• 0

Wie te benaderen bij Reckitt? [grote spelers terwijl jij voor hen klein bent]

(aangepast)

Reckitt is 1 van de allergrootste spelers in de wereld op het gebeid van verzorgingsproducten en reinigingsmiddelen.

Ik zou heel graag mijn kindershampoo lijn aan hen te koop aan willen bieden voor de Noord Amerikaanse en Europeesche markt.

Er lopen nog een paar octrooien.

Hun hoofdkwartier zit in de UK. Wie zou je aan moeten schrijven? De CEO? de Vice President - R&D Operations & Local Brands Hygiene/Home at RECKITT

De Senior Vice President Corporate Development at Reckitt Benckiser of misschien de

Executive Vice President Group Marketing Excellence & EVP Category Development Organisation Hygiene, at Reckitt • Board Member at Oxwash

 

Heeft iemand een idee? Je kan natuurlijk niet even naar Reckitt bellen, dat zou raar zijn.

Dank alvast voor de tips. 

aangepast door Mikky Vrolijk
Titel
Link naar reactie

Aanbevolen berichten

  • 0
1 uur terug, svenh zei:

Voor de meest passende persoon is bellen misschien helemaal niet zo gek, als je je vertrouwd genoeg voelt in Engels.

 

Mijn eerste gedachte was een marketingfunctionaris.

Ik ben bang dat je dan misschien de "echte baas met beslissingsbevoegdheid" misloopt. Dat het bij iemand op de plank komt te liggen die er te weinig mee doet. 

Link naar reactie
  • 0
4 minuten geleden, KeesJandenBraven zei:

k ben bang dat je dan misschien de "echte baas met beslissingsbevoegdheid" misloopt. Dat het bij iemand op de plank komt te liggen die er te weinig mee doet. 

Ik denk dat het al goed nieuws is om iemand te bereiken op een interessante positie. Vanuit daar kun je verder proberen te komen door te achterhalen wie degene is die uiteindelijk de beslissing mag/kan maken.

Link naar reactie
  • 0
1 minuut geleden, KeesJandenBraven zei:

Wel aan condooms en zalfjes, dus niet geschoten is altijd mis. 

 

Tjongejonge, nou breekt mijn klomp. Is dit een schoolproject?

 

Er is vrijwel geen synergie: niet aan de productontwikkelingkant, niet bij productie, niet bij verkoop en amper bij distributie. Ze hebben bij Reckitt wel wat beters te doen dan een categorie te betreden waar anderen veel sterker zijn.

 

Reckitt heeft een paar min-of-meer medicinale shampoos (tegen luizen bijvoorbeeld) en daarnaast verkopen ze tapijtshampoo... Hun E45 is net verkocht.

 

Eerst huiswerk doen. :face-with-rolling-eyes:

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Link naar reactie
  • 0
1 uur geleden, KeesJandenBraven zei:

Misschien gaat het ook wel niet over kindershampoo's maar houd ik mijn kruit droog. 

 

Dit soort multinationals is vaak opgedeeld in groepen oftewel divisies, soms geografisch verdeeld. Dan zit er ergens een vice-president die verantwoordelijk is voor de verzorgende producten (huid en haar) met een team daar omheen. Vanuit dat team kunnen ook voorstellen worden gedaan over overnames. Dan zitten er op het hoofdkantoor ook nog eens juristen en accountants die zich met M&A bezig houden (de feitelijke afwikkeling), maar de keuzes worden voordien gemaakt aan de tafels waar de strategie wordt bepaald.

 

Daarom is het ook van belang dat Unilever heeft aangegeven dat food vanuit Europa wordt aangestuurd en care vanuit Engeland.

 

In shampoo zijn Henkel (Schwarzkopf), L'Oreal, P&G, Colgate-Palmolive, Unilever (Andrelon, Zwitsal), Kao (Guhl), Johnson & Johnson meer van belang dan Reckitt, maar dat had je dan ook al bedacht...

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Link naar reactie
  • 0
17 uur geleden, TwaBla zei:

 

Dit soort multinationals is vaak opgedeeld in groepen oftewel divisies, soms geografisch verdeeld. Dan zit er ergens een vice-president die verantwoordelijk is voor de verzorgende producten (huid en haar) met een team daar omheen. Vanuit dat team kunnen ook voorstellen worden gedaan over overnames. Dan zitten er op het hoofdkantoor ook nog eens juristen en accountants die zich met M&A bezig houden (de feitelijke afwikkeling), maar de keuzes worden voordien gemaakt aan de tafels waar de strategie wordt bepaald.

 

Daarom is het ook van belang dat Unilever heeft aangegeven dat food vanuit Europa wordt aangestuurd en care vanuit Engeland.

 

In shampoo zijn Henkel (Schwarzkopf), L'Oreal, P&G, Colgate-Palmolive, Unilever (Andrelon, Zwitsal), Kao (Guhl), Johnson & Johnson meer van belang dan Reckitt, maar dat had je dan ook al bedacht...

dank !

Link naar reactie
  • 0
(aangepast)
22 uur geleden, KeesJandenBraven zei:

Wie zou je aan moeten schrijven? De CEO? de Vice President - R&D Operations & Local Brands Hygiene/Home at RECKITT

De Senior Vice President Corporate Development at Reckitt Benckiser of misschien de

Executive Vice President Group Marketing Excellence & EVP Category Development Organisation Hygiene, at Reckitt • Board Member at Oxwash

Mensen met dat soort functieomschrijvingen lezen hun post of e-mail vaak niet eens zelf. Met een klein beetje geluk sturen de secretaresse of "personal assistent to the vp" het door naar de betreffende afdeling maar ik zou er geen geld op zetten. Jij wil verkopen, zoek een inkoper.

 

Aanvulling, waarschijnlijk wil je niet de flesjes shampoo verkopen maar het idee en ze door Reckit laten maken, dan kun je beter op zoek naar een productontwikkelaar.

aangepast door Bert.
Link naar reactie
  • 0

 

Het is in z'n algemeenheid best een interessante vraag. Je ontwikkelt een product: hoe verkoop je dat aan een grotere partij?

 

Om te beginnen maakt het nogal uit hoe ver je ontwikkeling is. Gaat het om een idee, om een tastbaar product, om een reeds gelanceerd product, om een product met distributie en bewezen herhaalaankopen?

 

Dan moet je de synergie inschatten. Waar past dit bij? Wie heeft er een gaatje in zijn puzzel?

 

Dan moet je in contact komen. Dat lijkt de fase waarin de vraagsteller zich bevindt.
 

Tegelijk denk ik dan: als je een paar jaar met tandpasta bezig bent (om een andere zijstraat te nemen) dan ben je ook aan het netwerken voor ingrediënten, verpakkingen, groothandel, marketing... en zouden contacten natuurlijk in je netwerk moeten opdoemen.

 

In vrijwel alle scenario's is netwerken essentieel.

 

Misschien dat er iemand voorbij komt en iets van zijn/haar ervaring wil delen.

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Link naar reactie
  • 0
(aangepast)

Zaken doen met Reckitt? Zaken doen met sowieso een grote speler terwijl jij voor hun klein bent en je heel vatbaar bent met al je marketingplannen en marketingonderzoeken. Het geven van recepturen, monsters, klantenlijsten, winstmarges, productiekosten etc. etc. Hoe groot is de kans dat de grotere speler er vriendelijk mee wegloopt en jou berooid achterlaat? Eerst heel enthousiast zijn en je maanden, of jaren aan het lijntje houden, je volledig leeg zuigen. En als dan de deal in zicht komt is het product opeens toch niet meer zo goed in de testen en strandt je deal. Volgens mij is dit zelfs met een waterdichte "confidential agreement" niet te voorkomen. https://webcache.googleusercontent.com/search?q=cache:ydYfm1fp4acJ:https://www.cnbc.com/2019/03/23/how-sex-drug-promescent-sparked-a-150-million-legal-battle.html+&cd=1&hl=nl&ct=clnk&gl=nl

aangepast door KeesJandenBraven
taalfout
Link naar reactie
  • 0

Precies dat! 20 jaar geleden........Ik was in het bezit van een heel goede zelfreinigende muurverf. Receptuur, merknaam, 15 jaar ervaring en klantenbestand. In de Benelux liep de verkoop, veel onder private label, als een trein. Een grote Amerikaanse speler toonde interesse. Een jaar lang monsters gestuurd, de meest uiteenlopende vragen beantwoord, goede testresultaten en een echt financieel voorstel gehad. Opeens kwamen toch de twijfels bij de Amerikaan, uiteindelijk nooit meer wat van gehoord. Ik ben er ook niet meer achteraan gegaan omdat ikzelf ook een andere weg was ingeslagen. Een soortgelijk product met bijna dezelfde naam staat er nu al wel heel wat jaar bij de Amerikaan op de plank. Wat kan je hier in vredesnaam tegen doen? Geen monsters sturen? Geen openheid van cijfers geven? Dan haal je nooit een grote speler binnen. Je loopt denk ik altijd het risico dat men zegt "bedankt voor de info, succes verder". 

Link naar reactie
  • 0

Op elk moment in je leven kun je door iemand belazerd worden. Je hebt twee keuzes.

 

- Je laten leiden door die gedachte

- Je niet laten leiden door die gedachte.

 

Meer dan zo goed mogelijk afspraken maken en goede banden opbouwen kun je niet doen.

 

Mensen die je willen oplichten zullen het je nooit vooraf vertellen,

mensen die je vertrouwen willen geven en willen samenwerken zullen dat wel vooraf zeggen.

Je kunt ervoor kiezen de laatste niet te geloven omdat de eerste ook bestaan, maar dan moet gewoon nooit beginnen, kan er ook niks fout gaan.

 

Klagen dat zelfs de beste contracten niet helpen maken je ideeën dus bij voorbaat kansloos om uit te groeien.

Link naar reactie
  • 0
1 uur terug, Roel J zei:

Op elk moment in je leven kun je door iemand belazerd worden. Je hebt twee keuzes.

 

- Je laten leiden door die gedachte

- Je niet laten leiden door die gedachte.

 

Meer dan zo goed mogelijk afspraken maken en goede banden opbouwen kun je niet doen.

 

Mensen die je willen oplichten zullen het je nooit vooraf vertellen,

mensen die je vertrouwen willen geven en willen samenwerken zullen dat wel vooraf zeggen.

Je kunt ervoor kiezen de laatste niet te geloven omdat de eerste ook bestaan, maar dan moet gewoon nooit beginnen, kan er ook niks fout gaan.

 

Klagen dat zelfs de beste contracten niet helpen maken je ideeën dus bij voorbaat kansloos om uit te groeien.

Vraag blijft wel, en ook interessant voor deze topic: Hoe dek je jezelf in voor deze vorm van oplichterij. In die zaak hierboven met Reckitt kon je lezen dat Reckitt aanstuurde op een Engels confidential agreement, juist omdat men wist dat dat geen stand zou houden bij een inbreuk op de intellectueel eigendom van de heer Abraham. Als je zaken wilt doen met een grote speler dan toch maar nadat er een 1e positief contact is gelegd een Nederlandse advocaat een zo goed als waterdichte geheimhoudingsagreement laten opstellen voor Nederlands recht. 

Link naar reactie
  • 0
3 minuten geleden, ronpeter.de.r zei:

Vraag blijft wel, en ook interessant voor deze topic: Hoe dek je jezelf in voor deze vorm van oplichterij. In die zaak hierboven met Reckitt kon je lezen dat Reckitt aanstuurde op een Engels confidential agreement, juist omdat men wist dat dat geen stand zou houden bij een inbreuk op de intellectueel eigendom van de heer Abraham. Als je zaken wilt doen met een grote speler dan toch maar nadat er een 1e positief contact is gelegd een Nederlandse advocaat een zo goed als waterdichte geheimhoudingsagreement laten opstellen voor Nederlands recht. 

Vraag blijft ook: Wanneer ga je een serieuze gegadigde jouw receptuur geven. Ik denk dat je monsters kunt verstrekken, informatie of grondstoffen in het land van de gegadigde verkrijgbaar zijn en eventueel richtprijzen van het eindproduct. Maar de echte receptuur zou ik pas geven na ondertekening van een overeenkomst, zonder ontsnappingsclausule. 

Link naar reactie
  • 0

 

Dit topic krijgt wel een eigenaardige wending. Nou komt de vraagsteller ineens met een case waar je uit kan afleiden dat die grote partij een gevaar kan zijn. Dat is vast waar en levert nieuwe stof tot nadenken, maar in beide voorbeelden is de kleine partij benaderd door de grote partij.

 

Dat was dus niet de vraag. :face-with-rolling-eyes:

 

Maar het dwarrelt zo best langs interessante thema's.

 

En over shampoo gaat het ook niet. :ph34r:

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Link naar reactie
  • 0
3 uur geleden, TwaBla zei:

 

Dit topic krijgt wel een eigenaardige wending. Nou komt de vraagsteller ineens met een case waar je uit kan afleiden dat die grote partij een gevaar kan zijn. Dat is vast waar en levert nieuwe stof tot nadenken, maar in beide voorbeelden is de kleine partij benaderd door de grote partij.

 

Dat was dus niet de vraag. :face-with-rolling-eyes:

 

Maar het dwarrelt zo best langs interessante thema's.

 

En over shampoo gaat het ook niet. :ph34r:

TwaBla..............weet je nog, eerst je huiswerk doen? Dat kan op verschillende manieren. HigherLevel is een prima website om allerlei andere geluiden te horen en om ideeen op te doen. Zo hoort ook googlen, googlen en nog eens googlen bij dat huiswerk maken en dan kom je dus wel eens rechtszaken tegen waarvan je denkt.........dat zou mij dus ook zo maar kunnen overkomen. Wapenen dus !

 

Link naar reactie
  • 0

Als je echt met een beslisser in contact wilt komen moet je bellen. Net zo lang rondbellen tot je de juiste man aan de telefoon hebt. Kan een paar maanden duren, maar dan heb je wellicht een kans.

 

En proberen de telefoniste te omzeilen, probeer via een achterdeur binnen te komen zodat je niet gelijk afgewimpeld word. Zoek op sociale media naar personen die interessant kunnen zijn en begin daar je belronde. 

Link naar reactie
  • 0
Op 27-4-2022 om 17:32, Derek-Jan zei:

Als je echt met een beslisser in contact wilt komen moet je bellen. Net zo lang rondbellen tot je de juiste man aan de telefoon hebt. Kan een paar maanden duren, maar dan heb je wellicht een kans.

 

En proberen de telefoniste te omzeilen, probeer via een achterdeur binnen te komen zodat je niet gelijk afgewimpeld word. Zoek op sociale media naar personen die interessant kunnen zijn en begin daar je belronde. 

 

Bellen, mailen, via social media, cadeautjes en kaartjes sturen.

Wij wilden een heel groot medisch bedrijf als klant, daar werken duizenden mensen, hoe weet je nou wie, op welke afdeling, je moet hebben om je kennis / product / dienst aan te bieden?

Niet. Wij hebben met misschien wel 100 personen contact gezocht, totdat.... er 3 pre-beslissers bij ons op bezoek kwamen.

Ondertussen is het één van onze grootste klanten.

 

Link naar reactie
  • 0
24 minuten geleden, Marco van Buren zei:

Niet. Wij hebben met misschien wel 100 personen contact gezocht, totdat.... er 3 pre-beslissers bij ons op bezoek kwamen.

 

Kwamen die naar aanleiding van jullie contact-pogingen, of hadden ze op een andere manier van jullie gehoord en daarop zelf contact opgenomen?

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Link naar reactie
  • 0
2 minuten geleden, TwaBla zei:

 

Kwamen die naar aanleiding van jullie contact-pogingen, of hadden ze op een andere manier van jullie gehoord en daarop zelf contact opgenomen?

Die kwamen inderdaad naar aanleiding van onze contact "bommen".

Dan is natuurlijk ook de vraag; wanneer is het genoeg? Wanneer geef je op om iemand te pakken te krijgen? Er zijn bedrijven waar we er niet achter kunnen komen wie we zouden moeten hebben en nogal hardhandig de deur dichtgooien.

 

En LinkedIn is inderdaad een goed startpunt.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    5 leden, 186 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.