• 0

Webshop te koop aanbieden

Ik wil na 9 jaar mijn webshop in fashion te koop aanbieden. 
Vind het lastig waar ik moet beginnen, het volgende is al gedaan: 
- Verkoop/prijsindicatie gemaakt door accountant
- Geplaatst op webshopovername en brookz

- Verkoopmemorandum in vorm van infographic gemaakt


Er zijn wat reacties gekomen maar we komen qua bod niet voldoende naar elkaar toe. Of men haakt toch af.
Zijn er nog tips? Het nadeel is dat je het niet van de daken wilt schreeuwen door het bijvoorbeeld op LinkedIn te plaatsen, en er voorafgaand (aan cijfers/info) vaak een geheimhouding getekend dient te worden. 

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

6 antwoorden op deze vraag

  • 0
Op 28-1-2022 om 12:53, Tubing zei:

Het nadeel is dat je het niet van de daken wilt schreeuwen

Je hoeft de tent ook niet in de uitverkoop te gooien. Het is maar welke boodschap je brengt en aan wie. Je kunt in de nieuwsbrief voor bestaande klanten voorzichtig vragen of iemand compagnon wil worden. Als iemand dan reageert kun je ter sprake brengen dat je het uiteindelijk helemaal wil overdragen.

Met vriendelijke groet, Ron van der Kolk MSc MBA

 

Ik werk via Inflection als interimmanager voor de publieke sector aan betere

dienstverlening, bedrijfsvoering & informatievoorziening door de overheid. 

Link naar reactie
  • 0

Webshopovername en brookz klinken heel leuk, maar ben nog nooit iemand tegen gekomen die er gekocht of verkocht heeft (dat kan natuurlijk aan mijn omgeving liggen).

 

Ik heb zelf goede ervaring met het verkopen van webshops op marktplaats. Je kunt ook sitedeals.nl proberen, maar ik denk dat je daar ook geen goede prijs krijgt. Bedenk ook dat er zoveel webshops te koop staan op het moment, zeker in de fashion branche, dat dat ook de prijs drukt.

Automatisering: Implementatie en beheer van uw bedrijfssoftware

Consultancy: Advies en onderzoek naar uw applicatielandschap

Hosting: Full-service websitebeheer

Link naar reactie
  • 1
Op 31-1-2022 om 10:05, IJsbrand Schipperus zei:

Webshopovername en brookz klinken heel leuk, maar ben nog nooit iemand tegen gekomen die er gekocht of verkocht heeft (dat kan natuurlijk aan mijn omgeving liggen).

 

Ik heb zelf goede ervaring met het verkopen van webshops op marktplaats. Je kunt ook sitedeals.nl proberen, maar ik denk dat je daar ook geen goede prijs krijgt. Bedenk ook dat er zoveel webshops te koop staan op het moment, zeker in de fashion branche, dat dat ook de prijs drukt.

Webshopovername en Brookz zijn professioneler dan een marktplaats of Sitedeals. 

Ik koop en verkoop regelmatig webshops. 

Echter zijn er regelmatig verkopers die denken dat ze een miljoenenbedrijf hebben terwijl het bij lange na niet waard is.

Of dat het het wel waard is maar dat de markt waarin de webshop opereert veel lagere verkoopprijzen kent. Fashion lijkt mij zo'n markt. 

Vandaar de vraag: Is de verkoopprijs realistisch? 

Link naar reactie
  • 0
Op 31-1-2022 om 11:23, Pomper zei:

Webshopovername en Brookz zijn professioneler dan een marktplaats of Sitedeals. 

Ik koop en verkoop regelmatig webshops. 

 

 

Kijk, ligt het dus inderdaad aan mijn omgeving :-)

Automatisering: Implementatie en beheer van uw bedrijfssoftware

Consultancy: Advies en onderzoek naar uw applicatielandschap

Hosting: Full-service websitebeheer

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    9 leden, 253 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.