• 0

Online Business, Waar Begin Ik?

Ik zal met m'n eerste post maar meteen met de deur in huis vallen. Voor de goede orde ik heb de zoekfunctie al gebruikt maar kan toch niet de antwoorden vinden die zich op mijn situatie toespitsen.

 

Momenteel studeer ik Rechten, echter dit is altijd maar mijn "backup" plan geweest omdat dit niet is waar mijn hart ligt. Ik wil gewoon mijn eigen business runnen. Nu ben ik al geruime tijd in de online wereld bezig, verdien aardig wat bij en doe veel kennis op. Ik heb nu een concreet plan voor een online business. Potentiele klanten doen er niet toe, mijn idee bestaat enkel uit het aantrekken van investeerders om dit geld in domeinnamen te investeren.

 

Mijn probleem is alleen dit, vanwege een aantal redenen zal ik genoodzaakt zijn om een bedrijf op te richten via een juridisch andere weg. Dit houdt in dat er een tamelijk dure oplossing moet komen wat rond de $10.000 zal kosten, dit enkel om het bedrijf op te zetten.

 

Verder zijn er geen echte startkosten. Alleen het aantrekken van investeerders is dan een punt. Maar waar begin ik nu, in principe heb ik al een investeerder nodig voor het opzetten van de bedrijfsvorm (a $10.000) en dan kan ik pas aan investeerders denken, die wel van uitermate groot belang zijn voor de levensvatbaarheid van het bedrijf. Ik zit dus een beetje met het probleem dat ik het niet kan rechtvaardigen om de bedrijfsvorm op te starten zonder vooraf te weten dat ik in elk geval een bepaald bedrag aan investeringen kan aantrekken.

 

Misschien dat de experts op dit forum enige aandachtspunten hebben om naar te kijken. Aanmerkingen op het denkproces hierachter zijn uiteraard ook welkom.

 

Bij voorbaat dank voor jullie tijd :)

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

  • 0

a. "Potentiele klanten doen er niet toe": geen enkele investeerder zal geld steken in een plan waarvan niet duidelijk is hoe er geld verdiend gaat worden;

 

b. ik weet niet hoe je aan die 10k komt, maar in Nederland investeert men bij voorkeur in een BV onder nederlands recht :) . Kost iets meer dus.

 

c. de belangrijkste: domeinnaam handel is echt geen gouden handel.

 

Wellicht is het raadzaam je businessplan en businessmodel nog eens kritisch tegen het licht te houden.

 

Pitch Coach | Pitch Trainer | Public Speaker | Sparring Partner | Mentor | Pitcholoog (c)

"Your product, idea or business deserves a great pitch. I love to help you!"

Link naar reactie
  • 0

Misschien kun je eerst even toelichten waarom je voor het registreren van domeinnamen 10 k nodig hebt alleen al voor de rechtsvorm van jouw bedrijf ?

 

En daarnaast kun je misschien uitleggen hoe je straks denkt geld te verdienen aan domeinnamen, de echte hardlopers waren begin vorige eeuw al verkocht, om een behoorlijk prtfolio op te bouwen heb je eerst geld nodig voor je gaat verdienen.

Verder denk ik dat het moeilijk is om een ROI af te geven voor domeinnamen, dat zal investeerders niet echt aantrekken.

Link naar reactie
  • 0

a. "Potentiele klanten doen er niet toe": geen enkele investeerder zal geld steken in een plan waarvan niet duidelijk is hoe er geld verdiend gaat worden;

 

b. ik weet niet hoe je aan die 10k komt, maar in Nederland investeert men bij voorkeur in een BV onder nederlands recht :) . Kost iets meer dus.

 

c. de belangrijkste: domeinnaam handel is echt geen gouden handel.

 

Wellicht is het raadzaam je businessplan en businessmodel nog eens kritisch tegen het licht te houden.

 

 

a. Ik bedoel het meer in de zin van er zijn geen klanten nodig voor de winst. Deze handel werkt meer zoals aandelen/vastgoed. De namen brengen maandelijks een bepaald bedrag binnen.

 

b. Met die oplossing bedoel ik dat er uiteindelijk wel een BV aan hangt, maar dat dit via een legale oplossing juridisch anders wordt opgelost. Uiteindelijk doen de investeerders wel zaken met de Nederlandse BV. Ik weet ook wat het benodigd startkapitaal daarvoor is maar die 10K noemde ik omdat dat is wat die oplossing kost, oftewel dit zijn kosten.

 

c. Over die domeinhandel maak ik me wel druk, dat hoef jij niet te doen. Ik weet waar ik aan begin en ik weet wat ik kan bereiken.

 

Misschien kun je eerst even toelichten waarom je voor het registreren van domeinnamen 10 k nodig hebt alleen al voor de rechtsvorm van jouw bedrijf ?

 

En daarnaast kun je misschien uitleggen hoe je straks denkt geld te verdienen aan domeinnamen, de echte hardlopers waren begin vorige eeuw al verkocht, om een behoorlijk prtfolio op te bouwen heb je eerst geld nodig voor je gaat verdienen.

Verder denk ik dat het moeilijk is om een ROI af te geven voor domeinnamen, dat zal investeerders niet echt aantrekken.

 

Om een behoorlijke portfolio op te bouwen heb je inderdaad geld nodig, dat is ook wat ik bedoel met investeerders aantrekken. Aan de domeinnamen verdien je geld door gerichte advertenties aan te bieden. Neem als voorbeeld CellPhones.com.

 

Een ROI kan ik zeker wel geven, en deze is zeer aantrekkelijk ten opzichte van andere investeringsmogelijkheden.

Link naar reactie
  • 0

Hallo rdmedia

 

Ik ben even geinteresseerd in hoe je dit bedoeld:

 

"" b. Met die oplossing bedoel ik dat er uiteindelijk wel een BV aan hangt, maar dat dit via een legale oplossing juridisch anders wordt opgelost. Uiteindelijk doen de investeerders wel zaken met de Nederlandse BV. Ik weet ook wat het benodigd startkapitaal daarvoor is maar die 10K noemde ik omdat dat is wat die oplossing kost, oftewel dit zijn kosten.""

 

Groet

 

Rick

Link naar reactie
  • 0

Maar waar begin ik nu, in principe heb ik al een investeerder nodig voor het opzetten van de bedrijfsvorm (a $10.000) en dan kan ik pas aan investeerders denken, die wel van uitermate groot belang zijn voor de levensvatbaarheid van het bedrijf.

 

als dit dan zo'n geweldige (wind)handel is, waarom schrijf je dan niet gewoon een investeringsproposal en doe je je uitgaven (voor bedrijfsvorm of wat dan ook) pas nadat je investeerders gevonden hebt?

Link naar reactie
  • 0

Hallo rdmedia

 

Ik ben even geinteresseerd in hoe je dit bedoeld:

 

"" b. Met die oplossing bedoel ik dat er uiteindelijk wel een BV aan hangt, maar dat dit via een legale oplossing juridisch anders wordt opgelost. Uiteindelijk doen de investeerders wel zaken met de Nederlandse BV. Ik weet ook wat het benodigd startkapitaal daarvoor is maar die 10K noemde ik omdat dat is wat die oplossing kost, oftewel dit zijn kosten.""

 

Groet

 

Rick

 

Dat is allemaal juridische praat, het einddoel ervan is 100% veiligheid voor het voortbestaan van de bedrijfsvorm in deze dynamische maatschappij.

 

Maar waar begin ik nu, in principe heb ik al een investeerder nodig voor het opzetten van de bedrijfsvorm (a $10.000) en dan kan ik pas aan investeerders denken, die wel van uitermate groot belang zijn voor de levensvatbaarheid van het bedrijf.

 

als dit dan zo'n geweldige (wind)handel is, waarom schrijf je dan niet gewoon een investeringsproposal en doe je je uitgaven (voor bedrijfsvorm of wat dan ook) pas nadat je investeerders gevonden hebt?

 

windhandel? Ik begrijp niet precies wat je bedoelt. Maar dat is dus een punt waar ik mee zit, als ik eerst investeerders ga zoeken voordat ik ook maar het bedrijf opzet, waar begin ik dan?

Link naar reactie
  • 0

c. Over die domeinhandel maak ik me wel druk, dat hoef jij niet te doen. Ik weet waar ik aan begin en ik weet wat ik kan bereiken.

 

 

Als ik je een tip mag geven over het communiceren met mensen op dit forum: HL-leden waarderen over het algemeen het openstaan voor input voor anderen. Noem het een van de kernwaarden van HL, een deel van de cultuur hier. Jezelf bij voorbaat afsluiten - ook al ben je nog zo zeker van je zaak - zal hier op weinig begrip stuiten.

 

Verder, wat betreft de rechtsvorm, ben ik ook benieuwd naar wat je voor ogen hebt. Het eerste waar ik aan denk is excotische oorden, wuivende palmen en complexe juriische constructies die meer weg hebben van een kaartenhuis dan een transparante onderneming.

 

als je het heb over het verzekeren van het voortbestaan "in deze dynamische maatschappij" dan ruik ik litigation! :) Oftewel, het klinkt als een onderneming met een hoog juridisch risico. Kan je iets meer vertellen?

Download: Capture. Deliver. Excel. to learn about the principles, strategies and processes of business writing.

Link naar reactie
  • 0

 

 

Dat is allemaal juridische praat, het einddoel ervan is 100% veiligheid voor het voortbestaan van de bedrijfsvorm in deze dynamische maatschappij.

 

Maar waar begin ik nu, in principe heb ik al een investeerder nodig voor het opzetten van de bedrijfsvorm (a $10.000) en dan kan ik pas aan investeerders denken, die wel van uitermate groot belang zijn voor de levensvatbaarheid van het bedrijf.

als dit dan zo'n geweldige (wind)handel is, waarom schrijf je dan niet gewoon een investeringsproposal en doe je je uitgaven (voor bedrijfsvorm of wat dan ook) pas nadat je investeerders gevonden hebt?

 

windhandel? Ik begrijp niet precies wat je bedoelt. Maar dat is dus een punt waar ik mee zit, als ik eerst investeerders ga zoeken voordat ik ook maar het bedrijf opzet, waar begin ik dan?

 

Wat iGeek bedoeld is dat een domeinnaam slechts de waarde heeft die de gek ervoor geeft.

Wat vandaag een druk bezochte site is, kan morgen om onduidelijke redenen volledig vergeten zijn door de bezoekers.

Als je iets speciaals wilt aanbieden zul je er zelf iest aan moeten doen.

Domeinen kopen, is speculeren, iets waar zelfs durfkapitaal investeerdes niet van houden.

En ze worden natuurlijk helemaal huiverig als hun zaken partner (jij dus) zich achter een jrudische firewall op gaat stellen.

 

Ik schat dat jij na de internethype nog iemand vind die bereid is zijn zuur verdiende geld te geven aan een plan zonder enige zekerheid ongeveer op 0%

 

Verder zou ik een beetje voorzichtig zijn met je uitspraken die op het arrogante af zijn, tenzij je meelezende investeerders nu al tegen de haren in wilt strijken.

 

Overigens zijn de meeste mensen die nu flink cashen al voor 2000 begonnen, en konden toen nog veel leuke domeinen vastleggen, dat zal anno 2005 iets moeilijker, lees duurder, worden, en de ROI veel kleiner.

Link naar reactie
  • 0

Ik raak gauw enthousiast over nieuwe business, maar in dit geval "handel in domeinnamen" echt niet.

 

Als jij er in gelooft, go for it!

 

Mijn ervaring echter is dat dit een moeizame zo niet onmogelijke business is. Of je maakt inbreuk op andermans merknamen (www.cocacolaislekker.com) of je vindt moeizaam kopers die uiteiendelijk slechts 5 euro voor een domeinnaam over hebben...

 

Maar wellicht bedoel je heel wat anders. kan je je idee wat nader toelichten?

Pitch Coach | Pitch Trainer | Public Speaker | Sparring Partner | Mentor | Pitcholoog (c)

"Your product, idea or business deserves a great pitch. I love to help you!"

Link naar reactie
  • 0

c. Over die domeinhandel maak ik me wel druk, dat hoef jij niet te doen. Ik weet waar ik aan begin en ik weet wat ik kan bereiken.

 

 

Als ik je een tip mag geven over het communiceren met mensen op dit forum: HL-leden waarderen over het algemeen het openstaan voor input voor anderen. Noem het een van de kernwaarden van HL, een deel van de cultuur hier. Jezelf bij voorbaat afsluiten - ook al ben je nog zo zeker van je zaak - zal hier op weinig begrip stuiten.

 

Verder, wat betreft de rechtsvorm, ben ik ook benieuwd naar wat je voor ogen hebt. Het eerste waar ik aan denk is excotische oorden, wuivende palmen en complexe juriische constructies die meer weg hebben van een kaartenhuis dan een transparante onderneming.

 

als je het heb over het verzekeren van het voortbestaan "in deze dynamische maatschappij" dan ruik ik litigation! :) Oftewel, het klinkt als een onderneming met een hoog juridisch risico. Kan je iets meer vertellen?

 

Haha ik vond dat de link met wuifende palmbomen al lang duurde ;)

Het is niet zo dat ik belasting ontduiking op het oog heb, of het ontlopen van juridische aansprakelijkheid. Het is puur een voorzorgsmaatregel die ik absoluut wil nemen. Een hoog juridisch risico is er zeker niet, dat zou er alleen zijn als je achter trademarked domeinen gaat, wat niet mijn bedoeling is.

 

Ik wou dat ik de constructie verder kon uitleggen maar daar heb ik m'n advocaat voor nodig, dat lukt mij niet helaas.

 

 

 

 

Dat is allemaal juridische praat, het einddoel ervan is 100% veiligheid voor het voortbestaan van de bedrijfsvorm in deze dynamische maatschappij.

 

Maar waar begin ik nu, in principe heb ik al een investeerder nodig voor het opzetten van de bedrijfsvorm (a $10.000) en dan kan ik pas aan investeerders denken, die wel van uitermate groot belang zijn voor de levensvatbaarheid van het bedrijf.

als dit dan zo'n geweldige (wind)handel is, waarom schrijf je dan niet gewoon een investeringsproposal en doe je je uitgaven (voor bedrijfsvorm of wat dan ook) pas nadat je investeerders gevonden hebt?

 

windhandel? Ik begrijp niet precies wat je bedoelt. Maar dat is dus een punt waar ik mee zit, als ik eerst investeerders ga zoeken voordat ik ook maar het bedrijf opzet, waar begin ik dan?

 

Wat iGeek bedoeld is dat een domeinnaam slechts de waarde heeft die de gek ervoor geeft.

Wat vandaag een druk bezochte site is, kan morgen om onduidelijke redenen volledig vergeten zijn door de bezoekers.

Als je iets speciaals wilt aanbieden zul je er zelf iest aan moeten doen.

Domeinen kopen, is speculeren, iets waar zelfs durfkapitaal investeerdes niet van houden.

En ze worden natuurlijk helemaal huiverig als hun zaken partner (jij dus) zich achter een jrudische firewall op gaat stellen.

 

Ik schat dat jij na de internethype nog iemand vind die bereid is zijn zuur verdiende geld te geven aan een plan zonder enige zekerheid ongeveer op 0%

 

Verder zou ik een beetje voorzichtig zijn met je uitspraken die op het arrogante af zijn, tenzij je meelezende investeerders nu al tegen de haren in wilt strijken.

 

Overigens zijn de meeste mensen die nu flink cashen al voor 2000 begonnen, en konden toen nog veel leuke domeinen vastleggen, dat zal anno 2005 iets moeilijker, lees duurder, worden, en de ROI veel kleiner.

 

Nee dit is echt niet het geval, tegenwoording zijn domeinnamen vergelijkbaar met vastgoed. Er zijn weinig tot geen juridische risico's. Het winstgevend maken van domeinnamen is redelijk simpel en het bezoekersaantal sterft zeker niet zomaar af als we het over generieke domeinnamen hebben

 

Ik raak gauw enthousiast over nieuwe business, maar in dit geval "handel in domeinnamen" echt niet.

 

Als jij er in gelooft, go for it!

 

Mijn ervaring echter is dat dit een moeizame zo niet onmogelijke business is. Of je maakt inbreuk op andermans merknamen (www.cocacolaislekker.com) of je vindt moeizaam kopers die uiteiendelijk slechts 5 euro voor een domeinnaam over hebben...

 

Maar wellicht bedoel je heel wat anders. kan je je idee wat nader toelichten?

 

Ik geloof er zeker in, vooral omdat ik nu al een tijd er zelf in bezig ben en met een investering van minder dan $1,000 nu al een portfolio heb opgebouwd die mij een mooie bijverdienste geeft. Met het investeringsgeld dat ik zoek ben ik van plan generieke domeinnamen te kopen, zoals ik al als voorbeeld gaf: CellPhones.com is een voorbeeld van een prachtige generieke naam, ter illustratie deze naam verdient meer dan $1,000 per dag. Tegenwoordig is er een langere ROI nodig inderdaad maar door middel van diverse factoren is zelfs dit te verantwoorden.

 

*** Voor iedereen:

Voor de duidelijkheid, als een van mijn posts arrogant/aanstootgevend of anderzijds onwenselijk is dan spijt me dat, dat is zeker niet mijn bedoeling. Ik waardeer juist het feit dat jullie zoveel kennis met mij delen!

Link naar reactie
  • 0

als ik eerst investeerders ga zoeken voordat ik ook maar het bedrijf opzet, waar begin ik dan?

 

optie 1: business concept

idee dat jij (alleen of met anderen) kunt realiseren dat toegevoegde waarde heeft voor anderen, zodat ze bereid zijn jou er voor te betalen

 

optie 2: probeer succesvol te worden door te doen alsof je reeds succesvol bent (zodat anderen jou hun business of investeringen toevertrouwen)

 

Er is weinig synergie tussen beide opties. Jij lijkt te kiezen voor optie 2. De meeste bezoekers van HigherLevel kiezen om verscheidene redenen voor optie 1.

Link naar reactie
  • 0

als ik eerst investeerders ga zoeken voordat ik ook maar het bedrijf opzet, waar begin ik dan?

 

optie 1: business concept

idee dat jij (alleen of met anderen) kunt realiseren dat toegevoegde waarde heeft voor anderen, zodat ze bereid zijn jou er voor te betalen

 

optie 2: probeer succesvol te worden door te doen alsof je reeds succesvol bent (zodat anderen jou hun business of investeringen toevertrouwen)

 

Er is weinig synergie tussen beide opties. Jij lijkt te kiezen voor optie 2. De meeste bezoekers van HigherLevel kiezen om verscheidene redenen voor optie 1.

 

En waarom schaal je mij onder optie 2? Zover ik weet doe ik me niet anders voor dan dat ik ben. Ik snap niet waaraan ik die negatieve benadering verdien.

 

Ter indicatie, ik geloof dat ik per jaar 15% van de investering kan verdienen voor de investeerder. Dat is toch een mooi percentage?

Link naar reactie
  • 0

ik blijf toch maar doordrammen over die juridische constructie. Je zegt student rechten te zijn maar je advocaat nodig te hebben om de constructie uit te leggen. Vergeef me als dit vreemd overkomt. Wiens onderneming is het nou, die van jou of je advocaat? Leg het anders gewoon in jip-en-janneke taal uit, lukt vast wel.

 

Ben ook erg nieuwsgierig naar welke redenen je hebt, zoals je al in je eerste post zei, voor een blijkbaar ingewikkeld constructie. Je zegt "het is puur een voorzorgsmiddel"...tegen wat? Welk risico zie je en waarom denk je dat standaard Nederlandse constructies niet voldoen? Misschien kun je ons op HL iets leren....

Download: Capture. Deliver. Excel. to learn about the principles, strategies and processes of business writing.

Link naar reactie
  • 0

Ik ben het wel met RDmedia eens. Domeinnamenbusiness is en wordt zeker de moeite waard. Er zijn genoeg mensen die een leuke boterham verdienen met alleen een goed domeinnaam. Over het algemeen zijn dit wel de .com domeinnanmen gezien de veel grotere markt als die van een .nl domeinnaam.

 

Echter zonder verdere uitleg over het businessmodel en juridische constructies kunnen we daar inhoudelijk natuurlijk weinig zinnigs over zeggen...

Auto leasen? Eerst bij LeaseVergelijker kijken! | InfoTrade: erkend Adwords Qualified Company

 

Hope is not a strategy!

Link naar reactie
  • 0

ik blijf toch maar doordrammen over die juridische constructie. Je zegt student rechten te zijn maar je advocaat nodig te hebben om de constructie uit te leggen. Vergeef me als dit vreemd overkomt. Wiens onderneming is het nou, die van jou of je advocaat? Leg het anders gewoon in jip-en-janneke taal uit, lukt vast wel.

 

Ben ook erg nieuwsgierig naar welke redenen je hebt, zoals je al in je eerste post zei, voor een blijkbaar ingewikkeld constructie. Je zegt "het is puur een voorzorgsmiddel"...tegen wat? Welk risico zie je en waarom denk je dat standaard Nederlandse constructies niet voldoen? Misschien kun je ons op HL iets leren....

 

Nou ten eerste zegt het natuurlijk niets dat ik rechtenstudent ben maar het niet zelf kan uitleggen. Kijk ik heb geen ervaring op het gebied van ondernemingsrecht en al helemaal geen kennis van de Europese/internationale situatie qua ondernemingsrecht.

 

Ik ben nog niet zo diep ingegaan op de daadwerkelijke details van de constructie met mijn advocaat, heb hem er alleen vluchtig over gesproken. Volgens mij is het het idee dat het een Luxemburgs bedrijf wordt met een BV in Nederland.

Link naar reactie
  • 0

Ik ben het wel met RDmedia eens. Domeinnamenbusiness is en wordt zeker de moeite waard. Er zijn genoeg mensen die een leuke boterham verdienen met alleen een goed domeinnaam. Over het algemeen zijn dit wel de .com domeinnanmen gezien de veel grotere markt als die van een .nl domeinnaam.

 

Echter zonder verdere uitleg over het businessmodel en juridische constructies kunnen we daar inhoudelijk natuurlijk weinig zinnigs over zeggen...

 

Dankjewel voor de bijval.

 

Het businessmodel is gebaseerd op het aankopen van generieke domeinnamen met investeringsgeld en de investeerders elk maand/jaar een bepaald percentage van de inkomsten uit te betalen.

Link naar reactie
  • 0

Ik ben het wel met RDmedia eens. Domeinnamenbusiness is en wordt zeker de moeite waard. Er zijn genoeg mensen die een leuke boterham verdienen met alleen een goed domeinnaam.

 

Je doelt op dit artikel op de site van Sprout ?

 

Het achterliggende Business 2.0 artikel is zeker een goed voorbeeld. Ik las het vorige week zelf, goed artikel met veel informatie.

Link naar reactie
  • 0

Er zijn vast investeerders te vinden op deze aardbol die een warm gevoel krijgen bij dit businessmodel.

 

De kritiek die ik heb wil ik je echter niet onthouden, omdat je met deze kennis je voordeel kan doen en kan je de gedachtenwereld van je toekomstige investeerder beter begrijpen.

 

Eén van de problemen van dit model is het feit dat de opbrengstenkant moeilijk te plannen is. Als je een product maakt of een dienst levert, kan je aannames doen over de marktvraag. Dat maakt het maken van inschattingen en voospellingen tastbaar (hoewel dit ook koffiedik-kijken is).

 

Een ander punt waar financiers warm voor lopen is schaalbare business. Na verovering van je "thuismarkt" kan je het model kopiëren naar andere geografie, waardoor schaalvoordelen te bereiken zijn. In jouw model zijn die schaalvoordelen niet aanwezig.

 

Laatste punt: eerst business genereren, dan rechtsvormen inrichten. Complexe constructies houden consultants, accountants en juristen aan het werk. Je kunt ook simpel starten, bijvoorbeeld 1 bv, en bij gebleken succes meer fiscaal vriendelijke en juridische afschemingsconstructies gaan opzetten.

 

 

Pitch Coach | Pitch Trainer | Public Speaker | Sparring Partner | Mentor | Pitcholoog (c)

"Your product, idea or business deserves a great pitch. I love to help you!"

Link naar reactie
  • 0

Er zijn vast investeerders te vinden op deze aardbol die een warm gevoel krijgen bij dit businessmodel.

 

De kritiek die ik heb wil ik je echter niet onthouden, omdat je met deze kennis je voordeel kan doen en kan je de gedachtenwereld van je toekomstige investeerder beter begrijpen.

 

Eén van de problemen van dit model is het feit dat de opbrengstenkant moeilijk te plannen is. Als je een product maakt of een dienst levert, kan je aannames doen over de marktvraag. Dat maakt het maken van inschattingen en voospellingen tastbaar (hoewel dit ook koffiedik-kijken is).

 

Een ander punt waar financiers warm voor lopen is schaalbare business. Na verovering van je "thuismarkt" kan je het model kopiëren naar andere geografie, waardoor schaalvoordelen te bereiken zijn. In jouw model zijn die schaalvoordelen niet aanwezig.

 

Laatste punt: eerst business genereren, dan rechtsvormen inrichten. Complexe constructies houden consultants, accountants en juristen aan het werk. Je kunt ook simpel starten, bijvoorbeeld 1 bv, en bij gebleken succes meer fiscaal vriendelijke en juridische afschemingsconstructies gaan opzetten.

 

 

 

Ik stel deze informatie zeker op prijs, ik denk dat ik al een stuk meer weet dan toen ik de eerste post plaatste :)

Link naar reactie
  • 0

[quote author=TechNico

Je doelt op dit artikel op de site van Sprout ?

 

Ik had het artikel nog niet gezien, maar dat onderschrijft het wel een beetje. Belangrijk is wel dat de partijen die er goed geld mee verdienen (het zij verkoop, het zij advertentieinkomsten) over het algemeen al in een (heel) vroeg stadium hun domeinnamen vastgelegd hebben. Ik vraag me dus af wat de terugverdientijd gaat worden als je nu daadwerkelijk in domeinnamen gaat investeren.

 

Ik leg nog regelmatig nieuwe domeinnamen vast. Heb er zelfs deze week één van een prominent HL lid over genomen. Niet dat ik die met het ookgop speculatie vastleg of overneem. Ze zijn allemaal van toepassing op mijn eigen business en daar gaan ze (waarschijnlijk) ook voor ingezet worden.

Auto leasen? Eerst bij LeaseVergelijker kijken! | InfoTrade: erkend Adwords Qualified Company

 

Hope is not a strategy!

Link naar reactie
  • 0

Mijn probleem is alleen dit, vanwege een aantal redenen zal ik genoodzaakt zijn om een bedrijf op te richten via een juridisch andere weg. Dit houdt in dat er een tamelijk dure oplossing moet komen wat rond de $10.000 zal kosten, dit enkel om het bedrijf op te zetten.

 

Verder zijn er geen echte startkosten.

 

Waarom zoek je het dan bij investeerders? Dit bedrag is niet zo gek hoog. Je kunt wellicht wat lenen bij vrienden, familie of kennissen. Overtuig een oom of je buurman. Neem een lening of doorlopend krediet bij de bank. Het zou zonde zijn als je voor een dergelijk, relatief laag bedrag bv. 30% of 40% van je inkomsten af moet staan.

eBase - Portal voor de internetbranche

• nieuws • internetbureaus • opdrachtgevers • branches • nieuwe websites • gratis vacaturebank •

Link naar reactie
  • 0

Mijn probleem is alleen dit, vanwege een aantal redenen zal ik genoodzaakt zijn om een bedrijf op te richten via een juridisch andere weg. Dit houdt in dat er een tamelijk dure oplossing moet komen wat rond de $10.000 zal kosten, dit enkel om het bedrijf op te zetten.

 

Verder zijn er geen echte startkosten.

 

Waarom zoek je het dan bij investeerders? Dit bedrag is niet zo gek hoog. Je kunt wellicht wat lenen bij vrienden, familie of kennissen. Overtuig een oom of je buurman. Neem een lening of doorlopend krediet bij de bank. Het zou zonde zijn als je voor een dergelijk, relatief laag bedrag bv. 30% of 40% van je inkomsten af moet staan.

 

Dat is zeker een idee waar ik ook over heb nagedacht, maar voor de investeringen zelf heb ik toch echt investeerders nodig.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    9 leden, 271 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.