• 0

Rekening opzeggen na staken onderneming, kan/mag dat direct?

(aangepast)

Goedendag,

 

Ik heb mijn onderneming gestaakt. Het leek me handig om, terwijl ik wacht op de uitnodiging van de belastingdienst om laatste aangiftes te doen, even de zakelijke bankrekening aan te houden. Nu kreeg ik een mailtje van de betreffende bank dat ze wederom de prijzen weer eens gaan verhogen. Daarnaast weet ik eigenlijk niet hoe lang het zal duren voor ik van de belastingdienst bericht krijg.

 

Eigenlijk vind ik het zonde om de rekening langer dan nodig aan te houden, kan ik die gewoon opzeggen of is er iets waardoor het beter is (of zelfs verplicht) om die tóch nog even aan te houden? Ik heb voor de zekerheid de afschriften en jaaroverzichten nog eens opnieuw gedownload allemaal voor het geval dat. 

aangepast door CLabs
leesbaarheid
Link naar reactie

Aanbevolen berichten

3 antwoorden op deze vraag

  • 1
59 minuten geleden, CLabs zei:

kan ik die gewoon opzeggen of is er iets waardoor het beter is (of zelfs verplicht) om die tóch nog even aan te houden?

Geen probleem om op te zeggen, je kunt nagekomen betalingen ook gewoon met een andere rekening doen (zoals je priverekening), zolang je het maar goed in je boekhouding verwerkt. Voor de historie inderdaad de afschriften bewaren, maar dat heb je gedaan. 

Met vriendelijke groet, Ron van der Kolk MSc MBA

 

Ik werk via Inflection als interimmanager voor de publieke sector aan betere

dienstverlening, bedrijfsvoering & informatievoorziening door de overheid. 

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    7 leden, 158 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.