• 0

Bankzitters en/of studenten

Heb even een vraagje.... Stel ik heb een beperkt budget en wil een PoC laten ontwikkelen van een nieuwe internetapplicatie. Heeft iemand misschien ervaring met de inzet van Studenten/Stagaires en eventueel bankzitters ( ;) gevoelig onderwerp) die assistentie hebben geboden?

 

Mensen die interesse hebben kunnen me ook een PM sturen....

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

10 antwoorden op deze vraag

  • 0

wat is een PoC, Proof of Concept?

 

studenten, stagiaires: ik raad je aan ervaren ontwerpers/programmeurs te nemen, die kennen het klappen van de zweep. Onervaren mensen vallen in alle valkuilen die ervaren mensen al een paar keer hebben omzeild.

 

bankzitters: als ik de detacheerders om me heen zo hoor, hebben ze vrijwel geen bankzitters meer. je moet je ook afvragen waarom iemand nu bankzitter zou zijn, te weinig kwaliteiten?

 

Pitch Coach | Pitch Trainer | Public Speaker | Sparring Partner | Mentor | Pitcholoog (c)

"Your product, idea or business deserves a great pitch. I love to help you!"

Link naar reactie
  • 0

Met een beperkt budget raad ik je aan om toch professionals in te huren. Eén en ander is ook afhankelijk van hoeveel tijd je ervoor hebt. Als je tijd genoeg hebt, zou je het altijd met een clubje studenten kunnen proberen, en als dat dan niks wordt alsnog professionals in kunnen huren. Die professionals hoeven echter niet persé NL-professionals te zijn; je zou ook kunnen denken aan Oost-Europa of India bijvoorbeeld.

 

Afhankelijk van het soort product en programmeertaal, zou ik je daarin zelfs wellicht op weg kunnen helpen.

Life is like a roll of toilet paper. The closer you get to the end the faster it goes.

Link naar reactie
  • 0

Met een beperkt budget raad ik je aan om toch professionals in te huren.

 

Daar ben ik het iha mee eens. Maar ik heb zelf een tegenvoorbeeld: ik heb 's een applicatie laten ontwikkelen door een werkstudent en twee professionals, en alleen het stuk van de werkstudent werkte naar behoren.

 

Zoek in ieder geval mensen die werken volgens xp of rapid prototyping, dan kun je zelf tijdig bijsturen.

 

dagdag

Christine

Link naar reactie
  • 0

Zelf heb ik samen met een klasgenoot een webdesign bedrijfje

Het is helaas zo dat de grotere bedrijven liever hun opdrachten niet laten uitvoeren omdat ze denken dat wij het niet serieus nemen, het niet aan kunnen oid.

 

Hierdoor komen wij vaak automatisch bij de kleinere bedrijven die het puur voor het geld doen, omdat ze dan goedkoper uit zijn.

 

Ik vind het erg jammer dat het op deze manier moet, want wij hebben vaak hetzelfde te bieden als de grotere bedrijven alleen voor vaak minder geld. Wij hebben geen kantoorpand, geen dure pakken, geen vaste lasten etc waardoor wij vaak hetzelfde voor veel minder kunnen aanbieden.

 

Het kan echter wel dat wij er iets langer over doen, omdat wij ook nog met studie etc bezig zijn. Het is echter niet zodat wij er niets voor doen of denken dat het wel zal komen. Daardoor denk ik dat de ondernemers vaak de studenten als een soort van 2e keus zullen nemen. Wat heel jammer is, want de meeste serieuze studenten presteren zeer goed.

Nieuwe internetsite?

www.design4web.nl

Link naar reactie
  • 0

Designs ligt weer anders. Ik weet niet precies wat jullie voor diensten aanbieden maar grote bedrijven willen vaak liever hele websites, zodat ze zelf niet hoeven te gaan knutselen.

 

Daarnaast kunnen webdesigns , in tegenstelling tot scripts, makkelijk gestolen worden. Bij (duurdere) grotere webdesign-bedrijven zijn ze er misschien zekerder van dat het geleverde werk uniek is.

Link naar reactie
  • 0

 

Ik vind het erg jammer dat het op deze manier moet, want wij hebben vaak hetzelfde te bieden als de grotere bedrijven alleen voor vaak minder geld. Wij hebben geen kantoorpand, geen dure pakken, geen vaste lasten etc waardoor wij vaak hetzelfde voor veel minder kunnen aanbieden.

 

 

Je kunt op prijs of op kwaliteit concurreren. Als je op prijs concurreert moet je ook accepteren dat mensen je product kopen omdat je zo goedkoop bent. Als je dat niet wilt en op kwaliteit wilt concurreren, dan moet je een prijs vragen die past bij je kwaliteit. Als iemand op de makrt tegen me zegt' het allerbeste horloge, voor slechts zes euro' dan haak ik af. Voor zes euro kan het nooit het beste horloge zijn. Als een juwelier me een horloge aanbiedt voor 1399,- euro, en zegt; 'dit is een van de beste die we hebben' dan vind ik het wel interessant.

 

Het kan echter wel dat wij er iets langer over doen, omdat wij ook nog met studie etc bezig zijn.

 

En dat is natuurlijk voor grote bedrijven wel van belang: als er iets is om slecht te scoren in een grote organisatie is wel het niet op tijd af hebben van producten, en zeker van producten die aan de buitenwereld getoond cq. gelanceerd moeten worden. Tegen een grote klant kun je nu eenmaal moeilijk zeggen dat hun opdracht moet wachten omdat je tentamenweek hebt..... of dat een wijziging in twee weken tijd niet uitgevoerd kan worden omdat jij het te druk hebt en het niet kan uitbesteden.

 

Hoe denk je dit soort situaties dan op te vangen bij een grote klant, laten we zeggen de ABN-Amro of Shell?

Link naar reactie
  • 0

 

En dat is natuurlijk voor grote bedrijven wel van belang: als er iets is om slecht te scoren in een grote organisatie is wel het niet op tijd af hebben van producten, en zeker van producten die aan de buitenwereld getoond cq. gelanceerd moeten worden. Tegen een grote klant kun je nu eenmaal moeilijk zeggen dat hun opdracht moet wachten omdat je tentamenweek hebt..... of dat een wijziging in twee weken tijd niet uitgevoerd kan worden omdat jij het te druk hebt en het niet kan uitbesteden.

 

Hoe denk je dit soort situaties dan op te vangen bij een grote klant, laten we zeggen de ABN-Amro of Shell?

 

Er is natuurlijk wel een verschil tussen ergens iets langer over doen en je afspraken niet nakomen. Afspraken kom ik altijd na!

Wat ik er eigenlijk mee bedoelde is dat bijvoorbeeld een bedrijf wat fulltime aan het werk is natuurlijk ook 40 per week aan het werken is. Als part-timer werk je 20 uur misschien in de week. Tijdens mijn afspraken hou ik hier dan ook altijd rekening mee en als ik er bijvoorbeeld 2 maanden over doen om een complete website op te leveren dan kan het goed zijn dat een full-time iemand er maar een maand over doet.

Nieuwe internetsite?

www.design4web.nl

Link naar reactie
  • 0

Designs ligt weer anders. Ik weet niet precies wat jullie voor diensten aanbieden maar grote bedrijven willen vaak liever hele websites, zodat ze zelf niet hoeven te gaan knutselen.

 

Daarnaast kunnen webdesigns , in tegenstelling tot scripts, makkelijk gestolen worden. Bij (duurdere) grotere webdesign-bedrijven zijn ze er misschien zekerder van dat het geleverde werk uniek is.

 

 

Wat wij leveren zijn complete internetsites die beschikken over een CMS waardoor de klanten hun eigen internetsite gemakkelijk kunnen onderhouden. De internetsites die wij leveren zijn compleet en op maat gemaakt per klant en zijn of haar specifieke eisen en wensen.

 

 

Over scripts doe "gestolen" of gekopieerd worden is bij ons geen sprake van.

Ik kijk namelijk altijd eerst naar mijn eigen, zou ik een aangepaste kopie willen hebben van een andere internetsite?

Nee

 

Dan doe ik dus ook voor mijn klanten niet en zullen alle internetsites er anders uitzien.

Nieuwe internetsite?

www.design4web.nl

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    9 leden, 218 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.