HL ledenaantal en statistieken

Aanbevolen berichten

Mod comment:

Discussie over ledenaantallen, vermeende packagedeals en statistieken afgesplitst van "HL-ers in de Media"-topic

 

Yep, een package deal. HL bannert op De Ondernemer sinds de nieuwe look is doorgevoerd en nu een advertorial erbij. Leest lekker weg. Andersom wordt een selectie van berichten van De Ondernemer hier op het forum aangestipt. Vroeger of later komt de Persgroep langs om het forum over te nemen. Pas maar op! Daar verstaan ze iets heel anders onder community management...

 

Qua getallen is de vraag terecht of het cumulatief aantal mensen dat zich registreert wel een getrouw beeld is van het aantal actieve deelnemers, en het cumulatief aantal vragen en antwoorden wel een idee geeft van de content die toegankelijk is. Een groot deel van die vragen en antwoorden zijn immers vrijwel niet meer te vinden, niet via Google en niet via de interne zoekmachine.

 

Is er nog echte persaandacht voor het twintigjarig bestaan?

 



 

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Link naar reactie

 

 

43 minuten geleden, TwaBla zei:

Qua getallen is de vraag terecht of het cumulatief aantal mensen dat zich registreert wel een getrouw beeld is van het aantal actieve deelnemers

 

Ik vind die vraag eerlijk gezegd net zo irrelevant als het cumulatieve aantal leden 

Ik ken genoeg regelmatige lezers die helemaal geen lid zijn, maar wel groot fan. 

 

Per saldo komt het gros van de reacties op dit forum van een harde kern van 100 leden, waarvan een stuk of 10-20  veelposters, maar ook daar is helemaal niets mis mee : die 100 leden bereiken een veel groter publiek.

 

45 minuten geleden, TwaBla zei:

en het cumulatief aantal vragen en antwoorden wel een idee geeft van de content die toegankelijk is. Een groot deel van die vragen en antwoorden zijn immers vrijwel niet meer te vinden, niet via Google en niet via de interne zoekmachine.

Ik heb even de proef op de som genomen, maar ik kom een aantal maatgevende topics van 10 jaar en ouder gewoon tegen in google én de interne zoekfunctie (die recentelijk is vernieuwd) 

 

 

Ik adviseer over en bemiddel in verzekeringen voor ondernemers en bedrijven.

Vragen of offertes?  Contact

 

Link naar reactie
7 minuten geleden, Norbert Bakker zei:

Ik vind die vraag eerlijk gezegd net zo irrelevant als het cumulatieve aantal leden.

Ik ken genoeg regelmatige lezers die helemaal geen lid zijn, maar wel groot fan. 

 

Dat is ook een interessante statistiek. 

Je hebt deelnemers die vragen stellen en topics openen.
Je hebt deelnemers die reageren.
Je hebt deelnemers die alleen lezen.

En je hebt lezers die geen deelnemers zijn.

Maar er zijn ook deelnemers (ooit geregistreerd) die geen vragen stellen, niet reageren en niet meer lezen. Daarom is de vraag wel relevant, al mag ieder uiteraard voor zich bepalen wat relevant is.

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Link naar reactie

Participatieongelijkheid is een bekend fenomeen:

 

Quote

In most online communities, 90% of users are lurkers who never contribute, 9% of users contribute a little, and 1% of users account for almost all the action.

Uit: The 90-9-1 Rule for Participation Inequality in Social Media and Online Communities

 

Dat we een gespreid publiek bereiken, zien we ook terug in de mooi ronde statistieken van 2021: we hadden zo'n 3 miljoen pageviews in 2 miljoen sessies van 1,5 miljoen unieke bezoekers.

 

Uit de verhouding tussen deze drie kengetallen mag (of moet) je concluderen dat Higherlevel door de meeste bezoekers wordt gebruikt om even iets op te zoeken.

Link naar reactie
52 minuten geleden, TwaBla zei:

Vroeger of later komt de Persgroep langs om het forum over te nemen. Pas maar op! Daar verstaan ze iets heel anders onder community management...

 

Te laat, DPG is jaren geleden al langsgeweest (of was dat de Telegraaf)?  DPG heeft sindsdien veel leukere hapjes gevonden, zoals Independer

 

 

14 minuten geleden, Ward van der Put zei:

Uit de verhouding tussen deze drie kengetallen mag (of moet) je concluderen dat Higherlevel door de meeste bezoekers wordt gebruikt om even iets op te zoeken.

 

Die regelmatige lezers - die ik uit andere hoofde tref of spreek - geven aan dat ze af en toe op het forum kijken, en dat is dan niet per sé om iets specifieks op te zoeken. 

 

Sommige mensen - waaronder  ook ik los van het mod zijn - checken gewoon af en toe de voorpagina van HL op interessante content, net als ze dat doen op nu.nl, AD en teletekst. 

 

 

Ik adviseer over en bemiddel in verzekeringen voor ondernemers en bedrijven.

Vragen of offertes?  Contact

 

Link naar reactie
(aangepast)
3 uur geleden, Norbert Bakker zei:

Ik vind die vraag eerlijk gezegd net zo irrelevant als het cumulatieve aantal leden.

 

Sinds het trechterbekervolk telt Nederland 89 miljoen* bewoners cumulatief. Daar hoor je zelden iets over. :thinking-face: Best een leuke stat, dat wel.

 

* Getal aangepast na lezing van wetenschappelijke schatting.

aangepast door TwaBla
getal aangepast

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Link naar reactie
(aangepast)
2 uur geleden, Mikky Vrolijk zei:

 Twabla doet een aanname v.w.b. de package deal :face-with-rolling-eyes: 

 

Het zal geen toeval zijn dat er tegelijk een advertorial (branded content) over Higherlevel verschijnt op/in De Ondernemer, terwijl er ook een bannercampagne loopt voor het vernieuwde forum op dit platform van de Persgroep. Zoiets wordt ingekocht Ondernemersplein / Rijksdienst voor Ondernemend Nederland.
 

Dat loopt parallel aan versterkte aandacht op dit forum voor artikels in De Ondernemer.

 

[Artikel] Wordt dit kabinet nog wat zzp-vriendelijker?

[Artikel] Kamer ontevreden dat vestigingsadressen makkelijk zijn op te vragen bij de KvK

 

Op zich zou toenadering tussen deze twee platforms prima zijn. Dat lezers van De Ondernemer nog even komen nakaarten op Higherlevel. :smiling-face-with-sunglasses:

 

aangepast door TwaBla

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Link naar reactie
(aangepast)
Quote

mod comment

Off topic discussie over ledenaantallen, participatiegraad en (vermeende) packagedeals verwijderd, 

Is er een (uitgebreide) rapportage of statistiek over 2021 publiek beschikbaar te maken voor bezoekers, ledenaanwas en gebruik (aantallen berichten) voor Higherlevel.nl? Op jaarbasis en op maandbasis?

 

Mvg,

 

Wigbolt

aangepast door Wigbolt
Link naar reactie
(aangepast)

Misschien moet ik dan uitgebreid niet tussen haakjes schrijven?:winking-face:

Kunnen statistieken op jaarbasis en niet-cumulatief gedeeld worden of niet (transparantie)? Wat gebeurt er nu in 2019, 2020 en 2021 voor algemeen geinteresseerden?

 

Mvg,

 

Wigbolt

aangepast door Wigbolt
Link naar reactie
(aangepast)

Dat is gewoon een open vraag...

 

...voor hét ondernemersforum van Nederland met partners en gefinancierd door als bekend of als genoemd.

 

Werkt het nieuwe platform en gaat het nieuwe design nog beter werken?

 

Ik zou best nog een keer de inspanningen en prestaties van de oude technisch beheerder willen vermelden in het kader van het succes van ondernemersplatform Higherlevel.nl. Dat heeft nog niemand expliciet genoemd.:face-blowing-a-kiss:

 

Mvg,


Wigbolt

aangepast door Wigbolt
Link naar reactie
Op 10-2-2022 om 11:51, TwaBla zei:

Dat loopt parallel aan versterkte aandacht op dit forum voor artikels in De Ondernemer.

Zeker, maar zonder enige afspraak of deal daarover. Alles wat aandacht krijgt bloeit vanzelf.  

Sinds het artikel staat deondernemer bij mij bijvoorbeeld ook in het vaste rijtje regelmatig te checken nieuwsbronnen voor leuke te delen content op Twitter, Linkedin en HL.

 

Vast dus dat ik in de toekomst vaker een link van de ondernemer plaats. Met "packagedeals" heeft dat echter niets te maken, dus bespaar me aub die onnodige complot-theoriën :face-blowing-a-kiss:

Ik adviseer over en bemiddel in verzekeringen voor ondernemers en bedrijven.

Vragen of offertes?  Contact

 

Link naar reactie
In Memoriam
Retired Mod     11,3k 479

Ik bevestig Norbert zijn reactie. We hebben géén barterdeal. 

 

Op 10-2-2022 om 11:51, TwaBla zei:

Op zich zou toenadering tussen deze twee platforms prima zijn. Dat lezers van De Ondernemer nog even komen nakaarten op Higherlevel. :smiling-face-with-sunglasses:

 

Precies dat ! De artikelen die er gedeeld worden van deOndernemer op ons forum zijn puur en alleen omdat het interessante onderwerpen zijn die ook vaak op ons forum besproken worden. Niet alleen van  deOndernemer maar ook andere uitgevers/instanties worden artikelen gedeeld.

Al is dat bij vele andere uitgevers veel minder/niet te doen, omdat die nu eenmaal de constructie hebben dat je alleen met een betaald abonnement de artikelen kan lezen. En dan heeft het weinig zin om die te plaatsen/delen binnen onze artikelen board.

 

M.b.t. de banners: dat is een betaalde PR-campagne die we hebben ingezet voor de naamsbekendheid van ons forum.  Uitgevoerd door DPG (waar ook deOndernemer onder valt). 

Dat is geen toeval, maar kwam samen met het artikel goed uit !

 

 

 

Netwerken: Het gaat er niet om wie je bent, maar wie je kent !

Link naar reactie
(aangepast)
5 uur geleden, Mikky Vrolijk zei:

M.b.t. de banners: dat is een betaalde PR-campagne die we hebben ingezet voor de naamsbekendheid van ons forum.  Uitgevoerd door DPG (waar ook deOndernemer onder valt). 

Dat is geen toeval, maar kwam samen met het artikel goed uit !

 

Er lopen hier twee zaken door elkaar. De Ondernemer plaatst het label branded content bij het artikel omdat daarvoor ook betaald is. De Persgroep is een nette uitgeverij die doorgaans aangeeft welke verhalen door de redactie gemaakt zijn en welke in opdracht van de advertentie-afdeling en een adverteerder geplaatst worden. Het artikel over HL is dus eigenlijk een advertentie met de look van een redactioneel artikel. Een advertorial, al lijkt die term in onbruik geraakt.

 

Een andere nieuwe term is native advertising. Gedraag je als de inboorlingen, dan denken ze dat je erbij hoort. Een leuk voorbeeld is misschien De Jeugd van Tegenwoordig die in een vlog-serie voor KIA op zoek gaat naar gamechangers en innovatie. Zou zo op HL kunnen. Ook vanwege De Jeugd-grappen over sponsoring. Maar dat terzij.

Omdat het artikel over HL verscheen terwijl de banner-campagne begon te lopen, gebruik ik het woord package deal. Het is geen toeval dat artikelen van De Ondernemer ook ineens aandacht krijgen op dit forum, maar ik geloof meteen dat die links geen onderdeel zijn van de afspraken. 

Je zou verwachten dat ondernemers het verschil tussen een advertentie en redactionele aandacht kennen, maar er schijnen veel mensen te denken dat het NOS Journaal betaald wordt wanneer daar bedrijfsnieuws aan bod komt. Andersom is het terecht om even te melden dat je ervoor betaald hebt als jouw branded content in de media verschijnt en niet net te doen alsof je verrast bent.

 

Goh: een paasei!

 

Het artikel is verder informatief en een mooi portret van enkele oudgedienden op dit forum. Er staan wat getallen bij waaruit blijkt dat het aantal mensen dat zich hier in twintig jaar heeft ingeschreven blijft groeien, dat er meer dan zestigduizend topics zijn geopend waar zo'n zeshonderdduizend keer op gereageerd is. De forumstats die geopenbaard worden. Dat zijn indrukwekkend getallen vanuit historisch perspectief. Past ook wel bij een jubileum.

 

Zou je zulke stats door een ondernemersbril bekijken, dan was je waarschijnlijk vooral geïnteresseerd in de ontwikkeling en niet in de optelsom. Wat zijn bewegingen in de cijfers? Waar groeien we, waar glijden we af en waar schieten we tekort? Ik gebruik het woordje we met aarzeling, want voor je het weet wordt dat als ongewenste bemoeienis, kritiek of hoon ervaren.

Terwijl bijvoorbeeld het aanstippen van relevante of opvallende (redactionele) artikels in media als De Ondernemer (of het noemen van leuke campagnes zoals die met De Jeugd) een verrijking van het forum is, omdat ze een andere dynamiek opleveren dan standaard vraag-en-antwoord topics. Geïnteresseerde deelnemers gaan kletsen en soms ontstaat er discussie. Dat versterkt de 'gemeenschap' en maakt dat HL meer kan zijn dan een platte vraagbaak. Zelfs een felle discussie heeft dat effect: love to hate

 

Zo'n gemeenschap (ook wel stamtafel) is nodig - en liefst met een beetje brede en diverse basis - zodat dit forum ook mensen van dienst kan zijn die vanuit een ver buitenland een toekomst in Nederland zoeken als meubelmaker, om maar een extreem zijspoor te noemen.

 

Die diversiteit mag van mij zelfs een bestaansvoorwaarde zijn, want anders degradeert HL geleidelijk naar een vraagbaak die gerund wordt door een groep van professionele adviseurs. Dat is geen kritiek op de laatste groep (het is zelfs fantastisch dat jullie zoveel tijd ter beschikking stellen :smiling-face-with-hearts:) maar voor de balans en dynamiek is een bredere basis beter. Ook maar een mening, uiteraard.

 

Zo kan HL wellicht nog eens twintig jaar mee. Als levendige gemeenschap van ondernemers, vraagbaak voor zakelijk advies en discussieplatform voor ondernemerschap.

 



 

aangepast door TwaBla

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Link naar reactie

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuw account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    7 leden, 267 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.