Ga naar inhoud

Telemarketing: 'Bel-me-niet' is bij wet 'bel-me-wel' geworden.

Geplaatst:

Mikky Vrolijk

Bron: KvK / Ondernemersplein

 

Ondernemer mogen sinds 1 juli 2021 alleen nog op basis van opt-in (toestemming) je klanten bellen.  'Bel-me-niet' is sindsdien 'bel-me-wel' geworden.

 

Het Bel-me-niet Register was al  gestopt. Onder de vorige telemarketingwetgeving kon je in dit register als natuurlijke persoon aangeven dat je niet gebeld wilde worden.

De vereisten voor het ontstaan van een klantrelatie bij telemarketing zijn nu hetzelfde als bij e-mailmarketing.

Het is aan ACM om de regels streng te handhaven en aan de ondernemer om de praktijk aan te passen én zich te blijven houden aan de Code Telemarketing",.

 

Er is een up-date van de informatie over wat er is veranderd en hoe je de regels kunt naleven. Lees deze pagina van KvK. Én lees de wettelijke regels van telemarketing op het Ondernemersplein.

 

Netwerken: Het gaat er niet om wie je bent, maar wie je kent !

Featured Replies

Er zijn geen berichten om weer te geven
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuw account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.