• 0

Producten via retailer doorverkopen, hoe moet dat?

Hoi allemaal,

 

Onlangs ben ik door een bedrijf benaderd om mijn producten door hun bedrijf door te verkopen,  hartstikke leuk en ik wil zelf ook  graag mijn bedrijf uitrollen bij verschillende passende bedrijven en merken. 

 

Maar hier komt wel een vraag, hoe moet ik zoiets precies aanpakken, Wordt hier volgens een overeenkomst gewerkt? De verkoop zou via een groothandelplatform moeten plaatsvinden, maar hoe gaat dat?

Het is natuurlijk niet de bedoeling dat de producten bij de ander bedrijf voor een lagere prijs aangeboden worden. Moet ik dat met de retailer overleggen en afspreken of als hij het koopt bepaalt ook zelf de koers? 

 

 

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

4 antwoorden op deze vraag

  • 0
Op 23-1-2022 om 12:28, Bernna zei:

Het is natuurlijk niet de bedoeling dat de producten bij de ander bedrijf voor een lagere prijs aangeboden worden. Moet ik dat met de retailer overleggen en afspreken of als hij het koopt bepaalt ook zelf de koers? 

Een minimale verkoopprijs opleggen mag in principe niet, een maximum verkoopprijs en adviesprijs mogen wel. Het opleggen van een minimumprijs heet verticale prijsbinding en belemmert vrije concurrentie, is het idee. De Autoriteit Consument en Markt heeft hier een leidraad voor geschreven, met voorbeelden en uitzonderingen. 

Met vriendelijke groet, Ron van der Kolk MSc MBA

 

Ik werk via Inflection als interimmanager voor de publieke sector aan betere

dienstverlening, bedrijfsvoering & informatievoorziening door de overheid. 

Link naar reactie
  • 0
Op 24-1-2022 om 13:18, Bernna zei:

Dus mag hij het zelf bepalen

Bedankt voor de link, ga ik goed doornemen

ik kom nogal eens tegen dat je bij leveranciers een overeenkomst tekent waarin wederzijdse afspraken worden gemaakt.

uiteraard wordt hier over adviesprijzen gesproken maar ook afspraken 'die het merk niet zullen schaden' wat bedekt betekent dat je geen agressieve afprijzingen gaat doen..

je hebt hier uiteraard juridische hulp bij nodig :winking-face:

 

en het leveren via de groothandel kan een voordeel zijn (ontzorgen) maar heeft ook een kostenplaatje en geeft meer risico op afprijzingen online,

als je zelf de logistiek van het verzenden aan winkels ter hand zou kunnen/willen nemen hou je dat beter onder controle.

"zoek het maar uit"

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    6 leden, 246 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.