• 0

uitkering dividend in de aangifte vpb

Hallo,

 

Ik heb een vraag over de aangifte vennootschapsbelasting.

 

Wij hebben besloten om over 2021 dividend beschikbaar te stellen aan de aandeelhouders. Dit is ook door de boekhouder verwerkt in de jaarrekening. Eigen vermogen is met een x bedrag afgenomen in de jaarrekening en er zijn 2 posten opgenomen met nog te betalen dividend en nog te betalen dividendbelasting.

 

Nu ben ik bezig met de aangifte vennootschapsbelasting en het lijkt overal te kloppen. Bij de fiscale winst kan ik ook opgeven dat er een dividenduitkering van x is geweest en daarmee sluit alles aan.

 

Dividend is in 2022 ter beschikking gesteld en op dezelfde datum is aangifte gedaan, is er dividend betaald en is er dividendbelasting betaald. In de aangifte kreeg ik de vraag over welk boekjaar de dividend ter beschikking is gesteld en daar heb ik dan 2021 ingevuld.

 

Ergens op internet las ik dat de dividend voor de inkomstenbelasting aangegeven moet worden in het jaar waarin het wordt uitgekeerd, dus 2022. Maar in de aangifte vpb wordt bij de aandeelhouder gevraagd of er in dit boekjaar (lees aangifte 2021) dividend ter beschikking is gesteld.

 

Moet ik daar voor 2021 de ter beschikking gestelde dividend opgeven of doe ik dat net als bij de inkomstenbelasting pas in de aangifte van 2022?

 

Vriendelijke groet,

 

Paul

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

0 antwoorden op deze vraag

Er zijn nog geen antwoorden op deze vraag

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    6 leden, 166 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.