• 0

Foutje in de overeenkomst van opdracht, wat nu?

Ik heb voor mijn overeenkomst van opdracht het template van Nederland ICT gebruikt, zie: 

https://www.belastingdienst.nl/wps/wcm/connect/bldcontentnl/themaoverstijgend/brochures_en_publicaties/modelovereenkomst_ict_professional_nederland_ict

 

Alleen in de "Aard van de overeenkomst" wordt gesproken over een opzegtermijn van één kalendermaand en opvolgend in de bijlage heb ik "details uitvoering opdracht en overige bepalingen" 1 maand als opzegtermijn benoemd. Dit met het idee dat ik het contract op welk moment dan ook kon opzeggen met 30 dagen als opzeg termijn.

Zit ik nu vast aan de kalendermaand of kan ik door de overige bepalingen nu 1 maand/30 dagen hanteren?

Bij voorbaat dank!

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

3 antwoorden op deze vraag

  • 1

bespreken met de opdrachtgever hoe je het bedoeld hebt en dat vastleggen. Dus per mail bevestigen dat waar kalendermaand staat in de template 30 dagen na dag van opzegging wordt bedoeld. doorhalen, verbeteren en paraferen door beide bij het artikel kan ook.

Link naar reactie
  • 1

Kwestie van goed lezen :-).

 

Artikel 10.2 bepaalt heel duidelijk dat de afspraak in de bijlage voorgaat in dit geval.

 

10.2 Bijlagen maken integraal onderdeel uit van deze overeenkomst. In geval van tegenstrijdigheid tussen een bijlage en de tekst van deze overeenkomst, dan gaat de tekst van de overeenkomst voor als de tekst in de bijlage ertoe kan leiden dat geen sprake meer zou zijn van een overeenkomst van opdracht in de zin van art. 7:400 BW, maar van een (fictieve) arbeidsrelatie.
Voor zover de bijlage expliciet afwijkt van de overeenkomst op punten die niet relevant zijn voor de bepaling of sprake is van een (fictieve) arbeidsrelatie, waaronder afwijkingen van de artikelen 2, 3, 4, 5, 7, 8 en 9, zal de tekst van een bijlage voor gaan.

Met vriendelijke groet,

mr. Monique Doomernik

UwJurist.nl-Contracten en Voorwaarden-Arbeidsrecht-Huurrecht-Franchiserecht

Link naar reactie
  • 0

Hartelijk dank voor het delen van jullie ervaring en expertises, het is inderdaad gelukt om op basis van de bijlage de overeenkomst vanuit de opdrachtnemer op te zeggen met een opzegtermijn van 30 dagen.

 

Waar je normaliter met een goed gesprek tot een goede oplossing kan komen was dat hier helaas niet meer mogelijk. Ik ben dus enorm opgelucht dat ik hier gauw van af ben.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    2 leden, 109 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.