• 0

bankrekening kosten klantonderzoek

ING gaat 7,50 euro per maand in rekening brengen voor kosten klantonderzoek bij een zakelijke bankrekening van een BV.

Hoe voorkom ik dat? Overstappen naar?

Zijn er banken die dit niet in rekening brengen? Of kan je een buitenlandse zakelijke rekening openen?

Of kan je volledig overstappen op bijvoorbeeld paypal of .....?

Kan de fiscus daar je btw teruggave op storten of op een creditcard?

 

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

13 antwoorden op deze vraag

  • 1

Dat lijken me allemaal vrij drastische stappen om slechts 7,50 per maand te ontlopen... alle banken moeten klantonderzoek doen, en linksom of rechtsom betaal je daarvoor, of het nu zo gespecifieerd is op de rekening of niet. 

Met vriendelijke groet, Ron van der Kolk MSc MBA

 

Ik werk via Inflection als interimmanager voor de publieke sector aan betere

dienstverlening, bedrijfsvoering & informatievoorziening door de overheid. 

Link naar reactie
  • 1
(aangepast)
Op 24-1-2022 om 21:46, Peter1407 zei:

Of kan je een buitenlandse zakelijke rekening openen?

 

Bij Revolut Business zijn ook BV's welkom (bij N26 alleen eenmanszaken).

Levert je wel een LT i.p.v. NL IBAN op.

 

Op 24-1-2022 om 22:24, Ron van der Kolk zei:

Dat lijken me allemaal vrij drastische stappen om slechts 7,50 per maand te ontlopen... 

 

Misschien ook iets met een druppel en een emmer. :thinking-face:

ING is tegenwoordig wel erg creatief met elke handeling apart factureren.

Eerder zijn ze al begonnen met het apart in rekening brengen van de transactiekosten voor een bankoverschrijving zelf, en kosten voor het vermelden van diezelfde bankoverschrijving op je (digitale) afschrift. En nu dit weer.

Tarieven worden er niet transparanter op.

Zou netter geweest zijn als ze gewoon de totaaltarieven per transactie en pakket (eventueel afwijkend per rechtsvorm) zouden vermelden.