• 0

Regelgeving m.b.t. winacties webshop

Goedenavond iedereen,

 

Ik heb een vraagje. Ik zit met het idee om een webshop te starten waarbij winacties centraal staan. Ik wil simpele alledaagse producten gaan verkopen en iedere klant maakt kans op een mooie prijs. Ik wil bijvoorbeeld bij iedere 100 bestellingen 1 prijs uitreiken aan een willekeurige klant.

 

Nu heb ik veel gelezen over kansspelen en dergelijke en er heerst nog enige onduidelijkheid hierover bij mij. Waar ik beslist niet op doel is het organiseren van een kansspel als zijnde een loterij, hier heb je natuurlijk een vergunning voor nodig. Ik wil een zogenoemd promotioneel kansspel organiseren. Hiervoor is geen vergunning nodig en het dient ter promotie van een product, dienst of organisatie. Echter heb ik enkele vragen over de voorwaarden, en wellicht dat sommige van jullie hier raad mee weten of eerder tegenaan zijn gelopen.

 

Mijn plan is dus simpele artikelen te verkopen en voor elk artikel een winactie te organiseren (dus promotie van een product). Als ik 100 artikelen in mijn webwinkel aanbiedt, wil ik dus 100 winacties voeren. Hierbij wil ik bijvoorbeeld bij iedere 100e bestelling een prijs uitreiken. Ik ben nog een beetje onzeker over de volgende zaken/voorwaarden:

  • Deelname moet gratis zijn en bij de aankoop van het product doe je automatisch mee. Het product is dus niet gratis, maar de deelname wel. Ik neem aan dat dit correct is?
  • Per product, dienst of organisatie mag je maximaal 1 keer per jaar een promotioneel kansspel aanbieden. Ik wil dus per product een kansspel aanbieden, hetzij 100 winacties bij 100 verschillende artikelen. Dit is voor mij een iets lastigere zaak, mag dit?
  • Er mogen maximaal 20 trekkingen zijn. Mijn vraag hierbij is, stel dat ik bij elke 100e bestelling van een armband 1 gouden ketting weggeef, mag ik dan in totaal 20 gouden kettingen weggeven bij 2000 bestellingen (20 trekkingen) en daarna is het promotioneel kansspel van 100e armband = 1 gouden ketting voorbij voor dit jaar?
  • Het prijzenpakket mag maximaal 100.000 euro bedragen, maar is dit per promotioneel kansspel? Dus als ik 100 promotionele kansspelen heb, dan mag ik ter waarde van 10 miljoen euro prijzen weggeven? Dit is even voor mijn begrip, ik ga bij lange na niet eens 100.000 euro aan prijzen weggeven over 100 kansspelen.
  • Jullie zien het waarschijnlijk al, maar ik twijfel tussen twee scenario's; een prijs weggeven aan de 100e besteller van een product, of bij 100 bestellingen van een product willekeurig iemand uitkiezen. Iemand zelf uitkiezen kan natuurlijk selectief overkomen, terwijl de 100e besteller in principe willekeurig is. Hoe werkt dit? De trekking moet natuurlijk ook volgens de kansspelautoriteit eerlijk zijn.

 

Ik ben benieuwd of jullie mij een handje op weg kunnen helpen! Alvast bedankt!

 

Groetjes,

Robin

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

3 antwoorden op deze vraag

  • 0

Goedemiddag,

 

Je focus ligt heel erg op dit kansspel idee, maar heb jij al een potentieel succesvol idee voor een webshop? Een goedlopende webshop lijkt mij de basis. Vervolgens kun je ter promotie een dergelijke actie eraan hangen.

 

Mag ik vragen waarom je dit graag wil? Het gaat over het weggeven van een artikel zonder tegenprestatie.

Link naar reactie
  • 0

Dank voor jullie reacties. Er is inderdaad een soortgelijk topic, alleen krijg ik daar geen antwoord op een aantal vragen, vandaar dus dit topic.

 

cp1234, klopt, de focus ligt inderdaad op het kansspel idee. Ik heb leuke producten die ik wil gaan verkopen, maar ik wil dat acties centraal staan binnen mijn webshop om zo de klant te belonen. Je laatste zin snap ik niet helemaal, waarom gaat het om het weggeven van een artikel zonder tegenprestatie? De klant koopt een product in mijn webshop en krijgt deze thuisbezorgd. Bij de aankoop van het product maak je ook kans op het winnen van iets.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    9 leden, 215 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.