• 0

reischeques verwerken in administratie

(aangepast)

Goedemorgen, ik had de volgende vraag. Ik moet reischeques uitgeven aan een bedrijf, deze wil uiteraard een factuur ontvangen. En dan moet ik dit ontvangen bedrag vervolgens doorstorten naar ons hoofdkantoor, hier krijg ik geen factuur voor van ons hoofdkantoor. Hoe verwerk ik dat in de boekhouding? Het is niet echt omzet want ze mogen de cheques ook bij andere reisagenten inleveren. 

aangepast door possie71
Link naar reactie

Aanbevolen berichten

3 antwoorden op deze vraag

  • 0
1 uur terug, possie71 zei:

En dan moet ik dit ontvangen bedrag vervolgens doorstorten naar ons hoofdkantoor, hier krijg ik geen factuur voor van ons hoofdkantoor. Hoe verwerk ik dat in de boekhouding? 

 

Is dat een ondernemersvraag of een boekhoudkwestie? Ik begrijp uit eerdere vragen dat je een franchise hebt, maar het lijkt erop dat jouw franchisegever ongedekte tegoedbonnen laat maken. Zo te zien krijg jij bovendien geen commissie over verkochte tegoedbonnen. Hebben die reischeques een vast format?

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Link naar reactie
  • 0
27 minuten geleden, TwaBla zei:

Hebben die reischeques een vast format?

 

Het zal op een-of-andere manier duidelijk moeten zijn wie zich verbindt: jij of je franchisegever (hoofdkantoor). 

 

Quote

Een cadeaubon moet in beginsel gekwalificeerd worden als een vorderingsrecht aan toonder. Door middel van een vorderingsrecht aan toonder verklaart de schuldenaar (de uitgever) dat de persoon die hem het vorderingsrecht kan tonen (de cadeaubonhouder) een vordering op hem heeft.

 

In het consumentenrecht heeft een tegoedbon/reischeque een geldigheid van vijf jaar, tenzij anders overeengekomen. Een kortere termijn is al snel onredelijk bezwarend.

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    2 leden, 151 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.