• 0

TV Format bedacht. Hoe bepaal ik de waarde?

(aangepast)

Hallo, Ik heb een TV format in mijn hoofd. 'k Heb al de nodige research gedaan om alles neer te schrijven maar wat ik niet vind ik hoe ik de waarde bepaal. 

 

Hoe bepaal ik hoeveel mijn tv format waard is als ik het verkoop.

Kan ik op percentage werken? Wat zijn de gangbare percentages en op welke inkomsten is dit dan?

Wat als het format aan anderen wordt verkocht? Beslis ik daar dan mee over bij een percentage en is dit dan een ander percentage?

 

Alvast bedankt!

aangepast door Mikky Vrolijk
Titel
Link naar reactie

Aanbevolen berichten

2 antwoorden op deze vraag

  • 0

Hoi Filiep,

 

Welkom op ons forum.

In principe is dit niet anders dan het hebben van een willekeurig idee voor een bedrijf/website/app. Zo lang het alleen een idee is, is het in de meeste gevallen niet zo veel waard. Er zijn zat mensen met een geniaal idee voor vanalles, maar ze kunnen er vervolgens niets mee. De waarde zit in het daadwerkelijk uitvoeren ervan.

 

Waar je dus mee zou kunnen beginnen is in kaart brengen wat het kost om jouw tv format daadwerkelijk te produceren. Vervolgens zou je daar tegenover kunnen zetten wat men er aan zou kunnen verdienen, bijvoorbeeld dmv. advertenties en product placement. 

 

Tegenwoordig ligt de drempel vrij laag, iedereen kan immers een youtube kanaal beginnen en daar hun eigen 'tv programma' op publiceren. Je ziet ook steeds vaker dat mensen die begonnen zijn op youtube, inmiddels hun tv programma op de ouderwetse tv zenders uitzenden. En ook andersom! Als het echt een goed format is, wat houd je tegen om het zelf te gaan produceren?

 

Succes!

Link naar reactie
  • 0

Ik moet daarbij altijd denken aan een grote producer. Die vroegen ze hoe hij zijn formats verkocht en hoe dat precies ging  Hij vertelde dat dat erg simpel ging, kwestie van een mailtje met het idee naar een Amerikaanse producent sturen. Maar daarmee verdien je toch geen miljoen? Hij zei toen: jawel hoor. Dat was zo geregeld. De Amerikaanse producer betaalde dat grif maar wilde wel direct ook liabilty uitsluiten. De verkoper moest een contract tekenen dat als later bleek dat het idee al bestond hij hiervoor volledig aansprakelijk was. 

De grote (NL) producer legde uit dat het verlopen niet zo'n probleem was maar juist de diepgang van alle contracten en het uitsluiten van liabilty een veel groter gevaar was en is. 

Wellicht een ingang zoeken in deze toch best kleine NL wereld van producenten? Die kunnen je denk ik best op weg helpen. 

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    10 leden, 278 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.