loading
Ga naar inhoud
Inspiresta
Verberg

Werkkostenregeling (WKR) met terugwerkende kracht

vraag

Beste Leden, heb dit nog niet kunnen vinden, maar dit zojuist besproken met een lokale ondernemer. Hij claimt dat je met de WKR een onbelaste bonus kan uitkeren als je voldoende vrije ruimte hebt.

Nu heeft hij dit van afgelopen jaar 2021, maar ook met terugwerkende kracht van 2020 gedaan.

Is dit toegestaan?

Juridisch advies? Wieringa Orange | Samen sterk | NL ingelicht

Link naar bericht
Delen op andere sites

9 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

• 0
  • Waardeer dit antwoord

Ik vraag mij, gezien jouw website, wel een beetje af of deze, lokale ondernemer wellicht tot jouw clientèle behoort?

Op ondernemersplein.nl of RVO.nl zou over dit onderwerp overigens wel wat te vinden moeten zijn.

Succes & Groet, Hans van den Bergh, A.C.T.I.V.E. (Adviseur, Coach, Trainer, Inbrenger Van Expertise)-Consultant en Horeca -, Recreatie - & Toerisme-Ondernemer 'in ruste', MSc-Student 'Ontwerp Gedreven Innovatie' (Design Driven Innovation)

(Let Op: Mijn reacties als vrijwillig Moderator zijn op basis van toetsing aan de Forumregels, als forumlid zijn deze op persoonlijke titel)

Link naar bericht
Delen op andere sites
  • 0
  • Waardeer dit antwoord

Lijkt mij niet Hans. Ziet er uit als een gerenommeerd advocatenkantoor die dat zelf wel weet. Maar misschien een antwoord waar je meer aan hebt.

Denk niet dat je dit met terugwerkendekracht mag doen. Zou administratief ook niet meer kloppen, lijkt mij.

aangepast door Ondernemeneer

Leef je leven door te leven.

Geef om geven door te geven.

IT Beheer, Detachering en Cybersecurity  | Treinkaartjes 

Link naar bericht
Delen op andere sites
  • 0
  • Waardeer dit antwoord

Bedankt voor de reacties. Uiteraard heeft dit geen verband met mijn handtekening Hans. Bij de supermarkt een concullega gesproken die dit onlangs heeft gedaan en vraag mij oprecht af hoe het zit. 

Op beide pagina's kan ik niks vinden over terugwerkende kracht, maar zal ook wel niet mogen.

Juridisch advies? Wieringa Orange | Samen sterk | NL ingelicht

Link naar bericht
Delen op andere sites
  • 1
  • Waardeer dit antwoord

Indien de bonus in de beschikbare vrije ruimte valt, is deze onbelast (tot 2.400 euro ook ongetoetst). Het zou daarom prima mogelijk zijn om dat over jaren waarvoor deze ruimte nog niet benut was (aan andere WKR elementen die de vrije ruimte opsnoepen) alsnog toe te kennen aan personeel. Het komt immers niet in de loonheffingen terecht. Wel moet je als werkgever even stilstaan bij de reeds opgemaakte jaarrekeningen, die zijn dan immers niet meer correct, zo ook niet de eventuele aangiftes IB/VPB.

DenariusAdvies.nl: Fiscaal + juridisch advies bij rechtsvormkeuze/-wijziging, VOF, BV, DGA, bedrijfsoverdrachten.

Link naar bericht
Delen op andere sites
  • 0
  • Waardeer dit antwoord

Interessant. Doe de administratie tegenwoordig niet zelf meer, maar kan je deze niet beide op de balans van dit jaar plaatsen met een duidelijke omschrijving? Hoef je de aangiften van vorig jaar niet te corrigeren.

Leef je leven door te leven.

Geef om geven door te geven.

IT Beheer, Detachering en Cybersecurity  | Treinkaartjes 

Link naar bericht
Delen op andere sites
  • 1
  • Waardeer dit antwoord
Op 15-1-2022 om 12:17, Ondernemeneer zei:

maar kan je deze niet beide op de balans van dit jaar plaatsen met een duidelijke omschrijving

Dat lijkt mij niet. Immers, er is geen grond om kosten in een ander jaar in aftrek te brengen, dan het jaar waar ze betrekking op hebben

DenariusAdvies.nl: Fiscaal + juridisch advies bij rechtsvormkeuze/-wijziging, VOF, BV, DGA, bedrijfsoverdrachten.

Link naar bericht
Delen op andere sites
  • 0
  • Waardeer dit antwoord

Als ik een gokje mag wagen zal het met de rompslomp wel meevallen, ik gok dat deze ondernemer in de uitstelregeling belastingconsulenten zat van zijn boekhouder/ accountant. boekhouders met een becon nummer hebben nog tot eind februari of maart de tijd om (alle) aangiften van 2020 af te ronden.

kortom hoewel laat dus nog goed mogelijk zonder allerlei extra correcties.

Ik kan me namelijk nauwelijks voorstellen dat een ondernemer voor die paar grijpstuivers de aangiften en jaarrekening opnieuw laat maken. Het zal eerder een gevalletje laat aangifte doen en pas bij opstellen van de cijfers naar dit soort regelingen gekeken (door de boekhouder)

Link naar bericht
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuw account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen

• Breng jouw businessplan naar een higher level!

Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

• Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 65.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis