• 0

Online marketing van groene poederthee?

(aangepast)

Op de eerste plaats mijn dank dat jullie mijn bericht willen lezen, ik ben sinds 3 jaar een enorm grote fan van Matcha en dan met name van de gezondheidsvoordelen. In mijn zoektocht om de allerbeste kwaliteit te vinden ben ik geslaagd, in mijn missie om dit met deze kwaliteit met Nederland  te delen nog niet. Het merk (Branding) heb ik bedacht, mijn website en webshop is gebouwd en nu komt de grootste uitdaging, hoe krijg ik mensen ernaar toe? Budget is er amper en ik loop vast. 

Ik ben dankbaar voor elke reactie op dit forum.

 

 

 

 

aangepast door Hans van den Bergh
Oproep verwijderd...
Link naar reactie

Aanbevolen berichten

12 antwoorden op deze vraag

  • 0

Welkom op HL 

 

Een topic is echter geen advertentieruimte om bijvoorbeeld een SEO-specialist te werven, daarom zijn die oproepen uit jouw bericht verwijderd. 

 

Misschien kun je nog iets zeggen over de dingen die je al wel hebt geprobeerd om jouw propositie onder de aandacht te krijgen? 

 

Daar hebben we hier overigens een handig hulpmiddel voor: Het WVJVM-FORMAT

Daar kun je heel concreet jouw vragen en toelichting in kwijt, en zijn er heel gerichte reacties op jouw vraag mogelijk. Advies is dan ook om jouw onderwerp daarin te plaatsen. Succes!

 

Succes & Groet, 

Hans (J.H.) van den Bergh, MSc BEc

HL-Deelnemer en -Moderator I Social Designer I Consultant Communicatie -, Innovatie - en Marketing-Strategie I Design Thinker Gediplomeerd Specialist Arbeidsrecht  Bedrijfsidee? Toets het gratis: HIERMEE!

Link naar reactie
  • 1

 

Het eerste advies is dat je voortaan elke keer dat je het woord matcha gebruikt erbij vertelt wat het is: groene thee in poedervorm al-dan-niet uit China of Japan. Nou hoor ik je al denken: Nee, het is veel meer! Maar houd het in eerste instantie even simpel. KISS! 

 

Het tweede advies is om te bedenken dat je niet alleen jouw aanbod moet promoten maar ook de categorie.

 

Het derde advies is samplen & seeden. Zaaien doe je door influencers in jouw markt te voorzien van verhalen. Dat zal gepaard gaan met uitdelen in de vorm van testpakketjes en bijzondere toepassingen. Wees creatief en verzorg bijvoorbeeld buffetten met gerechten, ontbijten met sprekers of open middagen in theepriëlen. Verzorg ook je eigen content op social media en leg daarbij de nadruk op toepassingen en gebruikers, en niet alleen op jouw product.

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Link naar reactie
  • 0

Ten overvloede: als je wil benadrukken dat matcha een productgroep is, moet je geen hoofdletter gebruiken. Die reserveer je immers voor een naam.

 

Dat is best een dingetje. We schrijven wasmiddel en cacao/cacoa ook niet met een hoofdletter. Maar woorden zoals pc en internet zijn wel lang met hoofdletters geschreven. Het verdwijnen van die hoofdletter is dus eigenlijk een teken van inburgering en veralgemenisering. Daar heb je als merkhouder belang bij.

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Link naar reactie
  • 0

Tenslotte: op dit forum stel je je vraag in de categorie automatisering & internet en niet onder het kopje commercie & marketing. Nou moet ik wel zeggen dat die groepen hier lastig te vinden zijn. Je moet immers maar net weten dat iemand van mening was dat het allemaal onder de noemer bedrijfsstrategie past.

 

Dan maak je een kopregel waarin je het delen van mijn missie voorop stelt. Dan weet nog niemand waar je over wil praten. Kan zomaar het behoud van populierenlaantjes zijn. Waarom niet gewoon de verkoop of marketing van groene poederthee in je kopregel genoemd? Dan had je nu waarschijnlijk al veel meer nuttige reacties gehad.

Laatste advies is daarom helder denken en duidelijk praten. Veel succes! :smiling-face-with-sunglasses:

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Link naar reactie
  • 1
1 uur geleden, TwaBla zei:

onder het kopje commercie & marketing.

 

1 uur geleden, TwaBla zei:

marketing van groene poederthee in je kopregel genoemd?

 

Goede tips,  bij dezen aangepast...:smiling-face:

Succes & Groet, 

Hans (J.H.) van den Bergh, MSc BEc

HL-Deelnemer en -Moderator I Social Designer I Consultant Communicatie -, Innovatie - en Marketing-Strategie I Design Thinker Gediplomeerd Specialist Arbeidsrecht  Bedrijfsidee? Toets het gratis: HIERMEE!

Link naar reactie
  • 0

Wat is de marge (absoluut) op dit product per verkoop? Volgens mij niet zo heel hoog, wat een aanzienlijk aantal advertentiemogelijkheden uitsluit. De kosten voor het werven van een nieuwe klant zullen bij veel advertentiemogelijkheden hoger zijn dan de marge.

 

Hoe groot is verder de markt voor matcha? Ik had er nog nooit van gehoord. Mogelijk biedt sampling met proefmogelijkheid de beste mogelijkheid om potentiële klanten te bereiken. Dit kan je zelf doen, waarbij je direct een enthousiast verhaal kan vertellen over het product. Geef proevers direct de mogelijkheid om bv. een abonnement af te sluiten waarin je periodiek het product verstuurt of een account om gemakkelijk bij te bestellen.

 

Ik zou zelf ook een contenthub voor matcha oprichten. Dit is een site toegewijd aan matcha met blogartikelen e.d. Hier kan je dan pogen verkeer naar toe te trekken en verkopen te genereren. Een relevante site zal ook je Google Ads wat goedkoper maken.

 

Verder kan je bijvoorbeeld lokale retailers benaderen, al zal je hier waarschijnlijk minder succes hebben (waarom bij jou bestellen, als er vast goedkopere alternatieven zijn van grotere bedrijven) Kwaliteit is bij verkoop/retail niet altijd doorslaggevend.

Link naar reactie
  • 0
(aangepast)

Ik zie het veel gebeuren dat er eerst een productselectie wordt gemaakt en daarna een markt erbij gezocht wordt. Maar waaruit blijkt dat er behoefte of ruimte is voor nóg een theesoort? In de supermarkt heb je al keuze uit 1.000 soorten. Waarom moet matcha thee erbij, en bovenal: waarom zou iemand die thee dan bij jou moeten kopen?


In mijn optiek zou het beter zijn als je andersom redeneert: welke behoefte zie je en hoe kun je daarop inspelen? Nu moet je pushen, terwijl klanten ook om je kunnen vragen.

 

Dat even als kritische noot. 

 

Als antwoord op je vraag sluit ik aan bij eerdergenoemde oplossingen. Je zou nog een Bol.com (of ander verkoopplatform) account kunnen overwegen; daar hoef je alleen maar te betalen als je een sale hebt.  Ik heb even snel gekeken; op Bol.com wordt maandelijks ongeveer 1.000 keer gezocht naar matcha-dingen en iets van 200x naar matcha + thee

aangepast door YoramR
aanvulling
Link naar reactie
  • 0

Voor zover ik het op winkelniveau waarneem is de vraaggolf alweer ruim voorbij je zal zelf nieuwe buzz moeten creëren. meeste klanten knappen af op hoge prijs.

 

en ik sluit me aan bij Branko, pas goed op wat je schrijft, er zijn gevallen bekend van hoge boetes zonder enige waarschuwing.

"zoek het maar uit"

Link naar reactie
  • 0
(aangepast)
Op 9-4-2022 om 21:47, YoramR zei:

Ik zie het veel gebeuren dat er eerst een productselectie wordt gemaakt en daarna een markt erbij gezocht wordt. .....

En vervolgens een merk bedacht en een website gebouwd, maar geen budget voor de marketing.
(Ja, als videoproducent heb ik inmiddels wel 1000 van die aanvragen gehad over een gaaf nieuw product, maar het budget is op om het in de markt te zetten. Met op de tweede plaats de 'we willen een gave video van de bruiloft, maar het geld is al op gegaan aan de locatie. ;-) )

Ik denk dat hierboven hele goede suggesties zijn gedaan, zowel qua marketing als qua weten wat jouw marge is en dus weten wat een lead/sale mag kosten.
Als je er wel busget voor had, zo ik in wc-eend-stijl adviseren om iets met video en storytelling te doen om het merk een vwerhaal te geven, maar nu zal je waarschijnlijk inderdaad eerst zelf content moeten maken zonder boetes op te lopen.
Geen idee of het bij de doelgroep past, maar Matcha Man klinkt alvast als een karakter :smiling-face:

aangepast door WalterBrokx

BrokxMedia - Videoproducties & -marketing

Boeiende Bedrijfsfilms, Animaties & Livestreams

 

Link naar reactie
  • 0

Een invalshoek die je misschien kan proberen is dat matchapoeder een hoog caffeïne gehalte heeft, hoger dan koffie. Alternatief voor mensen die niet alleen maar koffie willen drinken om wakker te worden, of eventueel als gezonder alternatief voor energiedrankjes. Zoals eerder in het topic aangehaald, wel zorgen dat je al dergelijke claims goed kunt onderbouwen.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    1 lid, 108 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.