• 0

2 aparte kvk inschrijvingen 1 gedeelde administratie voeren ?

Goedenavond allen,

Ik heb een vraag, en zal starten met een kleine toelichting.

Mijn vrouw en ik hebben een klein winkeltje gehad. Ik verkocht daar als gecertificeerd pearl grader zoetwaterparels, en als imker honing en honing producten. Gaandeweg hebben we tijdens onze reizen lijnen opgezet en is de parelhandel wat vervangen door handgemaakte glas en verzamelkralen. Mijn vrouw nam die tak op zich, ik de ontwikkeling van honing en honing producten.

De 2 lockdowns hebben wat roet in het eten gegooid aangaande de winkel, en zodoende ben ik mei vorig jaar begonnen met de verkoop van honing en gerelateerde producten op de weekmarkt.

 

Nu, bijna een jaar verder, wil mijn vrouw zich bijvoegen met een eigen kraam om na de zware periode weer aan de slag te gaan met haar handel. We zitten echter met 1 obstakel. Dit kan niet onder 1 kvk inschrijving. ( beide staan wel geregistreerd onder mijn 1 manszaak ) 

Er wordt voor deelname verlangd dat wij beide een eigen aparte inschrijving en kvk nummer hebben. met 2 artikelen ( food en non food ) mag 1 inschrijving niet met 2 goederen staan.

Nu is dat an sich geen probleem, maar mijn vraag is :

 

is het mogelijk met 2 aparte kvk inschrijvingen 1 gedeelde administratie te voeren ? 

 

Mvg

B

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

5 antwoorden op deze vraag

  • 0

Sorry hoor, maar een lokale markt stelt regels op en die wil jij omzeilen met een kvk inschrijving, maar geen administratie voeren? is dat wat je vraagt?

 

Nee een kvk inschrijving is geen toegangspasje voor een markt.

als je je inschrijft bij de kvk dan start je  een onderneming  met alle verplichtingen die daarbij horen zoals het  voeren van administratie eigen , doen van een eigen btw aangifte, indienen van een eigen winstbelastingaangifte.
 

Link naar reactie
  • 0
9 minuten geleden, Roel J zei:

Sorry hoor, maar een lokale markt stelt regels op en die wil jij omzeilen met een kvk inschrijving, maar geen administratie voeren? is dat wat je vraagt?

 

Nee een kvk inschrijving is geen toegangspasje voor een markt.

als je je inschrijft bij de kvk dan start je  een onderneming  met alle verplichtingen die daarbij horen zoals het  voeren van administratie eigen , doen van een eigen btw aangifte, indienen van een eigen winstbelastingaangifte.
 

Omzeilen is een groot woord als je altijd alles samen hebt gedaan. Ook de inkoop van de goederen. maar ik snap je strekking. misschien is het het beste dat dan toch te overwegen. 

Gr

B

Link naar reactie
  • 0

Weet je ook waarom dat niet mag van de markt? Ik vind het een wat rare beperking, of ze moeten willen inperken hoeveel standplaatsen één onderneming krijgt.

 

Volgens mij kun je best één administratie delen, of dat nuttig is, is een tweede. Voor de boekhouding en bij controle moet je hem toch weer splitsen.

 

Maar ik denk eerlijk gezegd dat het je misschien niet om de administratie gaat, maar om de verdeling van de kosten. Je kunt zaken in gemeenschap kopen, dat is een verschijnsel dat je voornamelijk van de VOF, de VVE en het huwelijk kent, maar dat ook los kan voorkomen. (Ik ken het verschijnsel voornamelijk bij videografen en fotografen, die veel en dure apparatuur nodig hebben die ze lang niet altijd gebruiken – al zie ik daar ook wel andere oplossingen voorbijkomen, zoals het onderbrengen van studio en apparatuur in een stichting.)

 

Of dat binnen een huwelijk werkt, weet ik eerlijk gezegd niet. Juridisch zullen alle aankopen neem ik aan al van beide echtgenoten zijn? Dan zou je de kosten alleen fiscaal moeten verdelen.

Branko Collin, front-end web developer / prototyper / Drupal-developer.

Link naar reactie
  • 1
6 uur geleden, Branko Collin zei:

Weet je ook waarom dat niet mag van de markt? Ik vind het een wat rare beperking, of ze moeten willen inperken hoeveel standplaatsen één onderneming krijgt.

 

Zo'n rare regel is het niet hoor

Er zijn vele goedlopende markten waar ondernemers soms letterlijk  elke marktdag in de rij staan voor een plekje, door een beperking van 1 kvk per kraam en alleen voor eigen assortiment voorkomen ze dat (bevriende) ondernemers elkaar gaan helpen aan een plek op de markt, bijv omdat ze zelf een paar werken op vakantie zijn of omdat iemand een grote kraam heeft en er wel iemand bij kan. Zo zouden dan andere ondernemers die op de wachtlijst staan niet of veel later aan bod komen.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    6 leden, 162 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.