• 0

Bedrijfswinst omzetten in vastgoed (verhuur)

Hallo kenners, zit met het luxe probleem waarbij ik na moet gaan denken over bedrijfswinst en toekomstige inkomsten.  Hierbij zitten we te denken aan het verhuur van vastgoed, gewoon reguliere bewoning. Dus geen studenten kamers of vakantiewoningen. Aankoop zal voor 50% gefinancierd worden maar de vraag gaat over de daadwerkelijke invulling. Kan in de BV, heb een holding en een werkmaatschappij, maar kan het ook in prive doen met elk hun plus en min.

 

Fiscaal vriendelijks is natuurlijk in Box3, maar dan moet het wel een belegging zijn. Zelf advertenties maken, brieven schrijven, lekkende kraan vervangen etc zijn niet mogelijk. Want dan is het arbeid en geen belegging en kom je vanzelf in box 1 terecht. Wil je het echt in Box 3 houden, dan loop je al snel tegen het uitbesteden van bepaalde zaken naar een commercieel bedrijf. Dus ja minder belasting, maar dus ook gelijk minder inkomen.  Ook de situatie waarbij je een verouderd exemplaar koopt, en met wat investering verhuur klaar maakt valt in Box 1, want je kunt niet klussen in Box3. Dus ook hier zal je relatief 'duur'  (=turnkey) moeten inkopen waarbij je minder inkomsten krijgt om minder belasting te betalen.

 

Daarom zit ik er eigenlijk aan te denken om het vastgoed vanuit de BV te doen.  Hierbij besef ik mij dat ik dan ook belasting moet betalen over de toekomstige verkoop winst, wat natuurlijk een nadeel is, maar nog altijd voordeliger dan prive in Box 1. Investeringskosten zijn aftrekbaar, dus ik kan een huis in mindere staat kopen en opknappen, waardoor ik in een andere vijver aan het vissen ben dan de investeerders in Box3 en daarmee waarschijnlijk een hoger rendement kan halen.

 

Welke schokkende reden ben ik vergeten mee te nemen in mijn afweging Box1/Box3/BV? 

 

 

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

1 antwoord op deze vraag

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    11 leden, 214 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.