• 0

Wetgeving bestelauto veranderd

Las net op de kvk site dat de wetgeving met betrekking tot rittenadminstratie is gewijzigd (http://www.kvk.nl/nieuws/nieuwsitem.asp?nieuwsID=15264)

 

per 1-1-6 hoeft er bij een bestelauto geen rittenadministatie bij gehouden te worden indien er niet prive met de auto wordt gereden.

 

Mijn vraag:

Wat wordt onder een bestelauto verstaan? Aleen grijs kenteken (= BPM vrij) of zijn er aanvullende voorwaarden.

Ik rij in een Mercedes ML 400 CDI met grijs kenteken (zit er toch altijd alleen in, gebruik hem alleen zakelijk en heb er een goede auto naast) waar ik nu trouw een rittenadministratie voor bijhou.

Ik vraag mij echter af of voornoemde auto ook bestelauto is. HIj voldoet aan de voorwaarden van grijs kenteken, je kan er maar met 2 man in en er zit een grote afgescheiden laadbak in.

 

Germ

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

6 antwoorden op deze vraag

  • 0

PFFFFF... Dit is voor mij persoonlijk toch wel ff een lekker bericht...zag er als een berg tegenop om van alles te moeten gaan regelen en bijhouden voor mijn personeel met een busje...

 

Heb helaas geen antwoord op jouw vraag. Maar denk dat als het er niet als een busje uitziet het ook niet als een busje gezien zal worden.

Link naar reactie
  • 0

Ik ben net startend op de arbeidsmarkt en kreeg een bestelauto van de zaak waar ik ook privé in mocht rijden. Nu is deze auto netjes aangekleed en is de bijtelling zo hoog dat ik er ook een nette personen auto voor had kunnen rijden. Ik vind de auto te duur om er prive in te rijden. 22% van de cataloguswaarde wordt mij van het loon afgehouden. Mijn werkgever heeft de auto (buiten mij om) besteld en heeft mij nooit aangegeven wat deze zou gaan kosten in de bijtelling. Ik zit inmiddels over de 500 km prive heen en volgens de belastingdienst kan ik dit nu niet meer stop zetten, omdat het over een periode van 12 maanden wordt berekend. De auto is voorzien van gps dus "trucken" kan niet. Ik kreeg reactie dat als ik de bijrijdersstoel eruit zou halen de auto alleen geschikt is voor goederen vervoer en ik van de bijtelling af zou wezen. Ik heb er privé al een auto naast gekocht, kan iemand mij helpen met een uitweg voor vervroegd uittreden van deze bijtelling? 22% bijtelling ipv 10% heeft te maken met de nieuwe regel volgens mij.

 

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    4 leden, 233 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.