• 0

Vraag omtrent EORI Nr. bij import buiten EU

Goedemiddag allen,

 

ik heb een vraag betreft het gebruik van het EORI Nr. Ik kom er niet helemaal uit.  Even concreet wil ik goederen importeren uit de Verenigde Staten om vervolgens in Nederland te verkopen. 

UPS handelt voor mij de dounazaken af, betreft de import kwa belasting en invoerrechten, wanneer de goederen in Nederland aankomen en hier word ik later voor gefactureerd. 

Nu vraag ik me af welke gegevens verplicht op de factuur dienen te staan van het bedrijf uit de VS waarvan ik importeer. Dient hier mijn VAT ID én het EORI nr. op te staan?

Zelfde vraag voor het shipping label, dient hier ook mijn VAT ID en EORI nr. op te staan?

Hopelijk kan iemand dit voor mijn verduidelijken, alvast bedankt!

 

Met vriendelijke groet,

Jesse

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

3 antwoorden op deze vraag

  • 0
Op 14-1-2022 om 16:54, deGrootj zei:

. Dient hier mijn VAT ID én het EORI nr. op te staan?

Zelfde vraag voor het shipping label, dient hier ook mijn VAT ID en EORI nr. op te staan?

Blijkbaar verkoopt de Amerikaan DAP, hij heeft dus niets te maken met de invoer in NL. Jouw EORI -en BTW nummer hoeven niet op de factuur vermeld te worden.

Link naar reactie
  • 0

Zolang het niet duidelijk is welke methode van levering men gebruikt kan het geen kwaad om je gegevens op de pakbon en factuur te laten zetten zodat UPS snel kan inklaren. 

Anders houden ze de pakket langer vast dan nodig om eerst je bedrijfsgegevens op te vragen. 

Link naar reactie
  • 0
Op 14-1-2022 om 16:54, deGrootj zei:

UPS handelt voor mij de dounazaken af, betreft de import kwa belasting en invoerrechten, wanneer de goederen in Nederland aankomen en hier word ik later voor gefactureerd. 

 

Met de nadruk op "voor mij".  TS is de wettelijk aansprakelijke importeur en moet er gewoon voor zorgen dat zijn gegevens bij UPS bekend zijn, dus niet afhankelijk worden van of de leverancier wel wil meewerken aan het vermelden van zijn gegevens. 

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    7 leden, 211 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.