• 0

Coffeeshop starten

Beste,

 

ik zou graag als Belg naar Nederland verhuizen en een coffeeshop (cannabis) starten gezien mijn eigen land en regering er op achteruit gaat in plaats de trend van Europa te volgen waar meer en meer gelegaliseerd en gedoogd wordt .

 

 

 

welke gemeenten / steden doen niet moeilijk mee te gaan in het verhaal en geven nieuwe mensen kansen en een vergunning (exploitatie) ? 
 

Ik informeerde reeds bij een aantal gemeenten vnl regio Zeeland en stuitte daar telkens op een NEEN ! 
 

het lijkt quasi onhaalbaar iets nieuw te beginnen en een bestaande zaak / licentie overnemen zijn prijzen die je moet neerleggen dat als je die som hebt je beter in iets anders gaat investeren en dus onhaalbaar zijn. 
 

het liefst zou ik dus gewoon van scratch beginnen in een klein pand ( al dan niet in samenspraak met gemeente / stad ) en bouwen aan eigen reputatie . 
 

groet en bedankt voor de input ! 
 

 

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

9 antwoorden op deze vraag

  • 0
Op 16-4-2022 om 23:36, wimj zei:

Er zijn 344 gemeenten in Nederland. 10 minuten bellen per gemeente voor een eerste orientatie. Moet in twee weken lukken.

 

Eerlijk gezegd vraag ik me af of er ook maar eentje positief tegenover het idee staat. 

 

Niet dat het daarmee onmogelijk is, maar ik verwacht niet dat men heel enthousiast zal reageren op deze verrijking van het winkelaanbod.

Link naar reactie
  • 0

Plaats van vestiging wordt over het algemeen bepaald op basis van andere factoren dan een vergunning afgifte. Bereikbaarheid, afstand tot de markt. Je zou bijvoorbeeld misschien van de gemeente Oost-Vlieland een vergunning kunnen krijgen maar dan zullen waarschijnlijk je plannen alsnog in (wiet)rook opgaan. 

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    8 leden, 236 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.