• 0

Wie betaalt antidumpingheffing bij DDP

Een klant van mij wil goederen kopen met als leveringsconditie DDP. Dat zou volgens mij inhouden dat de antidumpingheffing op deze goederen ook voor rekening van de leverancier komt. Gezien de prijs van de goederen en de hoogte van de antidumpingheffing kan ik me moeilijk voorstellen, dat de leverancier hier rekening mee gehouden heeft. Of zie ik het verkeerd en valt deze heffing buiten DDP en moet mijn klant deze zelf betalen?

 

Bij voorbaat dank voor een antwoord en eventueel een link waaruit blijkt dat de antidumpingheffing bij een DDP levering wel of niet door de leverancier betaald moet worden.

China Trade Consult

www.china-trade-consult.nl en www.china-trade-consult.de

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

1 antwoord op deze vraag

  • 0

 

Bij een DDP zending wordt de anti-dumpheffing betaald door de verkoper, die is immers opdrachtgever voor de douane-agent en betaalt zijn rekening. Het is voor de verkoper alleen mogelijk om AD te vermijden door te knoeien met de goederencode, waarde of oorsprong. Een deugdelijke douane-expediteur zal, als hij zijn werk goed doet, hier overigens niet aan mee werken. Hij is immers vanwege de indirecte vertegenwoordiging de eerste waar de douane op de stoep zal staan met een eventuele naheffing. De koper kan wel in de problemen komen als hij wist/weet dat AD omzeilt wordt en hier (passief) aan mee werkt.

 

Hier zijn overigens al de nodige rechtszaken over gevoerd, bijvoorbeeld het "Gaston Schul arrest", waar ook in deze zaak naar verwezen wordt.

 

 

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    3 leden, 193 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.