• 0

Autoverzekering voor zakelijke verhuur auto's

(aangepast)

 

Hallo allemaal!

 

Ik ben al een tijdje aan het oriënteren om een autoverhuurbedrijf op te starten voor zakelijke en particuliere klanten. Nu heb ik meerdere verzekeringsmaatschappijen gesproken maar willen allen minimaal 5 auto's.

 

Weten of kennen jullie waar ik hem kan verzekeren?

 

Hoor het graag van jullie :)

Groet,

 

 

 

aangepast door Mikky Vrolijk
Titel aangepast
Link naar reactie

Aanbevolen berichten

17 antwoorden op deze vraag

  • 0
(aangepast)
On 26/01/2022 at 20:04, Norbert Bakker said:

Beste Rishanavi, allereerst welkom op Higherlevel!

 


De Vereende

Bedankt voor je welkom Norbert,

 

Helaas is De Vereende té duur. Namelijk €400 p/m voor slechts een WA verzekering.. 

Ben echt op zoek naar een volledig casco verzekering.

 

Toch bedankt voor je antwoord :)

aangepast door rishanavi
Link naar reactie
  • 0
Op 26-1-2022 om 20:09, rishanavi zei:

Helaas is De Vereende té duur. Namelijk €400 p/m voor slechts een WA verzekering.. 

Wat vroegen de verzekeringsmaatschappijen die je hebt gesproken dan voor 5 auto's? 

 

En even voor de realiteitszin, voordat je 4 extra auto's gaat kopen, heb je die maatschappijen ook gevraagd of ze jou als starter überhaupt accepteren?

Met vriendelijke groet, Ron van der Kolk MSc MBA

 

Ik werk via Inflection als interimmanager voor de publieke sector aan betere

dienstverlening, bedrijfsvoering & informatievoorziening door de overheid. 

Link naar reactie
  • 0

Eerste wat ze vroegen is het aantal auto's.

Heb hierop beantwoord dat het eerst om 1 auto zal gaan en in de toekomst meerdere zullen worden. (aangezien wij exotische auto's willen verhuren)

 

Als starter willen zij mij dan wel accepteren aangezien het dan zal gaan om een wagenpark verzekering waarin in de voorwaarden staat dat autoverhuur mag.

Link naar reactie
  • 0
(aangepast)

Excuses voor de onderbreking, maar wat zijn exotische auto's?

 

Is de €400 per maand van de Vereende gebaseerd op een nieuwprijs of dagwaarde? En waarom is dat niet acceptabel als je zo een start zou kunnen maken?

 

Met vriendelijke groet,

 

Wigbolt

aangepast door Wigbolt
Link naar reactie
  • 0
Op 26-1-2022 om 20:09, rishanavi zei:

Helaas is De Vereende té duur. Namelijk €400 p/m voor slechts een WA verzekering.. 
Ben echt op zoek naar een volledig casco verzekering.

 

Wordt lang zoeken voor 1 auto vrees ik. Als het tarief van Vereende je niet bevalt is het enige alternatief om bij een zelfde partij te financieren én verzekeren, bijvoorbeeld via DFM

 

Praktijk op basis van 20+ eerdere HL vragen hierover + destijds risicotechnische begeleiding van startende verhuurbedrijven (*) is dat je dan een héél goed businessplan moet hebben én ervaring in de branche, anders gaat niemand je accepteren.... behalve de Vereende dan: daar kun je altijd een WAM verzekering afsluiten.

 

(*)= die werkzaamheden voer ik  al lange tijd niet meer uit

Beluister mijn nieuwste podcast: de verplichte AOV, wat moet jij er mee?

 

Link naar reactie
  • 0
(aangepast)

Oh, ik dacht aan een Sisi-karretje of was het een Centraal Beheer-reclame...:winking-face:

 

 

en

 

 

Mvg,

 

Wigbolt

aangepast door Wigbolt
Link naar reactie
  • 0
Op 26-1-2022 om 21:10, Gast zei:

Is de €400 per maand van de Vereende gebaseerd op een nieuwprijs of dagwaarde?

Geen van beide, het is een WAM premie en die wordt gebaseerd op gewicht, brandstof, kilometrage en evt acceleratievermogen. Schade aan de eigen auto is daarbij niet gedekt: de (wettelijk  verplichte) WAM dekking dient voor schade aan anderen 

 

Op 26-1-2022 om 21:10, Gast zei:

En waarom is dat niet acceptabel als je zo een start zou kunnen maken?

 

Goede vraag. Maar de bottleneck bij Vereende  meestal niet de dure WAM premie, maar juist dat er geen cascodekking wordt geboden. 

 

Overigens: Vereende biedt soms ook wel Cascodekkingen aan (oa voor koeriersbedrijven), maar dan is dat niet alleen een stevige premie maar  ook een fors eigen risico van een paar duizend euro. 

Beluister mijn nieuwste podcast: de verplichte AOV, wat moet jij er mee?

 

Link naar reactie
  • 0
(aangepast)

Als je dan al een 'exotische' auto hebt, dan kun je die hooguit kwijtraken. Dat heet een ondernemersrisico, wat je mogelijk bij een huurder kunt verhalen. Je kunt daar de verhuurcondities op baseren. En anders kent het huidige plan gewoon een no-go.

 

Een bestelwagen is geen 'exotische' wagen. En ik hoor regelmatig dat bestelwagens aan koeriersbedrijven ook aan een dubbel tarief verhuurd worden. Dat is eenzelfde afspiegeling van het kennelijke risico wat verzekeraars of verhuurders kennen (ervaren).


Mvg,

 

Wigbolt

aangepast door Wigbolt
Link naar reactie
  • 0
Op 26-1-2022 om 21:50, Gast zei:

Dat heet een ondernemersrisico, wat je mogelijk bij een huurder kunt verhalen. Je kunt daar de verhuurcondities op baseren.

 

Voor particuliere huurders zal dat al snel onredelijk zijn. Het enkele feit dat jij je ondernemersrisico niet goed kunt borgen, betekent niet dat je het in je voorwaarden kunt afwentelen op een ander.

Op 26-1-2022 om 21:50, Gast zei:

En anders kent het huidige plan gewoon een no-go.

 

Correct. In dit geval zit de no go in het ofwel zelf niet kunnen dragen van dit risico, of in het niet kunnen financieren daarvan : juist daarom gaan financiering en verzekering bij starters vaak hand in hand en wil de financier en de verzekeraar een goed businessplan zien waaruit blijkt dat het niet bij 1 auto blijft, maar er groei te verwachten valt: groei zorgt voor minder kwetsbaarheid en meer interne opvangmogelijkheden 

 

Beluister mijn nieuwste podcast: de verplichte AOV, wat moet jij er mee?

 

Link naar reactie
  • 0

En wat als je de de individuele huurders een verplichte verzekering voor een dag huren laat afsluiten?

 

Ik kan me voorstellen dat dit misschien meer een duit in de stroppenpot van de verhuurder is dan een "echte" verzekering, maar in hoeverre kun je dat ongeveer hetzelfde inkleuren als bij bootverhuur of skiverhuur bijvoorbeeld?

Link naar reactie
  • 0
(aangepast)

Hoe krijg je losse dagen verzekeringen geaccepteerd of getoetst? Daar zal een menselijke beoordeling van wat (?) voor moeten plaatsvinden...

 

Kost vast een paar honderd per dag als het verzekerde bedrag vele tienduizenden of enkele tonnen bedraagt.

 

En dan nog...

 

Wat als onverhoopt toch iemand anders achter het stuur kruipt en schade rijdt? Hoe sterk wordt het plan als je zelf als bestuurder/chauffeur optreedt?

 

Mvg,

 

Wigbolt

aangepast door Wigbolt
Link naar reactie
  • 0
Op 26-1-2022 om 22:03, Ward van der Put zei:

En wat als je de de individuele huurders een verplichte verzekering voor een dag huren laat afsluiten?

Wat als dat voor zakelijke verhuur én exoten onmogelijk is omdat niemand het aanbiedt? 

(Los daarvan : de WAM verzekeringsplicht ligt bij de kentekenhouder)

 

Op 26-1-2022 om 22:11, Wigbolt zei:

Wat als onverhoopt toch iemand anders achter het stuur kruipt en schade rijdt?

Dat dus, dat is voor verhuurders van exoten nu al een groot probleem. WAM dekking is er dan wel, maar Cascodekking niet en van een kale kip valt die paar ton schade niet of nauwelijks te plukken 

 

Peperdure Lamborghini crasht: huurders op de vlucht | Binnenland | Telegraaf.nl

Achtergrondinfo van autoblog

(Inmiddels is gebleken dat de huurder niet de bestuurder was)

 

Edit, ook nog een leuke:

Lamborghini van 250.000 euro getakeld na gevaarlijk rijgedrag: “Huurcontract en verzekering waren ook niet in orde”

 

En van 2019:

Peperdure Lamborghini gecrasht: ‘Ik stond compleet perplex’ | De Utrechtse Internet Courant (duic.nl)

Quote

Ruzie

Het is nog onduidelijk of de chauffeur ook de huurder was. Volgens Meijers is dat, in verband met de verzekering, een heel cruciaal detail dat nog opgelost moet worden. Na het ongeluk ontstond er ook een ruzie tussen de verdachte en medewerker van het beveiligingsbedrijf. Een beveiliger zou in het gezicht zijn gespuugd. De 23-jarige chauffeur is door de politie gearresteerd

De Lamborghini, die een geschatte waarde heeft van 300.000 euro, wordt zo snel mogelijk naar Utrecht gebracht. De sportwagen stond nog geen driekwart jaar in de showroom en moet nu terug naar de Lamborghini-dealer voor reparaties. “Wij verwachten niet dat de auto total loss is”, aldus Meijers.

 

Beluister mijn nieuwste podcast: de verplichte AOV, wat moet jij er mee?

 

Link naar reactie
  • 1
Op 27-1-2022 om 09:57, Ward van der Put zei:

SnappStory van Victor van Tol al gelezen?

 

Nee, maar - zoals eerder aangegeven - zakelijke verhuur én exoten vallen niet onder de dekking van Snappcar / Allianz.

Sowieso dekt Allianz het casco-risico tot max € 90.000,- en is er géén dekking als de bestuurder niet een van de aangemelde huurders/gebruiker is. 

 

Snappcar is wat mij betreft een prima oplossing voor bijvoorbeeld verhuur van oldtimerbusjes of voor Tesla's, maar niet voor dure exoten

 

Overigens: die verhuurders van Tesla's en oldtimers die ik destijds heb begeleid sloten hun dekking uiteindelijk rechtstreeks bij Allianz, dus niet via Snappcar: dat was administratief een stuk makkelijker en goedkoper.

Beluister mijn nieuwste podcast: de verplichte AOV, wat moet jij er mee?

 

Link naar reactie
  • 0

Vers van de Pers:

 

16-jarige racet zonder rijbewijs in gehuurde Porsche door Utrecht

 

Quote

De 16-jarige reed maar liefst 92 kilometer per uur op een weg waar je maximaal 50 mag rijden. Toen de politie hem een stopteken gaf, negeerde hij die.

De jongen zat nog met drie anderen in de Porsche: twee minderjarigen, en één volwassene met rijbewijs (die de Porsche had gehuurd). Uiteindelijk besloot de jongen toch om de Porsche tot stilstand te brengen en ging snel op de achterbank zitten. Maar daar trapte de politie niet in; de jongen heeft een boete gekregen voor rijden zonder rijbewijs, te hard rijden en het negeren van het stopteken.

 

Dit is van het zelfde autoverhuurbedrijf dat in 2019 te maken had met een gecrashte Lambo waar eveneens de bestuurder niet de huurder bleek. Dit is precies waarom geen enkele verzekeraar nog zin heeft in verzekering van de verhuur van exoten: keer op keer blijkt de bestuurder niet de huurder te zijn. 

Beluister mijn nieuwste podcast: de verplichte AOV, wat moet jij er mee?

 

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    2 leden, 101 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.