• 0

Verkoop digitale producten

Beste lezers,

 

Ik weet niet goed onder welke categorie ik mijn vraag moet plaatsen, maarja. Ik heb het idee om digitale producten te verkopen. Denk aan ebooks, cursussen, software, cadeau kaarten, muziek, video's. Maar ik vind het moeilijk om een leverancier te vinden. Ik weet dat het whitelabel producten moeten zijn zodat ik ze vrij kan verkopen. Is er iemand die hier ervaring mee heeft en mij een website kan aanraden of mij tips kan geven hoe ik het beste kan zoeken. Wanneer ik nou zoek kom ik vaak uit op Engelse websites of blogs over hoe efficiënt het is om digitale producten te verkopen. Maar niks verwijst me door naar een Nederlandse leverancier. 

 

Ik hoop dat iemand mij kan helpen en ondertussen zoek ik verder.

 

Met vriendelijke groet,

 

Emiel

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

4 antwoorden op deze vraag

  • 0
31 minuten geleden, Emielvg2 zei:

Denk aan ebooks, cursussen, software, cadeau kaarten, muziek, video's. Maar ik vind het moeilijk om een leverancier te vinden. Ik weet dat het whitelabel producten moeten zijn zodat ik ze vrij kan verkopen.

Wat bedoel je met dat het white label producten moeten zijn? Alle voorbeelden die je noemt lijken me bij uitstek producten die juist van een bepaald merk zijn. Het “vrij kunnen verkopen” van zulke producten lijkt me dan ook een uitdaging. Je zult ze juist moeten inkopen bij de merk- of licentiehouder.

 

36 minuten geleden, Emielvg2 zei:

Wanneer ik nou zoek kom ik vaak uit op Engelse websites of blogs over hoe efficiënt het is om digitale producten te verkopen. Maar niks verwijst me door naar een Nederlandse leverancier. 

Als er op een blog een kant-en-klare oplossing stond over hoe en waar je succesvol zulke producten kan in- en verkopen, waren er vast al een hoop mensen je voor gegaan. Dat zou je kansen niet vergroten.

 

38 minuten geleden, Emielvg2 zei:

Ik hoop dat iemand mij kan helpen

Ik vraag me af of je één leverancier voor al dat soort producten gaat vinden. Wellicht kun je beter gerichter naar specifieke producten gaan kijken en daarvan een leverancier proberen te achterhalen. Wie weet wat je dan tegenkomt. Succes!

Link naar reactie
  • 0

In aanvulling op RubenT. Stel dat je de leverancier(s) gevonden zou hebben. Wat is dan je volgende stap? In hoeverre heb je al een plan liggen om je te onderscheiden van de andere aanbieders van deze identieke waar? Waarom zou men deze producten bij jou gaan kopen?


Ik denk dat als je dat plan uitwerkt je vanzelf tot een oplossing zal gaan komen.

Link naar reactie
  • 0
3 uur geleden, Emielvg2 zei:

Ik weet dat het whitelabel producten moeten zijn zodat ik ze vrij kan verkopen.

 

Je haalt een paar online cursussen door elkaar, vrees ik.

Digitale producten maak je zelf, of laat je maken door ghostwriters - maar dat kost je geld voor het wat oplevert.

Whitelabel producten koop je in via Alibaba, vergelijkbare marktplaatsen of private label manufacturers en die laat je (al-dan-niet via dropshipping) bezorgen bij afnemers. 

 

Je mag ook Volkswagens vrij verkopen, maar dan moet je wel eerst dealer worden. :nerd-face:

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    12 leden, 192 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.