Je denkt dat een verzekering de schade dekt, maar de verzekering betaalt de kosten niet. De schade viel onder beroepsaansprakelijkheid en niet onder bedrijfsaansprakelijkheid. Ontdek welke misvattingen er bestaan over verzekeringen en wat je kunt doen om je risico’s te beperken.
Onderstaand een opsomming van de misvattingen. Op deze pagina van de KvK lees je daar meer over en heb je specifieke doorlinks om je breder te informeren over verzekeringen.
Misvatting 1: Ik heb alleen een bedrijfsaansprakelijkheidsverzekering nodig
Misvatting 2: Verzekeringen zijn altijd veel te duur.
Misvatting 3: Mijn rechtsbijstandsverzekering beschermt tegen kosten bij juridische problemen.
Misvatting 4: Ik ben privé goed verzekerd, dus ik verzeker mijn bedrijf niet.
Misvatting 5: Ik heb een bv en ben dus niet hoofdelijk aansprakelijk.
Misvatting 6: Met goede algemene voorwaarden sluit ik alle risico’s uit.
Misvatting 7: Ik werk in mijn eentje thuis op mijn zolderkamer en loop geen risico.
Misvatting 8: Verplichte werknemersverzekeringen dekken risico’s voor mijn personeel.
Misvatting 9: Ik heb in loondienst pensioen opgebouwd, als zelfstandige hoeft dat dan niet.
Als je als zzp’er werkt krijg je geen uitkering bij ziekte of een ongeval. Een paar dagen of weken niet werken door ziekte, kun je misschien nog wel opvangen met spaargeld. Ben je voor langere tijd uit de running of word je arbeidsongeschikt, dan is er geen vangnet. Met een arbeidsongeschiktheidsverzekeringen (AOV) regel je het verlies van je inkomen bij ziekte of arbeidsongeschiktheid. Veel zzp’ers vinden zo’n verzekering echter te duur. Wist je dat er meer mogelijkheden zijn, in de vorm van een schenkkring, crowdsurance of UWV-verzekering? En dat iedere ondernemer waarschijnlijk vanaf 2024 verplicht is zich te verzekeren tegen arbeidsongeschiktheid? Lees alles over misvattingen over een AOV en de verschillende opties die je hebt.
Netwerken: Het gaat er niet om wie je bent, maar wie je kent !
Zie jij kansen voor je onderneming/bedrijf in het buitenland? Met RVO onderneem je verder.
Kijk wat onze kennis, contacten en financiële mogelijkheden voor jou kunnen betekenen.
We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.
Mikky Vrolijk
Mikky Vrolijk
Bron: KvK
Je denkt dat een verzekering de schade dekt, maar de verzekering betaalt de kosten niet. De schade viel onder beroepsaansprakelijkheid en niet onder bedrijfsaansprakelijkheid. Ontdek welke misvattingen er bestaan over verzekeringen en wat je kunt doen om je risico’s te beperken.
Onderstaand een opsomming van de misvattingen. Op deze pagina van de KvK lees je daar meer over en heb je specifieke doorlinks om je breder te informeren over verzekeringen.
! TIP : Speciaal voor ZZP'ers
Lees het KvK-artikel Welke AOV past bij jou? Dit zijn je 4 opties
Als je als zzp’er werkt krijg je geen uitkering bij ziekte of een ongeval. Een paar dagen of weken niet werken door ziekte, kun je misschien nog wel opvangen met spaargeld. Ben je voor langere tijd uit de running of word je arbeidsongeschikt, dan is er geen vangnet. Met een arbeidsongeschiktheidsverzekeringen (AOV) regel je het verlies van je inkomen bij ziekte of arbeidsongeschiktheid. Veel zzp’ers vinden zo’n verzekering echter te duur. Wist je dat er meer mogelijkheden zijn, in de vorm van een schenkkring, crowdsurance of UWV-verzekering? En dat iedere ondernemer waarschijnlijk vanaf 2024 verplicht is zich te verzekeren tegen arbeidsongeschiktheid? Lees alles over misvattingen over een AOV en de verschillende opties die je hebt.
Netwerken: Het gaat er niet om wie je bent, maar wie je kent !
Link naar reactie
https://www.higherlevel.nl/forums/topic/73102-verzekeringen-voor-je-bedrijf-9-misvattingen-en-jouw-risicos-beperken/Delen op andere sites
Aanbevolen berichten
8 antwoorden op deze vraag
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuw accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen