• 0

Website snelheid testen

Aanbevolen berichten

13 antwoorden op deze vraag

  • 0
(aangepast)

headquarters, ik vind dit vanuit een andere branche met bestellingen met maatwerk wel een interessante vraag. Waarom zou je mobiele klanten wensen?

 

Voor mijn graveerwerk lijkt me dit gemiddeld genomen nog makkelijker dan voor jouw printbranche met bestanden toevoegen of artwork aanmaken en kleur- en maatvarianten van textiel. Mijn advies aan klanten is steevast: ga even achter een vaste computer met groot scherm zitten. Ik heb geen idee of dit ouderwets of achterhaald is.

 

Wat is dan alles meegenomen de belangrijkste factor? Gebruiksvriendelijkheid (usability) of snelheid? Of misschien beide? Of zorgvuldigheid en even rustig de tijd en moeite nemen om een bestelling op te geven? Zijn er misschien verschillende kanalen in te richten? Een zwaardere toepassing met meer mogelijkheden zal anders draaien of scoren dan een lichtere...

 

Met vriendelijke groet,

 

Wigbolt

aangepast door Wigbolt
Link naar reactie
  • 1
10 uur geleden, Gast zei:

Waarom zou je mobiele klanten wensen?

Omdat die ook omzet kunnen opleveren. Als jouw (potentiële) klanten een smartphone of tablet gebruiken voor hun online aankopen, is het zonde als jouw website in hun zoekresultaten op Google minder goed wordt gevonden. Google indexeert namelijk steeds meer mobile first, dus als jouw website niet goed (genoeg) is geoptimaliseerd voor mobiel gebruik, word je minder goed gevonden door mobiele gebruikers.

 

11 uur geleden, Gast zei:

Mijn advies aan klanten is steevast: ga even achter een vaste computer met groot scherm zitten. Ik heb geen idee of dit ouderwets of achterhaald is.

Naar mijn bescheiden mening is dat ouderwets en achterhaald. Betekent niet dat je dat niet meer zou moeten adviseren, maar je kunt nou eenmaal niet al je potentiële klanten stuk voor stuk adviseren om een desktop of laptop te gebruiken. Ze gebruiken nou eenmaal ook een smartphone en/of tablet en als ze dan geen soepele ervaring hebben op je website, is de kans groter dat ze afhaken.

 

11 uur geleden, Gast zei:

Wat is dan alles meegenomen de belangrijkste factor? Gebruiksvriendelijkheid (usability) of snelheid? Of misschien beide? Of zorgvuldigheid en even rustig de tijd en moeite nemen om een bestelling op te geven?

Dat hangt er vanaf wat het doel is. Om (organisch) bezoekers op je website te krijgen staat snelheid hoog op het lijstje. Een goede snelheid in het correct tonen van je content zorgt dan weer voor een hogere gebruikersvriendelijkheid. Om bezoekers tot aankoop over te laten gaan is usability weer erg belangrijk: de ervaring moet zo soepel mogelijk zijn. Snelheid is daar natuurlijk onderdeel van.

Als je website zo is ingericht dat het makkelijk is voor een bezoeker om zorgvuldig zijn bestelling te plaatsen, dan helpt dat mee. De focus op zorgvuldigheid lijkt me verder, in jouw geval, meer van belang om een klant na ontvangst van z'n bestelling nog steeds tevreden te hebben. Ondanks dat het herroepingsrecht maatwerk uitzondert, kan ik me voorstellen dat je liever een tevreden klant hebt.

 

11 uur geleden, Gast zei:

Zijn er misschien verschillende kanalen in te richten? Een zwaardere toepassing met meer mogelijkheden zal anders draaien of scoren dan een lichtere...

Het gemiddelde e-commerce platform is tegenwoordig wel in staat om op alle apparaten een goede gebruikerservaring te realiseren. Zowel WooCommerce als OpenCart - de platformen die headquartersen jij gebruiken - hebben zo te zien prima modules die ook in mobiele weergave goed functioneren. Snelheid van de website optimaliseren is bij grotere platformen vaak wel uitdagender, juist omdat er zoveel mogelijke modules en plug-ins zijn.

Link naar reactie
  • 0

Als je op een mobiel apparaat wil testen, kun je natuurlijk ook je eigen mobiele apparaten gebruiken. Dan krijg je een test die in Nederland en verder ook precies volgens je eigen specificaties is uitgevoerd. Wil je de test op andere apparaten laten uitvoeren, dan moet je die apparaten bijkopen. Vind je dat te duur, dan moet je de test laten uitvoeren door een partij die die apparaten al in huis heeft. Uit de aard der dingen zal dat over het algemeen een partij zijn die daar geld voor vraagt — of je moet een partij vinden die zo puissant rijk is, ik noem een Google, dat ze dit intern als marketingkosten kunnen wegboeken.

Branko Collin, front-end web developer / prototyper / Drupal-developer.

Link naar reactie
  • 0
Op 2-3-2022 om 22:49, Gast zei:

Mijn advies aan klanten is steevast: ga even achter een vaste computer met groot scherm zitten. Ik heb geen idee of dit ouderwets of achterhaald is.

 

Deels. Voor bestaande klanten in voor dit soort werk zullen ze waarschijnlijk liever een desktop of laptop gebruiken dan een telefoon. 

 

Anderzijds heb je wellicht ook potentieel nieuwe klanten die zich orienteren op een leverancier, en dat gaat natuurlijk vaak wel vanaf een mobiel apparaat. 

Link naar reactie
  • 0
(aangepast)

Dan komen we toch snel terug bij de verwijzingen van RubenT en zzpegel met duidelijkheid (beknoptheid?) en laadsnelheid van (mobiele) landingspagina's begrijp ik voorlopig.

Ik heb verder geen idee hoe (en hoe verschillend) particuliere klanten en zakelijke/grootschalige inkopers zich oriënteren op kleding bedrukken.

 

Een product configurator of wysiwyg-editor gebruiken, gaat m.i. niet of nauwelijks op een klein scherm. Dat is de achtergrond van mijn inbreng.

 

Misschien wil topic starter iets aanvullen over after sales of orderbewerkingen in het mobiele tijdperk?

 

Mvg,


Wigbolt

aangepast door Wigbolt
Link naar reactie
  • 1
Op 6-3-2022 om 18:37, Gast zei:

Dan komen we toch snel terug bij de verwijzingen van RubenT en zzpegel met duidelijkheid (beknoptheid?) en laadsnelheid van (mobiele) landingspagina's begrijp ik voorlopig.

Ik heb verder geen idee hoe (en hoe verschillend) particuliere klanten en zakelijke/grootschalige inkopers zich oriënteren op kleding bedrukken.

 

Een product configurator of wysiwyg-editor gebruiken, gaat m.i. niet of nauwelijks op een klein scherm. Dat is de achtergrond van mijn inbreng.

 

Misschien wil topic starter iets aanvullen over after sales of orderbewerkingen in het mobiele tijdperk?

 

Mvg,


Wigbolt

Ola GastIk zou zelf ook altijd de voorkeur geven aan mijn laptop of desktop als er via een product configurator iets ontworpen moet worden. Maar ik zie in de statistieken dat verreweg het grootste gedeelte van mijn klanten via een telefoon bestelt. Tel daarbij op dat Google, zeker met de organische SER voorrang geeft aan mobiele sites, waarbij snelheid inmiddels een zeer belangrijke rankingfactor is geworden, waardoor het mij een interessante uitdaging lijkt om vooral die mobiele snelheid te verhogen. Dit met trial and error, dus niet wat Branko Collinvoorstelt. 

Link naar reactie
  • 0
Op 6-3-2022 om 18:37, Gast zei:

Ik heb verder geen idee hoe (en hoe verschillend) particuliere klanten en zakelijke/grootschalige inkopers zich oriënteren op kleding bedrukken.

 

Een product configurator of wysiwyg-editor gebruiken, gaat m.i. niet of nauwelijks op een klein scherm. Dat is de achtergrond van mijn inbreng.

 

Ik denk dat het daadwerkelijk bewerken van het product inderdaad meer iets is om op een groter scherm te doen. 

 

Maar als ik me wil oriënteren op een leverancier is de kans aanzienlijk dat ik dat met een smartphone doe: gewoon even kijken wat de mogelijkheden en prijzen zijn. Dat is natuurlijk wel de fase waarin je mensen klant moet maken, het keuzemoment van een leverancier valt  voordat iemand aan de gang gaat met het daadwerkelijk uploaden, wysiwyg ontwerpen of iets dergelijks.  

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    8 leden, 257 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.