• 0

Wijziging bedrijf, geld in depot niet terug

Vage titel, maar waar het om gaat:

Op een website waarop je domeinnamen kunt catchen kon je geld in een depot stoppen zodat je niet elke keer een klein bedrag hoefde te storten.

Bij een interessante domeinnaam kon je aangeven dat je interesse had en werd 8 euro gereserveerd en van je account afgeschreven.

Als het catchen lukte was de prijs dus 8 euro, als het niet lukte werd het weer teruggestort op je account.

 

Nu is de website veranderd en kun je aangeven dat je interesse hebt in een domein via een biedsysteem, de hoogste bieder wint. Het systeem van een depot is dus afgeschaft.

Lukt het catchen dan kost de domeinnaam minimaal 35 euro.

Geld dat in het depot staat wordt als korting verrekend totdat het depot leeg is.

 

Probleem: ik wil graag het geld uit het depot terug omdat ik domeinnamen van 35 euro momenteel te duur vind na twee jaar coronacrisis.

Dat is echter niet mogelijk volgens de beheerder.

 

Zijn hier regels voor? Het is immers nog steeds mijn geld?

De Algemene voorwaarden staat niets (meer) in over het in depot hebben van geld.

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

7 antwoorden op deze vraag

  • 0

Het is lastig om hier iets over te zeggen zonder alle overeenkomsten en voorwaarden te zien.

 

Welk bedrag heb je nog in het depot zitten? Soms is het beter om – ongeacht hoe onrechtvaardig het ook voelt – je verlies te nemen en niet meer aan de situatie te denken.  

Link naar reactie
  • 0

Heb je bij het storten van het geld in het depot geen overeenkomst getekend, of voorwaarden ontvangen? Of wellicht per e-mail een bevestiging van de storting, met een verwijzing naar voorwaarden?

 

Of ben je toen alleen akkoord gegaan met de algemene voorwaarden, waar nu in ieder geval niks meer over het depot in staat?

Link naar reactie
  • 0
(aangepast)

Hoe het in het verleden met de algemene voorwaarden is gegaan kan ik niet achterhalen. De huidige voorwaarden zijn anders en kunnen ten allen tijden worden aangepast zoals er in staat vermeld.

Maar de vraag is: is het geld dat i depot staat van mij of van het bedrijf?

 

En het gaat mij om het feit dat er zonder aankondiging van de verandering in werkwijze maar vanuit wordt gegaan dat ik daar aan mee wil doen en dat mijn geld als korting gebruikt kan worden. Ik ben dus verplicht een product te kopen dat ineens 4 keer zo duur is om bij mijn geld te kunnen.

aangepast door DaMedia
Link naar reactie
  • 0
Op 25-2-2022 om 16:57, DaMedia zei:

Maar de vraag is: is het geld dat i depot staat van mij of van het bedrijf?

 

Dat ligt er mede aan wat er in het verleden is afgesproken.

 

Als jij dat niet meer weet, zou je het eventueel de leverancier kunnen vragen, als je die nog vertrouwt.

Branko Collin, front-end web developer / prototyper / Drupal-developer.

Link naar reactie
  • 0
1 uur geleden, Branko Collin zei:

Als jij dat niet meer weet, zou je het eventueel de leverancier kunnen vragen, als je die nog vertrouwt.

 

Op 24-2-2022 om 15:30, DaMedia zei:

Probleem: ik wil graag het geld uit het depot terug omdat ik domeinnamen van 35 euro momenteel te duur vind na twee jaar coronacrisis.

Dat is echter niet mogelijk volgens de beheerder.

 

De (eigenaar van) de website wil dus niet echt meewerken aan het terugstortverzoek, vandaar de vraag van TS hier, om te kijken welke rechten hij heeft.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    6 leden, 184 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.