• 0

Advies functie naast vaste baan, eenmanszaak of payroll?

Ik heb een voltijds baan, en geef sinds kort aan een 2-tal bedrijven advies. Aantal uren totaal is overzichtelijk, zeg tot 8u in de week. 1 is gratis, andere betaald. Om dit te kunnen betalen heeft dit bedrijf een kvk nr nodig. Ik zoek wat het handigste is voor mijn situatie. Ik kan een eenmanszaak oprichten. Ga niet aan alle ondernemers eisen voldoen als meerdere opdrachtgevers, investeringen etc. Payroll lijkt ook een optie maar ik ben niet 123 geinteresseerd in ww en andere verzekeringen, dat loopt al via mijn werkgever.

 

Wat is verstandig om in mijn situatie op te zetten voor verrekening van de gemaakte uren??

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

3 antwoorden op deze vraag

  • 0

Payroll is het eenvoudigst omdat je niet aan een hele batterij verplichtingen hoeft te voldoen. Je regelt 1x een contract met de payroller, stuurt daarna elke week of elke maand je uren en krijgt netto geld op je rekeinng die automatisch op je IB verschijnt als inkomen.

 

Als je een eenmanszaak start en niet voldoet aan ondernemerscriteria heb je ook geen ondernemersvoordelen, je inkomen wordt qua inkomstenbelasting net zo hoog belast als loon.

En die paar grijpstuivers ww premie die de werkgever niet hoeft te bepalen zijn geen concurrentievoordeel.

 

Als jij een eenmanszaak start moet je aan allerlei verplichtingen gaan voldoen, boekhouding voeren, aangifte omzetbelasting doen, aangifte inkomstenbelasting gaan doen. eigen verzekeringen aansluiten (minimaal een bedrijfs WA verzekering)

 

kortom als het zo kleinschalig is, je nu nog geen serieuze plannen hebt ondernemer te worden. Dan zit er echt weinig voordeel in als ondernemer die paar uur advies als omzet te ontvangen ipv loon.

 

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    9 leden, 189 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.