• 0

Bestaande ICT bedrijf uitbreiden

Beste lezers, op dit moment heb ik in de rechtsvorm een eenmanszaak (ZZP) waarbij ik de enige werker ben. Ik ben sinds 2018 actief als servicedesk analist en werkplekbeheerder verder pak ik migratieprojecten aan en doe ik ook een stukje consultancy. Ik ben nu al een tijdje alleen aan het werk. 

 

Wat ik wil bereiken in een notendop. 

  • Ik wil een detacheringsbedrijf samenstellen waarbij het bedrijf uiteindelijk ook zonder mijn aanwezigheid door kan functioneren (niet volledige uiteraard).
  • Mijn focus zit hem vooral in beginnende ICTers, oftewel junior functies. Waarbij wij (het personeel) de ICTers gaan stimuleren om zich verder te laten ontwikkelen in de vorm van het halen van certificaten en hun te plaatsen bij passende opdrachten.
  • De vorm van contracten zal in het begin gericht zijn op freelancers voor het personeel.

 

Hoe ik dit denk te willen bereiken.

  • Budget. Op dit moment weet ik nog niet wat voor een budget ik nodig zal moeten hebben om dit op te zetten. Veel heeft ook te maken met een locatie/pand dat nog gehuurd moet worden en hoeveel personeel er binnen gehaald moet worden.
  • Ben op dit moment opzoek naar een sparringspartner om te kijken wat er verder gedaan moet worden om mijn doel te bereiken.

 

Wie ik nodig heb;

  • Recruitment team die nieuwe kandidaten binnen haalt voor potentiële opdrachten.
  • Account managers die opdrachten binnenhalen.
  • HR optioneel, dat zou ik eventueel nog kunnen uitbesteden.
  • Op dit moment heb ik geen bestaande klanten bestand iemand die ervoor kan zorgen dat 
     

Hoe denken jullie hierover?

Zelf zat ik te denken om €9.000,- op te sparen als start budget, dit geld is dan gereserveerd voor het personeel. Zelf ga ik er vanuit dat ik de eerste maand verlies zal lijden. En pas na de 2e maand enige vorm van winst zal maken. Ik zal al blij zijn als ik een break-even punt kan bereiken bij maand 2.
En een extra €3.000,- wordt gereserveerd voor de huur van het pand.
 

Ik sta open voor suggesties.

 

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

7 antwoorden op deze vraag

  • 0

Dag Romano

 

Ik lees nogal wat tegenstrijdigheden in je verhaal en ook niet alle zinnen zijn even duidelijk. Een paar voorbeelden:

 

19 uur geleden, Romano390 zei:
  • Recruitment team die nieuwe kandidaten binnen haalt voor potentiële opdrachten.
  • Account managers die opdrachten binnenhalen.
  • HR optioneel, dat zou ik eventueel nog kunnen uitbesteden.

en dan

Quote


Zelf zat ik te denken om €9.000,- op te sparen als start budget

 

 

Als je plan is om een recruitmentteam aan te stellen dan is 9k binnen een paar weken op.

 

19 uur geleden, Romano390 zei:

Zelf ga ik er vanuit dat ik de eerste maand verlies zal lijden. En pas na de 2e maand enige vorm van winst zal maken. Ik zal al blij zijn als ik een break-even punt kan bereiken bij maand 2

en dan 

19 uur geleden, Romano390 zei:

Op dit moment heb ik geen bestaande klanten bestand

Hoe ga je dan al zo snel aan omzet komen dat je binnen 2 maanden break-even kunt draaien?

 

Verder zijn de volgende zinnen ook niet erg duidelijk:

 

19 uur geleden, Romano390 zei:

De vorm van contracten zal in het begin gericht zijn op freelancers voor het personeel.

 

19 uur geleden, Romano390 zei:

Op dit moment heb ik geen bestaande klanten bestand iemand die ervoor kan zorgen dat 
 

 

Begin eens met een goed ondernemersplan. Nu schrijf je wat zaken uit de losse pols op en komt alles over op de lezer als los zand. Succes!

DenariusAdvies: Tax | M&A | Legal

Link naar reactie
  • 0
Op 28-3-2022 om 18:55, Romano390 zei:

Zelf zat ik te denken om €9.000,- op te sparen als start budget, dit geld is dan gereserveerd voor het personeel. Zelf ga ik er vanuit dat ik de eerste maand verlies zal lijden. En pas na de 2e maand enige vorm van winst zal maken. Ik zal al blij zijn als ik een break-even punt kan bereiken bij maand 2.

 

Even rekenen. Een recruiter gaat vanaf maand 1 cv's verzamelen. Die recruiter werkt 36u voor 75 euro per uur, dat is 12.000 per maand. Een account manager gaat vanaf maand 1 opdrachten zoeken. Die recruiter werkt 36u voor 75 euro per uur, dat is ook 12.000 per maand. Stel dat het al in maand 2 lukt om twee kandidaten elk 36u te plaatsen met een marge van elk 10 euro per uur. Die gaan werken vanaf maand drie. Dan moet je na maand drie al 64.800 euro afrekenen en 13.608 euro btw voorschieten voor de recruiter en account manager, tegenover slechts 2.800 marge op de kandidaten.... Je hebt dus ietsje meer nodig als startbudget. En bereid zijn dat startbudget te verliezen, als blijkt dat je geen kandidaten kunt krijgen of kunt wegzetten. Je bent niet de enige detacheerder in de markt!

Met vriendelijke groet, Ron van der Kolk MSc MBA

 

Ik werk via Inflection als interimmanager voor de publieke sector aan betere

dienstverlening, bedrijfsvoering & informatievoorziening door de overheid. 

Link naar reactie
  • 1

Hoi Romano,

 

Ik denk dat de bijdrage van Ron het beste inzicht geeft in je kosten die ja kan verwachten. Ik zou alles eens uitgebreider berekenen, met reële prognoses voor een periode van 3 tot 5 jaar. De meeste ondernemingen die op een wankele basis zijn gestart komen vanaf hun 2e jaar in de "financiële" problemen. 

 

Pas op voor je aanloop kosten. De periode van het moment waarop je begint tot de dag waarop je de eerste factuur betaald krijgt is vaak langer dan je in eerste instantie inschat.

 

Om een meerjarenbegroting te maken van je personeelskosten, niet alleen het netto/bruto salaris kosten maar ook de werkgeverslasten aan premies e.d. gebruik ik vaak de (gratis) online tool van ADP 

prepay.adp.nl

 

Hier kan je per salarisschaal zien wat je totale lasten zijn. Verhoog die elk jaar met zo'n 4 tot 7 % en je hebt een goed beeld van wat je te wachten staat. Vaste kosten zoals kantoor e.d. zijn vaak voor meerder jaren vastgelegd daar zal niet veel wijzigen.

 

Liever een halfjaartje meer huiswerk doen dan te snel starten.

 

Succes.

Link naar reactie
  • 0

Ik denk dat er superveel vraag naar je diensten zal zijn. De reden daarvoor is dat jouw potentiële klanten zelf dit soort mensen heel erg moeilijk kunnen vinden.

 

Dus dan de grote vraag: waarom gaat het jou wel lukken? 

 

Dit is in een notendop waarom het op het eerste gezicht vreselijk aantrekkelijk lijkt en op het tweede gezicht vreselijk onaantrekkelijk. 

Link naar reactie
  • 0

I've been working with many start-ups and I agree with most of the comments that the budget is not enough to start a new venture. Although, there are possibilities to do a good research first to find some resources who are willing to have a partnership pertaining to the organization goals.

It may then be useful. I can jump on an online discussion if required so that the new start-ups can grow considering a good market strategy and limited budget.

FYI, I am writing it in English because I am from India and don't know Dutch language. Sorry for that!

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    6 leden, 184 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.