• 0

Kindervakanties (wetgeving)

Geachte lezer,

 

Ik heb een vraag over de wetgeving omtrent het organiseren van kindervakanties. Wij willen dit jaar vakanties organiseren voor kinderen tussen de 12 en 16 jaar oud die dan ook op de camping blijven overnachten waar wij dan verantwoording over hebben. Nu vragen wij ons af of hier wetgeving voor bestaat waar wij ons aan moeten houden, met Google kom ik niet heel ver en vind je voornamelijk wetgeving voor de kinderopvang.  Heeft iemand hier ervaring mee en zo niet weten jullie  wat mogelijk  de vervolg stappen zijn die ik kan nemen?

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

4 antwoorden op deze vraag

  • 2

Beste Benjamin, allereerst welkom op Higherlevel!

 

2 uur geleden, Benjamin_01 zei:

Nu vragen wij ons af of hier wetgeving voor bestaat waar wij ons aan moeten houden,

Voor zover mij bekend is daar geen specifieke wetgeving over. Wel allemaal deelwetgeving over o.a. vergunningen,  veilige omgeving, gebruik deugdelijk (spel)materiaal, regels omtrent vervoer enzovoorts.

 

2 uur geleden, Benjamin_01 zei:

Heeft iemand hier ervaring mee en zo niet weten jullie  wat mogelijk  de vervolg stappen zijn die ik kan nemen?

Ik raad je aan om contact op te nemen met de RECRON en/of de VeBON: dat zijn branche-organisaties voor recreatie en buitensport die je niet alleen kunnen vertellen welke wettelijke minimum-eisen er gelden, maar ook welke aanvullende maatregelen en normen verstandig zijn voor jou, je medewerkers, de kinderen en hun ouders. 

 

Met andere woorden: voldoe niet alleen "slechts" aan de wet! 

 

Zo hebben RECRON en VeBON ook een eigen kwaliteitskeurmerk ontwikkeld, en als je je daar aan houdt kun je ook de restrisico's van ongevallen en aansprakelijkheid als onderneming goed en goedkoop via deze partijen verzekeren.

Beluister mijn nieuwste podcast: de verplichte AOV, wat moet jij er mee?

 

Link naar reactie
  • 1

Welkom op Higherlevel!

 

1 uur geleden, Benjamin_01 zei:

Nu vragen wij ons af of hier wetgeving voor bestaat waar wij ons aan moeten houden

Je bent als organisator verantwoordelijk voor de veiligheid van de kinderen, en dat loopt van de bescherming van hun persoonlijke gegevens tot het gebouw waarin ze slapen, de boterhammen die ze voorschotelt en de speeltoestellen waar je ze op laat spelen. Als je kijkt waar kinderopvang direct en indirect mee te maken krijgt is dat een aardig startpunt.

Met vriendelijke groet, Ron van der Kolk MSc MBA

 

Ik werk via Inflection als interimmanager voor de publieke sector aan betere

dienstverlening, bedrijfsvoering & informatievoorziening door de overheid. 

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    5 leden, 213 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.