• 0

Privé gekocht bedrijfspand gedeeltelijk verhuren

Wij hebben een bedrijfspand privé aangekocht. Een deel daarvan gebruiken we privé en een ander deel willen we zakelijk verhuren. Om dit deel geschikt te maken voor de verhuur moeten we eerst investeren.  Wij zouden heel graag de mogelijkheid willen hebben om deze investering (en andere kosten zoals VVE) af te kunnen trekken van de huurinkomsten.

 

Graag wil ik jullie advies over hoe we dit aan moeten pakken. Ik neem aan dat we als privé persoon de investeringen en kosten niet mogen aftrekken van de huurinkomsten. Maar het pand is momenteel wel privé bezit. Ik vermoed dat we de verhuur in dit geval niet als privé persoon maar vanuit een bedrijf moeten doen. Maar kan dit zomaar, en welke bedrijfsvorm moeten we dan kiezen? En gaan we dan het te verhuren deel (in zijn huidige vorm) huren als bedrijf van onszelf, investeren en verhuren (hogere huur want er is geinvesteerd)?

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

3 antwoorden op deze vraag

  • 0

Investeringen aftrekken van de huurinkomsten? Als je zakelijk wilt gaan verhuren ben ik bang dat de BD je niet gaat aanzien als ondernemer. De enkele verhuur van je bedrijfspand zal daarvoor niet toereikend zijn ben ik bang. 

Laat je goed voorlichten door een accountant welke gevolgen dit voor je heeft. 

Link naar reactie
  • 0

Je huuropbrengsten bij privé eigendom ( ervan uitgaande dat er geen sprake is van actief vermogensbeheer of veel eigen werk) vallen in box 3 

 

als je wil investeringen wil aftrekken van huuropbrengsten zal het in box 1 belast moeten gaan worden. 
 

De belasting tarieven die gehanteerd worden verschillen sterk en normaal  gesproken is het tarief in box 3 aantrekkelijker. Dus wellicht handig eerst uit te zoeken wat de gevolgen zijn van je huuropbrengsten in box 1 of box 3 voordat je blindstaart puur op de aftrekbaarheid van de investering. 

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    6 leden, 240 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.