• 0

Boeking aanschaf zakelijk mobiele telefoon

(aangepast)

Hallo allemaal,

 

Onlangs heb ik een mobiele telefoon met abonnement aangeschaft. Ik ga maandelijks een gedeelte afbetalen en dien een gedeelte direct te betalen. Nu is mijn vraag hoe ik de aanschaf van deze mobiele telefoon verwerk in mijn administratie en hoe ik de maandelijkse afbetalingen vervolgens dien te verwerken?

 

Kosten telefoon € 899,86

BTW 21% € 188,97

Totaal € 1.088,83

 

Toestelbetaling via maandelijkse afbetaling (24 maanden) € 960,00

 

Direct te voldoen € 128,83

aangepast door Mikky Vrolijk
Titel aangepast
Link naar reactie

Aanbevolen berichten

4 antwoorden op deze vraag

  • 0

Gebruik je de telefoon uitsluitend zakelijk of soms ook privé? Toen ik mijn zakelijke dual-sim telefoon kocht heb ik het geëtiketteerd voor een stukje privé gebruik:

Voor het correct afschrijven heb ik hier een voorbeeldje met getallen ter inspiratie:

 

Let op, ik ben een leek op het gebied van administratie maar ik zou op basis van jouw cijfers de telefoon t.w.v. € 899,86 inboeken en afschrijven over 5 jaar, zoals ik in het bovenstaande linkje heb gedaan voor een bedrijfsmiddel.

 

De BTW t.w.v. € 188,97 verreken je normaal via de voorbelasting zoals je dat met inkoop doet.

 

De termijnen die je betaald lijken mij gewoon kosten maar het kan zijn der er nog iets anders aan de hand is? Kennelijk betaal je €60,14 voor het afbetalen van de telefoon in 24 maanden? Zijn dat administratiekosten o.i.d.? Dat is toch een tarief van ruim 5,5% dat je over het aankoopbedrag betaald. Ik durf hier geen uitspraak over te doen dus ik hoop dat je nog een reactie krijgt van een andere HL'er.

 

 

DISCLAIMER: Ik ben een ZZP'er en geniet van mijn werk en de vrijheid als ondernemer maar weet bar weinig van administratie, belasting en juridische zaken.

Link naar reactie
  • 0
Op 16-1-2022 om 22:07, lindazzp zei:

Kennelijk betaal je €60,14 voor het afbetalen van de telefoon in 24 maanden?

Zijn dat administratiekosten o.i.d.? Dat is toch een tarief van ruim 5,5% dat je over het aankoopbedrag betaald.

Bij afbetaling in termijnen zal er sprake zijn van een lening …  mij lijkt het verschil eerder de rente die je moet betalen.

Косара - Счетоводни и консултантски услуги / Cosara - Biuro Rachunkowe i Doradztwo Podatkowe

Instead of Thinking Outside the Box, Get Rid of the Box.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    6 leden, 208 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.