Beste forumleden. Ik heb een Holding BV met daaronder een Werkmaatschappij BV. De werkmaatschappij doet video producties. De werkmaatschappij doet het goed en heeft voldoende reserves. Nu wil ik een nieuw bedrijf gaan opzetten. Het gaat om een bed & breakfast in het buitenland. Die zou ik graag onder de holding onderbrengen.
De B&B wordt een buitenlandse BV. Nu duurt het even om een BV op te zetten in dit land.
Is het in zo'n constructie toegestaan om:
Vanuit de holding geld te lenen van de werkmaatschappij
Dat geld te gebruiken om directe investeringen te doen (roerende zaken zoals bedden en een kleine verbouwing), dus direct zaken aanschaffen voor het nieuwe bedrijf vanuit de holding - en die zaken dus tijdelijk op de balans van de holding zetten
Die zaken later onder te brengen in de nieuwe buitenlandse dochtermaatschappij
Ik ben zelf een leek, maar mijn accountant heeft hier ook geen goed antwoord op. Wie weet het wel?
We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.
J1000
J1000
Beste forumleden. Ik heb een Holding BV met daaronder een Werkmaatschappij BV. De werkmaatschappij doet video producties. De werkmaatschappij doet het goed en heeft voldoende reserves. Nu wil ik een nieuw bedrijf gaan opzetten. Het gaat om een bed & breakfast in het buitenland. Die zou ik graag onder de holding onderbrengen.
De B&B wordt een buitenlandse BV. Nu duurt het even om een BV op te zetten in dit land.
Is het in zo'n constructie toegestaan om:
Ik ben zelf een leek, maar mijn accountant heeft hier ook geen goed antwoord op. Wie weet het wel?
Alvast bedankt!
Link naar reactie
https://www.higherlevel.nl/forums/topic/73086-nieuw-bedrijf-financieren-vanuit-holding/Delen op andere sites
Aanbevolen berichten
3 antwoorden op deze vraag