• 0

Huisstijl: zelf printen / of laten drukken

Ik weet niet zeker of hij goed staat hier maar volgens mij hoort dit bij ondernemen algemeen, anders mijn escusses.

 

Binnekort start ik mijn eigen onderneming. Een vriend van mij heeft hiervoor een huisstijl gemaakt, deze bestaat uit:

 

Logo,briefpapier, vervolgvel, visitekaartjes, enveloppen met en zonder venster, adresstickers, met vriendelijke groeten kaart, rapportomslag, CD-stickerlabel,CD-inlegvel en CD-booklet.

 

 

Nou wil in deze huisstijl natuurlijk ook echt gaan gebruiken, maar ik loop tegen 1 probleem op, wat is wijsheid? Het geheel laten drukken of zelf een laserprinter aanschaffen en alles printen? Ik vind het moeilijk om in te schatten hoeveel ik nodig heb de eerste jaren, maar het wordt een eenmanszaak met mischien op een jaar tijd ongeveer 150 facturen....

 

Hoe hebben jullie dit gedaan, wat zijn jullie ervaringen, aan welke kosten moet ik ongeveer denken?

 

 

 

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

11 antwoorden op deze vraag

  • 0

Hoi Paulm,

 

Ik ben zelf ook startende met mijn onderneming, en heb net visitekaartjes laten drukken bij vistaprint, www.vistaprint.com.

Ik heb ze nu een week binnen en de kwaliteit is goed, alleen is het formaat iets afwijkend, ze zijn iets minder hoog.

Ik heb nu 1000 kaartjes voor 90 euro, dus dat is wel een goede deal.

 

Ik kan me herinneren dat er ergens ook al een draadje over loopt hie rop HL.

 

gevonden: https://www.higherlevel.nl/forum/index.php?board=14;action=display;threadid=7999;start=0#msg64291

 

Groetjes martijn spelt

 

Link naar reactie
  • 0

maestro, gebruik even de zoekfunctie, er is al veel geschreven op dit forum over drukwerk. Een vaakgehoord advies is: niet beknibbelen op je drukwerk, gewoon naar een drukker gaan die kan je een mooie prijs geven en dan heb je echte kwaliteit. Een laserprinter is misschien goedkoper wat betreft productie, maar vraag je af welke impact die kwaliteit heeft op je klanten en prospects. Goedkoop is doorkoop, en het is toch je "visitekaartje".

Download: Capture. Deliver. Excel. to learn about the principles, strategies and processes of business writing.

Link naar reactie
  • 0

elke drukker kan en wil je adviseren over handige oplages.

 

ik heb voor:

2000 vel kop-papier;

2000 vel volg-papier;

1000 dienstenveloppen a5;

1000 vensterenveloppen a5;

1000 adresstickers;

2000 visitekaartjes (2 zijdig bedrukt)

 

alles full color, euro 1250 betaald.

 

het is nog steeds een dagelijks genot alles zo uit de doos te kunnen pakken, in plaats van zelf gaan prutsen.

 

succes.

Pitch Coach | Pitch Trainer | Public Speaker | Sparring Partner | Mentor | Pitcholoog (c)

"Your product, idea or business deserves a great pitch. I love to help you!"

Link naar reactie
  • 0

Uit de archieven van FAQ Commercie & Marketing :

 

https://www.higherlevel.nl/forum/index.php?board=14;action=display;threadid=7038

 

# Algemeen : bedenk dat dit vormen van communicatie zijn. Het zegt dus iets over je bedrijf. En het moet een effect hebben, opvallen : verrassing, herkenning. Saaie communicatie vergeet je en dat was nou net niet de bedoeling.

* Ik vind dat een logo simpel en herkenbaar maar vooral goed te reproduceren moet zijn. Ik hou erg van het KISS principe (Keep It Simple Stupid). Ondanks dat het technisch mogelijk is om met 16 kleuren, 3 laklagen en bladgoud iets te drukken hoeft niet te betekenen dat het ook MOOI is.

Je wilt professioneel en serieus overkomen. Dat hoeft niet saai te zijn, dat mag best spannend. Maar schreeuwerig en overdone komt niet serieus over Ligt er natuurlijk ook nog aan wat voor tent je hebt. Als je directeur bent van een administratiekantoor wil je een simpel saai kaartje. Ben je directeur van een bedrijfje dat houseparties organiseert (zoals ID&T bijv), dan wil je misschien wel zo'n heftug kaartje. (Zaphod)

 

JanCees van Westering in Bizz over logo’s en huisstijl: http://www.bizz.nl/archief/Search.asp?modus=Show&ArtikelID=995247#

 

# Wat kosten visitekaartjes ?

https://www.higherlevel.nl/forum/index.php?board=14;action=display;threadid=4597

Ervaringen met visitekaartjes : https://www.higherlevel.nl/forum/index.php?board=14;action=display;threadid=7999

# Wat zijn richtlijnen voor een goede bedrijfsnaam ?

Zie : http://www.technopartner.nl : Kijk onder "Ga Pionieren", dan onder "marketing/communicatie" en kies dan voor : "Namen kiezen"

# Hoe schrijf je goede zakelijke teksten ?

Hier hebben we alweer de luxe van een groot netwerk. Ons lid Ilja van Roon heeft hiervoor een gratis website gemaakt : www.principlesofwriting.com die uitlegt hoe je goede zakelijke teksten moet schrijven. Je kan hier ook een e-bookje downloaden. N.B. : de site is in het Engels.

Link naar reactie
  • 0

Opties genoeg, maar mijn persoonlijke gebruik/aanpak:

 

- Visitekaartjes laat ik doen door een drukker / copytoko, leveren een mooi resultaat met machines die ik er niet voor wil aanschaffen.

 

- Briefpapier etc. print ik direct mee - maar er komt bij mij meestal pas papierwerk kijken op het moment van factureren (heeft dus geen salesvoordeel meer).

 

- Voor enveloppen heb ik een ouderwetse stempel, maar die zouden evt ook door de laserprinter kunnen.

 

In het algemeen zou ik zaken die een duidelijke presentatiewaarde hebben (visitekaartjes, evt briefpapier voor aanbiedingen etc., kaartjes, cd-hoesjes voor demo's) laten drukken door een specialist. Voor het overige denk ik dat je kunt volstaan met een strakke print op een goed stuk papier.

Link naar reactie
  • 0

Opzich voor het kwaliteitsverschil zou ik het kunnen printen. De laserprinter die ik in ons bezig heb is een zeer goede epson printer met fantastische kwaliteit.

 

Ik ga me toch nog eens verdiepen in de totaalprijs maar ik denk dat ik al snel rond de €1600 uit zal komen.

Link naar reactie
  • 0

Hallo Paul,

 

Mijn advies aan jou is simpel. Als je geld genoeg hebt om alles mooi te laten drukken, gewoon doen. Moet je net als de meeste starters keuzes maken over de zaken waarin je je beperkte budget investeert, dan zou ik hetvolgende overwegen.

 

1. Mooie visitekaartjes laten drukken bij een drukker in de buurt (of die van Nonex) waarvan je vooral over de inhoud hebt nagedacht. Visitekaartjes worden lang bewaard en daar kan vaak meer en betere informatie op dan de meeste ondernemers denken.

 

2. Complimentenkaartjes en CD-inlegvellen kun je wellicht van dezelfde dikte laten zijn als je visitekaartjes en samen op 1 vel laten drukken wat de kosten aanzienlijk drukt.

 

3. Bij mij gaan alle offertes, voorstellen en correspondentie tegenwoordig per e-mail. Daar is geen briefpapier of ander drukwerk voor nodig. Vraag je af hoe dat bij jou zal gaan en bestel eventueel weinig briefpapier en volgvellen. 500 exemplaren oid zodat je de eerste 1 tot 2 jaar genoeg hebt. Het meeste papier wordt namelijk weggegooid omdat de gegevens sneller wijzigen dan bij druk werd verwacht of omdat met toch liever iets anders wil. Het mag dan niet veel meer kosten, maar weggegooid geld blijft geld.

 

4. Enveloppen en adresstickers worden meteen na ontvangst weggegooid. Het gaat immers om de inhoud van de envelop. Daarnaast zijn ze veel duurder dan ander drukwerk. Wat mij betreft een slechte investering voor een starter met beperkt budget. Een stempel zoals Benm heeft lijkt me een betere investering.

 

5. Hoe vaak heb je CD-labels en booklets etc nodig? Waarschijnlijk kun je die prima zelf printen. Waar dat bij visitekaartjes vaak als onprofessioneel wordt gezien (met name omdat je het aan de papierkwaliteit en het snijwerk ziet) wordt het voor dergelijke zaken beter geaccepteerd.

 

Ik hoop dat je hier iets mee kunt en wens je veel succes met alle keuzes en andere startersperikelen.

 

Karen

Ondernemer achter dé lesmethode ondernemerschap voor het MBO www.isondernemenietsvoorjou.nl

Daarnaast die van www.calimeromarketing.nl en www.ondernemersfacts.nl

Link naar reactie
  • 0

Wij hebben alleen de kaartjes laten drukken. Briefpapier en enveloppen printen e met een samsung clp500. Perfecte kwaliteit en geen nadelen ondervonden dusver. Overweging bij ons was; veel zaken met buitenland dus veel email en naar verwachting weinig correspondentie via papier. Is goed uitgepakt. Het ontwerp van briefpapier en enveloppen is wel door een designer gedaan.

 

Ondernemer en Leancoach. Begin vandaag nog met Lean en krijg rust, regelmaat en resultaat!

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    8 leden, 224 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.