• 0

Wie te benaderen bij Reckitt? [grote spelers terwijl jij voor hen klein bent]

(aangepast)

Reckitt is 1 van de allergrootste spelers in de wereld op het gebeid van verzorgingsproducten en reinigingsmiddelen.

Ik zou heel graag mijn kindershampoo lijn aan hen te koop aan willen bieden voor de Noord Amerikaanse en Europeesche markt.

Er lopen nog een paar octrooien.

Hun hoofdkwartier zit in de UK. Wie zou je aan moeten schrijven? De CEO? de Vice President - R&D Operations & Local Brands Hygiene/Home at RECKITT

De Senior Vice President Corporate Development at Reckitt Benckiser of misschien de

Executive Vice President Group Marketing Excellence & EVP Category Development Organisation Hygiene, at Reckitt • Board Member at Oxwash

 

Heeft iemand een idee? Je kan natuurlijk niet even naar Reckitt bellen, dat zou raar zijn.

Dank alvast voor de tips. 

aangepast door Mikky Vrolijk
Titel
Link naar reactie

Aanbevolen berichten

  • 0
6 minuten geleden, Marco van Buren zei:

Die kwamen inderdaad naar aanleiding van onze contact "bommen".

 

Ha, dat verrast me.

 

Mijn ervaring is dat je beter gewoon je ding kan doen en dan wel zichtbaar zijn in het domein waarin potentiële samenwerkingspartners actief zijn. Zodat die het initiatief kunnen nemen. Zeker grotere partners.

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Link naar reactie
  • 0
2 uur geleden, TwaBla zei:

 

Ha, dat verrast me.

 

Mijn ervaring is dat je beter gewoon je ding kan doen en dan wel zichtbaar zijn in het domein waarin potentiële samenwerkingspartners actief zijn. Zodat die het initiatief kunnen nemen. Zeker grotere partners.

 

Met afwachten of men naar jou toe komt scoor je weinig nieuwe klanten.

Het is natuurlijk ook wel een beetje mazzel hebben, op het juiste moment de juiste persoon triggeren.

Link naar reactie
  • 0
2 uur geleden, Marco van Buren zei:

Met afwachten of men naar jou toe komt scoor je weinig nieuwe klanten.

 

Dat zeg ik niet. Ik noem netwerken en zichtbaar zijn in je domein. Maar mij is opgevallen dat actief verkopen minder effectief is. Zal best dat dat voor anderen anders werkt.

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Link naar reactie
  • 1
(aangepast)

Ga er maar vanuit dat Reckitt of een andere grote partij geen interesse heeft in een kindershampoo die ontwikkeld is door een onbekende. De ontwikkelingsafdelingen hebben nauwe contacten met diverse leveranciers die regelmatig met voorstellen zullen komen. De ontwikkelaars en leveranciers ontmoeten elkaar regelmatig en doen nieuwe contacten op vakbeurzen en bij diverse clubs zoals in dit geval de Sepawa. De wetgeving rond dit soort cosmetica is complex en constant in beweging. Een grote leverancier kan het zich niet veroorloven om een NDA te ondertekenen omdat het goed mogelijk is dat men zelf al op een soortgelijk spoor zit met ontwikkelen.

Een shampoo laat zich op grond van de ingrediëntendeclaratie, de claims en eventuele waarschuwingen in combinatie met lab onderzoek vrij eenvoudig analyseren. En als de grote spelers dat niet doen dan zal het zeker gebeuren door grondstofleveranciers. Wordt een beetje deprimerend maar ook eventuele octrooien helpen niet veel omdat die omzeilt worden als ze in de weg zitten of genegeerd als ze zwak zijn. Het recept is dus vrij snel, zeker in grote lijnen, bekend als je eenmaal op de markt bent.

Beste tip is om zichtbaar en succesvol te worden/zijn en te netwerken. De droom om snel binnen te lopen door een product als een shampoo te verkopen aan een grote jongen zou ik laten varen. Tenzij je echt met iets revolutionairs komt maar die kans lijkt me heel klein.

aangepast door Hans v N
Link naar reactie
  • 4

Ik kom in mijn bedrijf dit soort vragen regelmatig tegen bij mijn klanten.

 

Het is absoluut waar dat het veel werk is, en een deel geluk, om de juiste persoon te vinden en daar een eerste betekenisvol contact mee te leggen. Als je te hoog mikt wordt je genegeerd, als je te laag mikt verspil je je energie (maar wie weet, een van die lagere mensen maakt over een half jaar misschien wel een promotie, dus positieve respectvolle contacten zijn altijd goed).

 

Het is ook waar dat persoonlijk netwerken een stuk beter werkt dan een vage email, en daar moet je dus tijd en geld in steken, met een beetje pech in het begin met heel weinig zichtbaar resultaat. Als je al een paar jaar actief bent, dan zou je, zoals Twabla opmerkt, toch al een begin van een netwerk moeten hebben.

 

Dan zit je aan de tweede horde: hebben ze wel interesse? Ze hebben daar laboratoria vol met knappe koppen met ervaring zitten, de kans dat je echt een bijzonder product hebt waar ze zelf nog niet aan gedacht hebben is klein. Maar die kans ook niet onbestaande, er zijn genoeg kleine spelers die dingen doen waar grote spelers steken laten vallen vanwege interne politiek, kritische massa, waan van de dag, etc., en die dan vroeg of laat worden opgekocht.

 

Maar je moet er niet op rekenen dat je een NDA getekend krijgt, zoals Hans stelt. Wat dat betreft is het heel goed dat je octrooien hebt. Dan kunnen ze namelijk je idee niet van je afpakken.

 

Ja, wellicht, als ze echt willen, zouden ze er omheen kunnen werken, maar meestal is dat meer moeite/risico voor hen dan gewoon de zak met geld open trekken, dus dat zie ik niet al realistisch risico (zeker niet als je octrooien hebt). Het kan natuurlijk, maar dat zou niet mijn grootste zorg zijn. Ik zie in deze thread ook een aantal berichten die kant op gaan dat mensen je daarvoor waarschuwen, en er zijn ongetwijfeld een paar verspreide cases te vinden van mensen die zich verkeerd behandeld voelen, maar ik heb redelijk wat met multinationals gewerkt, en dat soort dingen nooit gezien. Vergeet niet: ook daar werken gewone mensen die tevreden naar huis willen gaan, niet met het gevoel dat ze iemand opgelicht hebben. En wie weet heb je nog wel 10 ideeen, dus als ze je bij het eerste idee al proberen op te lichten lopen ze ook die andere 9 mis, dat risico gaan ze niet nemen.

 

Ik heb eens heel snel gegoogled. En ik vond METEEN dit: https://www.reckitt.com/terms-and-conditions-for-innovation-form/ Ze hebben bij Reckitt dus een gestroomlijnd proces om ideeen in te dienen. Ik hoop oprecht dat je dit al wist.

 

Goed, waar het gewoon op neer komt: je moet er veel werk in steken, en dan nog blijft het zoeken tot je een ingang hebt, en dan nog kan het heel goed dat ze eerlijk geen interesse hebben in je product.

 

Het is ook goed mogelijk dat je het verknoeit nadat je de ingang hebt gevonden: een realistisch scenario is bijvoorbeeld dat tijdens een eerste of tweede overleg ze er achter komen dat je eigenlijk niets van shampoo maken weet. Dan is er een risico dat ze je niet serieus nemen en verder contact afkappen, al is je product nog zo goed, omdat ze bang zijn dat je niet aan alle formulatiecriteria (veiligheid, beschikbaarheid ingredienten, kosten, lange-termijn stabiliteit van ingredienten, compatibiliteit met verpakkingsmaterialen, industriele maakbaarheid, inbreuk op octrooien van anderen) gedacht hebt en dat ze opnieuw het hele ontwikkeltraject moeten doen.

 

Kortom, er kan idioot veel misgaan, binnenkomen is slechts stap 1. Maar goed, daar ben je ondernemer voor.

 

Bel een octrooigemachtigde van Patenthuis bij al uw octrooivragen !

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    5 leden, 220 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.