb ik welke mogelijkheden? Hebben jullie dat zo op een rijtje?

 

#keepitstupidsimple (kiss)

Thanks! 

 

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

3 antwoorden op deze vraag

  • 0
In Memoriam
Retired Mod     11,3k 479

Aanvullend op bovenstaande, de info van KvK Wetten en Regels: 

Quote

Ontheffing Alcoholwet (tapontheffing)

Wilt u als horecaondernemer bij een evenement bier, wijn, port of sherry verkopen? Dan heeft u een ontheffing van de gemeente nodig. Deze geldt voor een aaneengesloten periode van maximaal 12 dagen. U kunt voor hetzelfde jaarlijkse evenement 1 ontheffing krijgen. Mogelijk heeft u ook een evenementenvergunning nodig.
Zie de info op op deze pagina >>>

 

Netwerken: Het gaat er niet om wie je bent, maar wie je kent !

Link naar reactie
  • 0
Op 13-1-2022 om 01:06, Cindy pittens zei:

Hebben jullie dat zo op een rijtje?

Even iets breder dan het alcoholprobleem: je mag niet zomaar op straat dingen doen als een theater neerzetten, cola verkopen en flyers uitdelen. Wat er kan en mag (en zelfs gestimuleerd en gesubsidieerd wordt) verschilt per gemeente. Neem daarom contact op met het ondernemersloket van de gemeente(n) waar je dit wilt doen om je te laten adviseren over de mogelijkheden.

Met vriendelijke groet, Ron van der Kolk MSc MBA

 

Ik werk via Inflection als interimmanager voor de publieke sector aan betere

dienstverlening, bedrijfsvoering & informatievoorziening door de overheid. 

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    10 leden, 279 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.